BMW M3 „30 Jahre“ oslavuje první generaci M3 limitovanou sérií

Vzpomínáte si, jak BMW předloni slavilo tři desítky let od představení první generace M5? Letos stejné výročí připadá na M3 a dobrou zprávou je, že ani tentokrát nebudeme ochuzeni o speciální model.

Změřili jsme výkon BMW M3. Výsledek? Nenabízí to, co uvádí výrobce

Změřili jsme výkon BMW M3. Výsledek? Nenabízí to, co uvádí výrobce

Všech 500 vyrobených kusů se bude pyšnit metalickým lakem Macao Blue, který byl příplatkovým odstínem u první generace BMW M3. Společně s ním dostane M3 také dvacetipalcové kované disky, tmavé doplňky exteriéru, koncovky výfuku vyvedené v černém chromu a chybět samozřejmě nesmí ani plaketa „30 Jahre M3“. To aby kolemjdoucí věděli, s čím mají tu čest.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celá limitovaná série 500 kusů se vyznačuje odstínem Macao Blue, který byl příplatkovou barvou první generace M3 před třiceti lety

K pohonu slouží přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který díky přítomnosti paketu Competition posílil o 19 koní na finálních 331 kW (450 koní). Na výběr je buď klasická šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňový automat. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne v obou případech o desetinu sekundy rychleji než je tomu u sériového modelu, verze se samočinným řazením tak pokoří stokilometrovou rychlost za 4 sekundy.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

V interiéru nechybí dvoubarevná kůže Merino se sportovními sedadly, které mají na hlavových opěrkách vyšitý nápis „30 Jahre M3“, stejný nápis vás bude vítat i na dveřních lištách. Samozřejmostí je karbonové obložení interiéru a bezpečnostní pásy s klasickou trikolorou divize M GmbH.

Všechny vyrobené kusy dorazí standardně vybaveny adaptivním M podvozkem a aktivním M diferenciálem. Cena je ovšem o nemalých 10 tisíc euro vyšší než u klasického modelu s paketem Competition. Vzhledem k omezené sérii pěti set kusů to ovšem nemusí být až tak špatná nabídka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků