BMW M3 a M4 dostávají pohon všech kol. O možnost driftovat naštěstí nepřijdete

Podobně jako větší eMka získávají i sedan a kupé střední ráže pohon všech kol. Jsou s ním rychlejší, po stránce zábavy však nic netratí.

Stejně jako u nejnovějších verzí BMW M5 nebo M8 mají nyní řidiči možnost volby. To je klíčové sdělení u právě představených modelů M3 a M4 Competition M xDrive. Ty nově dostaly pohon M xDrive, řešený elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou umístěnou v rozvodovce. Nově řešené jsou spojovací hřídele i poloosy, oproti modelům s pohonem výhradně zadních kol se také mění přední náprava s dvojicí oddělených spodních ramen a svislou pružicí vzpěrou, která dostává upravenou geometrii a přímo pro tyto modely navržený převod řízení.

Nová BMW M3 a M4 konečně oficiálně: Mají až 510 koní, v driftech vám pomůžou

Nová BMW M3 a M4 konečně oficiálně: Mají až 510 koní, v driftech vám pomůžou

Ve standardním nastavení upřednostňuje systém M xDrive zadní nápravu, v režimu 4WD Sport pak na zadní kola posílá ještě více síly. S vypnutým DSC je pak možné aktivovat pohon výhradně zadních kol. Pokud zákazník připlatí za M kontrolu trakce, protiprokluzový systém lze regulovat v deseti stupních a užít si parádní drifty. S těmi může pomoci příplatková funkce M Drift Analyzer a standardně montovaný aktivní M diferenciál, regulující rozdělení točivého momentu mezi zadními koly.

TEST BMW M340i xDrive: Jezdí strašně... krásně a rychle!

TEST BMW M340i xDrive: Jezdí strašně... krásně a rychle!

Pohon xDrive také umožňuje lépe využít sílu 375 kW, kterou dodává dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec na kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Oproti svým sourozencům s pohonem zadních kol zrychlí M3 a M4 Competition M xDrive na 100 km/h za 3,5 sekundy, tedy o 0,4 sekundy dříve. Prodej bude zahájen v červenci, BMW v letošním roce představí ještě model M4 Cabrio.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky