BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

Po prvních kilometrech za volantem BMW M2 to vypadá, že nabídka emkových modelů má nového krále. Tohle auto je totiž nehorázně zábavné.
Seznam kapitol
  1. Je to trochu M235i a trochu M4, Karoserie je tužší
  2. Výkon, rychlost, řízení, V klidu i za devět, Videa
  3. Cena, Verdikt, Technické údaje
  4. BMW M2: Fotogalerie

Už nějakou dobu se tak různě objevuje názor, že automobily obecně začínají být snad až příliš velké a třeba taková emková BMW nejsou výjimkou. Když potom usednete za volant M3 (nebo něčeho většího z produkce divize M), pobavíte se, ale těžko se zbavujete pocitu, že celému tomu představení tak trochu chybí lehkost a hravost. Divize BMW M jako kdyby to tušila, a tak nabídla zákazníkům něco, co by mohlo všechny zastánce tohoto názoru uspokojit. Na trh dorazilo malé BMW M2

Video | Premiéry | Sportovní auta | BMW | Kupé

BMW M2 oficiálně: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálně 270 km/h

Automobilka oficiálně vypustila do éteru všechny materiály už v říjnu minulého roku, následovala výstavní premiéra na autosalonu v Detroitu a ti šťastnější novináři se nedlouho poté vypravili do Ameriky, aby nabrali první dojmy. Už od začátku vypadalo toto auto dost slibně a po přečtení názorů zmíněných šťastnějších kolegů se domněnka o povedeném emku pouze potvrdila. Proto jsem měl radost, když se u nás objevila pozvánka nabízející možnost otestovat M2 na Hungaroringu. Takže: Jaké BMW M2 vlastně je? 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M2 zaujme výrazným nárazníkem a hlavně pořádně rozšířenými blatníky. Nápravy se sem totiž nastěhovaly z většího BMW M4

Je to trochu M235i a trochu M4

Coby základ tohoto automobilu posloužilo BMW M235i, ale to od pohledu prodělalo celou řadu velice důležitých změn. Ledasco prozradí už prosté porovnání základních rozměrů a technických údajů, které najdete níže v tabulce. 

BMW M2 vs. M235i
  BMW M2 BMW M235i
Výkon [kW/k] 272/370 240/326
Max. točivý moment [Nm] 465 450
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3 4,8
Max. rychlost [km/h] 250 250
Délka/šířka/výška [mm] 4468/1854/1410 4454/1774/1408
Rozvor náprav [mm] 2693 2690
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1579/1601 1516/1534

Jak je vidět, M2 je oproti svému civilnějšímu sourozenci především výrazně širší. Rozdíl 8 cm není dán nějakou obyčejnou úpravou typu jen tak pro nic za nic přifouknuté karoserie, těch osm centimetrů je daných zejména větším rozchodem kol na obou nápravách. Ty se sem nastěhovaly přímo z většího sourozence v podobě M4. Ale to není všechno. 

Inženýři použili z M4 také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku (standardem je ale i pro český trh manuál) nebo zadní diferenciál. Ten je vybaven jednou spojkou a ta upravuje jeho svornost. Jak moc bude diferenciál uzavřen, o tom rozhoduje přirozeně elektronika, přičemž se tak děje na základě informací o natočení volantu, sešlápnutí plynového pedálu, tlaku v brzdové soustavě, rychlosti otáčení kol a stáčivosti kolem svislé osy. Z BMW M4 dostala M2 také elektromechanické řízení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je to sice malé kupé, ale na pozoru by se před ním měl mít kdejaký supersport. Mimochodem na prezentaci zaznívaly od lidí z BMW názory, že je tento vůz o sto procent lepší než předchozí 1 M Coupe

Jenže to pořád není všechno. Z M4 (nebo M3, jak chcete) se do M2 nastěhovaly také některé části motoru. V základu jde o šestiválec vybavený jedním dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll původem z M235i. Ten ale prošel opět řadou úprav, kdy ve výsledku dostal od svých větších sourozenců písty, jejich horní kroužky nebo lůžka hlavních ložisek klikového hřídele.

Protože se počítá s velmi sportovní jízdou a s jízdou bokem, BMW řádně upravilo taktéž mazání. Systém pracuje s dvěma olejovými pumpami. Stranou pozornosti inženýrů nemohlo zůstat ani chlazení.

Testy | Sportovní auta | BMW | Kupé

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Karoserie je tužší 

Kromě „vybrakování“ skladu dílů pro BMW M4 (M3) ale přirozeně došlo také na vlastní úpravy. Samozřejmostí jsou jiné pružiny a tlumiče vyladěné tak, aby odpovídaly hmotnosti automobilu a jejímu rozložení. Kromě toho se sem nastěhoval nový přední nárazník, čtyři koncovky výfuku dozadu nebo třeba decentní spoiler. V interiéru, jak už to tak u emkových automobilů bývá, mnoho zásadních novinek čekejte. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Standardem jsou devatenáctipalcová kola, pořádné brzdy a dvě dvojité koncovky výfuku. Zvuk řadového šestiválce je parádní

Zajímavá věc se objeví ale po otevření kapoty. Konstruktéři totiž přední část vyztužili. Na pohled jsou vidět poměrně masivní výztuhy vedoucí přes oba přední rohy karoserie, další výztuhy vedou od uchycení tlumičů pod čelní okno, zpevněna byla rovněž přední část v oblasti za chladičem a také spodní část téměř pod celým motorovým prostorem. V podstatě můžeme říci, že BMW postavilo kolem motoru dodatečnou klec, která má za úkol zvýšit tuhost. Díky tomu by mělo BMW M2 nabídnout především velmi dobré reakce na řízení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Je to trochu M235i a trochu M4, Karoserie je tužší
  2. Výkon, rychlost, řízení, V klidu i za devět, Videa
  3. Cena, Verdikt, Technické údaje
  4. BMW M2: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků