TEST BMW M240i xDrive: Proč jste mu to udělali? Mohlo být fantastické!

Než dorazí nové BMW M2, je tohle to největší dělo, které si můžete v rámci řady 2 Coupé pořídit. Stojí to ale za to?
Radosti
Vynikající motor
Kompaktní rozměry
Snadné ovládání
Starosti
Na těchto kolech horší jízdní vlastnosti
Zvuk by mohl být intenzivnější
Vyšší hmotnost
8  /10

Kapesní GT, které je tak akorát výkonné, příjemně se řídí, solidně tlumí a pak vlastně ani moc nevadí, že je trochu těžké a nemáte z něj vyloženě pocit čistokrevného sportovního auta. S těmito myšlenkami jsem opouštěl první jízdy s novým BMW řady 2 coupé, kde se motorizace M240i xDrive, současný vrchol nabídky, ukázala přesně v tomto světle. Nyní po pár měsících, už na letních pneumatikách, přišel čas strávit s autem trochu delší čas. Bude verdikt stejný?

Nová dvojka kupé stojí na platformě CLAR a sdílí tak mnoho komponentů s aktuálními řadami 3 a 4 včetně mnoha pohonných jednotek. Zůstala možnost šestiválce, ale chybí manuální převodovky, jedinou možností je tak osmistupňový automat ZF. Manuál bude mít až právě chystaná M2. Ostatně u tohoto vrcholného modelu prý BMW o manuál předběžně zaznamenává nezanedbatelný zájem.

Řada 2 Coupé je téměř vždy pouze zadokolkou. Výjimkou byla při vstupu na trh nyní testovaná vrcholná verze M240i xDrive, která disponovala pohonem všech kol xDrive s lamelovou spojkou a vychozím rozdělením točivého momentu 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Od letošního léta je tato motorizace v nabídce také jako čistá zadokolka (ve výrobě od července). Ušetříte 55 kg hmotnosti a 56 tisíc korun.

Sympoš

Dvojka kupé je při setkání tváří v tvář velmi sympatické auto. Není totiž přerostlá, rozměry má velmi podobné s BMW řady 3 generace E46. Konkrétně má 4,5 metru na délku, 1,8 metru na šířku a 1,4 metru na výšku při rozvoru 2,7 metru. Podobně velkých kupé se čtyřmi sedadly už na dnešním trhu moc nenajdete a je tak moc fajn, že BMW tuhle myšlenku malých kupé tradiční koncepce s novou dvojkou stále drží.

Design je otázkou vkusu a já osobně bych si dovolil ke vzhledu jednu připomínku. Při čelním pohledu je totiž u dvojky velký mezigenerační skok a mohou za to nepravidelně tvarované diodové světlomety, které se o velký kus posunuly do stran vozu. Nové auto tak vypadá, že trochu šilhá, zatímco předchozí F22 měla ten typicky upřímný BMW úsměv. Vy to ale můžete vidět jinak.

Tvar a umístění zadních svítilen mají samozřejmě své aerodynamické opodstatnění, ale mohou na vás působit poněkud nepatřičně. Zboku je ale pohled stejně fenomenální jako předtím. Dlouhá kapota, kabina pro posádku uprostřed vozu a sympatická odtrhová hrana na zádi vozu. Také všechna 19palcová kola vypadají na autě skvěle, nejlépe asi základní bez příplatku, ale tohle nebyl náš případ.

Mezi naším prvním seznámením a testem totiž tento konkrétní kousek zamířil do dílny a nechal si na sebe aplikovat díly z nabídky BMW M Performance, kterými si můžete své auto vyšperkovat v rámci tohoto továrního tuningu. Šlo o díly v hodnotě 350.000 Kč a konkrétně třeba přední splitter, mřížka chladiče, kryty zrcátek, nástavce prahů, zadní spoiler a difuzor byly vyrobeny z karbonu, loga označení modelu byla zase pokryta černou barvou a mnoho čalouněných dílů se počalounilo Alcantarou. Zlatým hřebem byla 20palcová kola za 118.850 Kč.

Uvnitř se dvojkové kupé změnilo také hodně, ale stále zůstává věrné tradiční koncepci BMW. Jen displej infotainmentu je větší, má víc funkcí a budíky v kapličce už jsou jen a pouze digitální. To jsou ty hlavní změny, které by mohly být staromilným zákazníkům BMW trochu proti srsti. Klasická tlačítka si ale zachovávají panel pro ovládání klimatizace i multifunkční volant. Bydlí se tu skvěle a opět platí, že se BMW snadno ovládá.

Posaz za volantem je vynikající, výhled z kabiny taktéž a dva dospělí se na přední sedačky bez problému vejdou, aniž by si překáželi rameny. Přední sedadla jsou velmi pohodlná, ideální na delší cesty, nicméně pro sportovní využití bych sáhl po příplatkových skořepinách, které mají výraznější vedení ramen, vyšší boční vedení pro stehna a integrovanou hlavovou opěrku. Sedadla v autě byla v tomto směru spíše kompromisem, i když široce nastavitelným.

Některé modely BMW M (či M Performance) si občas odnesou kritiku za příliš tlusté věnce volantu s měkkým čalouněním, kdy se sice volant velmi příjemně drží, ale ubírá to přesnosti přenosu informací od kol. Na druhou stranu je řízení stále velmi přesné a tak akorát strmé a na variabilní účinek posilovače Servotronic si po chvíli zvyknete.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Diskuze (11) Další článek: Land Rover znovu oživuje klasický Defender. Works V8 Trophy II vznikne ve 25 kusech za astronomické peníze

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,