Podobně jako větší eMka získávají i sedan a kupé střední ráže pohon všech kol. Jsou s ním rychlejší, po stránce zábavy však nic netratí.
Stejně jako u nejnovějších verzí BMW M5 nebo M8 mají nyní řidiči možnost volby. To je klíčové sdělení u právě představených modelů M3 a M4 Competition M xDrive. Ty nově dostaly pohon M xDrive, řešený elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou umístěnou v rozvodovce. Nově řešené jsou spojovací hřídele i poloosy, oproti modelům s pohonem výhradně zadních kol se také mění přední náprava s dvojicí oddělených spodních ramen a svislou pružicí vzpěrou, která dostává upravenou geometrii a přímo pro tyto modely navržený převod řízení.
Ve standardním nastavení upřednostňuje systém M xDrive zadní nápravu, v režimu 4WD Sport pak na zadní kola posílá ještě více síly. S vypnutým DSC je pak možné aktivovat pohon výhradně zadních kol. Pokud zákazník připlatí za M kontrolu trakce, protiprokluzový systém lze regulovat v deseti stupních a užít si parádní drifty. S těmi může pomoci příplatková funkce M Drift Analyzer a standardně montovaný aktivní M diferenciál, regulující rozdělení točivého momentu mezi zadními koly.
Pohon xDrive také umožňuje lépe využít sílu 375 kW, kterou dodává dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec na kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Oproti svým sourozencům s pohonem zadních kol zrychlí M3 a M4 Competition M xDrive na 100 km/h za 3,5 sekundy, tedy o 0,4 sekundy dříve. Prodej bude zahájen v červenci, BMW v letošním roce představí ještě model M4 Cabrio.