BMW M3 „30 Jahre“ oslavuje první generaci M3 limitovanou sérií

Vzpomínáte si, jak BMW předloni slavilo tři desítky let od představení první generace M5? Letos stejné výročí připadá na M3 a dobrou zprávou je, že ani tentokrát nebudeme ochuzeni o speciální model.

Změřili jsme výkon BMW M3. Výsledek? Nenabízí to, co uvádí výrobce

Změřili jsme výkon BMW M3. Výsledek? Nenabízí to, co uvádí výrobce

Všech 500 vyrobených kusů se bude pyšnit metalickým lakem Macao Blue, který byl příplatkovým odstínem u první generace BMW M3. Společně s ním dostane M3 také dvacetipalcové kované disky, tmavé doplňky exteriéru, koncovky výfuku vyvedené v černém chromu a chybět samozřejmě nesmí ani plaketa „30 Jahre M3“. To aby kolemjdoucí věděli, s čím mají tu čest.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celá limitovaná série 500 kusů se vyznačuje odstínem Macao Blue, který byl příplatkovou barvou první generace M3 před třiceti lety

K pohonu slouží přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který díky přítomnosti paketu Competition posílil o 19 koní na finálních 331 kW (450 koní). Na výběr je buď klasická šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňový automat. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne v obou případech o desetinu sekundy rychleji než je tomu u sériového modelu, verze se samočinným řazením tak pokoří stokilometrovou rychlost za 4 sekundy.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

V interiéru nechybí dvoubarevná kůže Merino se sportovními sedadly, které mají na hlavových opěrkách vyšitý nápis „30 Jahre M3“, stejný nápis vás bude vítat i na dveřních lištách. Samozřejmostí je karbonové obložení interiéru a bezpečnostní pásy s klasickou trikolorou divize M GmbH.

Všechny vyrobené kusy dorazí standardně vybaveny adaptivním M podvozkem a aktivním M diferenciálem. Cena je ovšem o nemalých 10 tisíc euro vyšší než u klasického modelu s paketem Competition. Vzhledem k omezené sérii pěti set kusů to ovšem nemusí být až tak špatná nabídka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků