BMW M2 oficiálně: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálně 270 km/h

BMW představilo nový přírůstek do rodiny M. Nejmenší novinka vychází z modelu 2 Coupe a slibuje velmi zajímavé jízdní dovednosti.
BMW M2 oficiálně: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálně 270 km/h
Seznam kapitol
  1. BMW M2, Video
  2. BMW M2: Fotogalerie

Navzdory všem spekulacím, podle kterých se M2 mělo představit už ve Frankfurtu, si automobilka jeho odhalení nechala na později. Nicméně dnes už jsou známa všechna důležitá fakta. Zajímavá je především technika, protože relativně malé kupé dostalo šestiválec o výkonu 272 kW (370 k).

Test BMW X5 M: Ještě větší monstrum

Test BMW X5 M: Ještě větší monstrum

Řadová jednotka má objem tří litrů a své výkonové maximum dá k dispozici při 6500 ot./min. Točivý moment končí hodnotou 465 Nm a dostupný je od 1400 do 5560 ot./min. Samozřejmě jde o přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva. Hmotnost vozu s manuální převodovkou činí 1570 kg (podle EU, 1495 kg dle DIN), takže se nelze divit tomu, že s ním šestiválec umí pěkně zacvičit. Mimochodem, motor můžete vytočit až na sedm tisíc otáček.

Akceleraci na 100 km/h zvládne M2 za 4,5 s, pokud v autě bude manuální převodovka. Sedmistupňová alternativa DCT zkrátí čas zrychlení o další dvě desetiny sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, za příplatek vám BMW posune omezovač na 270 km/h. Spotřeba není vůbec špatná, tedy alespoň podle tabulek. Manuální provedení se dokonce dostane v kombinovaném cyklu těsně pod osm litrů, automat by měl v průměru jezdit za 8,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Samozřejmě také BMW M2 dostalo sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami a elektronicky ovládanými klapkami. Verze s manuální převodovkou pak umí dávat automaticky meziplyn při podřazování, u automatu nechybí funkce Launch Control a vůz si také můžete v mnoha směrech nastavit tak, jak to známe z ostatních BMW M. Posilovač řízení je přirozeně elektromechanický a jízdu ještě významně vylepší aktivní zadní diferenciál.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Designově M2 podle oficiálních informací navazuje na 1 M Coupe nebo také třeba na 3.0 CSL. Celkově jsou ale změny očekávatelné. Jiné jsou nárazníky, kola, v interiéru nechybí sportovní sedačky a tak dále. Že nejde o nějaký M paket nebo třeba 235i, to nakonec prozradí hlavně karoserie samotná.

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Kvůli širšímu rozchodu narostla šířka vpředu o 5,5 cm, vzadu dokonce o osm centimetrů. Standardem jsou devatenáctipalcová kola. Pneumatiky vpředu mají rozměr 245/35 ZR19 a vzadu 265/35 ZR19. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M2, Video
  2. BMW M2: Fotogalerie
Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků