BMW M235i RS od Tuningwerk je okruhový cesťák na značkách

Bavorští ladiči Tuningwerk si vzali do parády dvojkové modrobílé kupé rovnou ve verzi M a udělali z něj skorozávoďák.
Seznam kapitol
  1. BMW M235i RS
  2. BMW M235i RS: Fotogalerie

M235i RS na první pohled vypadá, jakoby vyjela přímo od BMW M. Má tovární válečné barvy s klasickou trojicí pruhů, na čelním skle polep M Power. Ale za jeho přestavbou stojí Tuningwerk z bavorského Puchheimu. Firma pod vedením Petera Reitha ladí a upravuje pouze modrobílé vozy a koncernové Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Firma Tuningwerk udává zrychlení 0-193 km/h za 15,4 s

Na karoserii se usídlil nějaký ten lehoučký a pevný karbon. Je z něj třeba přední lízátko, střecha, zadní difuzor a mohutné křídlo. Blatníky i prahy se decentně vytáhly, osmnáctipalcová kovaná kola obutá do Dunlopů SportMaxx RT rozměrů 235/40, respektive 265/35 mají překvapivě lichých patnáct paprsků. Přední jsou široká 8,5 palce a váží jen 7,1 kg, zadní mají 9 palců a hmotnost 7,4 kg.

Bez zadních sedadel

Krásné žluté pružiny s tlumiči pocházejí od KW, modifikované šestipístkové brzdové třmeny původně z dílen Bremba září modře a zakusují se do předních 34 mm tenkých kotoučů s průměrem 350 mm. Zadní sedačky šly pryč, nejsou potřeba a beztak jen zvyšují hmotnost. Auto se i s plnou nádrží vejde pod 1,5 tuny, váží 1490 kg.

Vpředu se kromě malého tříramenného volantu usídlila dvojice anatomických sedadel Pole Position od Recara, také interiér je obložen uhlíkovými kompozity. Komu by to nestačilo, může si k této výbavě přiobjednat závodní šestibodové pásy a bezpečnostní klec. Ale ty opravdu jen na okruh!

Manhart brutálně vytunil BMW M235i

Manhart brutálně vytunil BMW M235i

Řadový třílitrový (2979 cm3) šestiválec TwinPower Turbo má v sériové M235i 326 koní (240 kW) a 450 N.m. Tady ovšem dává 326 kW, tedy velmi působivých 443 koní a šestistupňový manuál s řádně tvrdou spojkou přenáší dozadu kulaťoučkých 600 Nm. Motor dostal lepší chlazení s výkonnějším ventilátorem, hliníkovou olejovou vanu a sportovní nerezové výfukové potrubí. S relativně malým kupátkem určitě řádně cvičí, zejména pak na mokru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karbonové aerodynamické prvky, brzdy Brembo a podvozek KW

Emkový dvoudveřák s dodatečnými písmeny RS vystřelí z nuly na 96 km/h během 4,3 s, za 15,4 s překročí metu 193 km/h. Ano, bavorští tuneři uvádějí oficiálně akceleraci v mílích za hodinu, čísla jsou přepočtem. Zvláštní. Na kratší verzi Hockenheimringu zajelo auto čas 1:11 min, což není úplně zlé.

Každá legrace něco stojí, tahle konkrétně 65 tisíc eur, tedy přes 1,78 milionu korun. Za auto nižší střední třídy je to pořádný ranec, ale garantujeme vám, že soused v ulici stejnou dvojku rozhodně mít nebude!

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M235i RS
  2. BMW M235i RS: Fotogalerie

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků