BMW M3 „30 Jahre“ oslavuje první generaci M3 limitovanou sérií

Vzpomínáte si, jak BMW předloni slavilo tři desítky let od představení první generace M5? Letos stejné výročí připadá na M3 a dobrou zprávou je, že ani tentokrát nebudeme ochuzeni o speciální model.

Změřili jsme výkon BMW M3. Výsledek? Nenabízí to, co uvádí výrobce

Změřili jsme výkon BMW M3. Výsledek? Nenabízí to, co uvádí výrobce

Všech 500 vyrobených kusů se bude pyšnit metalickým lakem Macao Blue, který byl příplatkovým odstínem u první generace BMW M3. Společně s ním dostane M3 také dvacetipalcové kované disky, tmavé doplňky exteriéru, koncovky výfuku vyvedené v černém chromu a chybět samozřejmě nesmí ani plaketa „30 Jahre M3“. To aby kolemjdoucí věděli, s čím mají tu čest.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celá limitovaná série 500 kusů se vyznačuje odstínem Macao Blue, který byl příplatkovou barvou první generace M3 před třiceti lety

K pohonu slouží přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který díky přítomnosti paketu Competition posílil o 19 koní na finálních 331 kW (450 koní). Na výběr je buď klasická šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňový automat. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne v obou případech o desetinu sekundy rychleji než je tomu u sériového modelu, verze se samočinným řazením tak pokoří stokilometrovou rychlost za 4 sekundy.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

V interiéru nechybí dvoubarevná kůže Merino se sportovními sedadly, které mají na hlavových opěrkách vyšitý nápis „30 Jahre M3“, stejný nápis vás bude vítat i na dveřních lištách. Samozřejmostí je karbonové obložení interiéru a bezpečnostní pásy s klasickou trikolorou divize M GmbH.

Všechny vyrobené kusy dorazí standardně vybaveny adaptivním M podvozkem a aktivním M diferenciálem. Cena je ovšem o nemalých 10 tisíc euro vyšší než u klasického modelu s paketem Competition. Vzhledem k omezené sérii pěti set kusů to ovšem nemusí být až tak špatná nabídka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků