BMW M3 a M4 na vlastní kůži, velká překvapení nečekejte [první dojmy]

Do Evropy konečně dorazil také vrchol pro řadu BMW 3, a to rovnou ve společnosti svého stylovějšího sourozence, který nese označení 4.
Seznam kapitol
  1. BMW M3: první dojmy
  2. Fotogalerie

BMW M3 a M4 slaví na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě svou evropskou premiéru. Fakta o těchto automobilech jsou již známá. Pod kapotou najdete nový řadový šestiválec, osazený systémem přeplňování M TwinPower Turbo. Motor dosahuje výkonu 431 koní a točivého momentu 550 Nm.

Novinka je zároveň o čtvrtinu úspornější (tedy alespoň papírově) ve srovnání s atmosférickým předchůdcem. Kupé i sedan zvládnou stovku za 4,1 s, ovšem za přítomnosti dvouspojkového automatu.

BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotřeba 8,3 l/100 km

BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotřeba 8,3 l/100 km

Ať už se na přeplňovanou M3 koukáte jakkoliv, jedno je jisté. Vzhledově se tohle auto velmi povedlo. Především sedan vypadá prostě parádně. U BMW připravili vůz, který není nijak přehnaně vyšperkovaný, ale přesto na první pohled člověk pozná, o co se tady jedná.

Více než agresivní nárazník, který v rámci různých paketů může mít kdejaký diesel, prozradí boule na kapotě, hodně vytažené blatníky (především ty zadní) no a samozřejmě také čtyři koncovky výfuku. O kupé platí to samé, ale kdybych si měl vybrat, určit volím sedan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M3 vás zaujme. Designově jde o velmi pěkné auto. Na rozdíl od běžných paketů dostala M3 přifouknutou kapotu, čtyři koncovky výfuku a hodně rozšířené blatníky. Karbonová střecha je již takovou třešničkou na dortu. 

V interiéru žádná velká překvapení nečekejte. V tomto směru je BMW tradičně velmi střízlivé. Zaujmou přední sedačky. Nejsou zde žádné přehnané skořepiny, ale tak akorát tvarovaná sedadla, ve kterých se budete ihned cítit víc než dobře. Mají dlouhý sedák a výborný tvar. Sednete a už se nehnete.

BMW M3 míří na český trh s cenou od 1 822 500 Kč. M4 je o 32 500 Kč dražší

BMW M3 míří na český trh s cenou od 1 822 500 Kč. M4 je o 32 500 Kč dražší

Potěšila mě ještě jedna věc. U BMW se nesnažili o žádné velké kreace a do M3 nasadili klasický kulatý volant, což třeba o takovém novém STI bohužel neplatí. Ten je jednoduchý, tříramenný a výborně se drží. Sem tam se uvnitř objevuje písmenko M, karbonový dekor a to je asi tak všechno.

Do České republiky dorazí M3 a M4 přesně 21. června. Základní cena sedanu činí 1 822 500 Kč, kupé vyjde minimálně na 1 855 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M3: první dojmy
  2. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků