BMW M2 CS oficiálně: Uchazeč o krále okresních silnic je teď ještě lepší

Ještě než současnou generaci kompaktního kupé vystřídá nástupce, přichystalo si pro nás BMW 2200 exemplářů něčeho hodně speciálního.

Divize motorsportu automobilky BMW, zodpovědná za bezesné noci tisíců toužících řidičů, se nově může pochlubit s nejsilnějším přírůstkem modelové řady 2 Coupé. BMW M2 CS se v hierarchii zařadí až nad M2 Competition a stává se tak tím nejlepším, co od malého kupé můžete očekávat.

Jak potvrdily desítky testů a dojmů, už M2 Competition je extrémně povedené auto pro nadšence. Novinka ale musí zajít ještě dál, aby si označení CS, které již má třeba limitovaná edice M3 a M4, zasloužila. Jens Marquardt, ředitel BMW Group Motorsport proto avizoval, že při vývoji se s týmem snažili adaptovat i prvky ze závodního M4 GT4.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

A bylo to samozřejmě více než vhodné, protože z nyní představovaného vozu vznikne i čistě závodní verze M2 CS Racing pro kategorii závodů Clubsport. Výkon dvakrát přeplňovaného řadového šestiválce se zvýšil na 331 kW (450 koní). Točivý moment 550 N.m je k dispozici od 2350 do 5500 ot/min. 

S automatickou převodovkou zvládne stovku za čtyři sekundy. Manuál je o dvě desetiny pomalejší. Ano, i tento unikát bude mít stále možnost manuální převodovky. Již v základní výbavě najdete adaptivní podvozek a M sportovní brzdy (karbon-keramické budou za příplatek). K dispozici bude samozřejmě i aktivní M diferenciál.

Šéf vývoje BMW: M4 chci jako poslední útočiště manuální převodovky

Šéf vývoje BMW: M4 chci jako poslední útočiště manuální převodovky

BMW M2 CS se bude standardně dodávat na 19palcových kolech obutých do pneumatik Pilot Sport Cup 2. Na mokrém povrchu přilnavější volba Michelin Pilot Super Sport bude k mání bez příplatku. Řada komponentů karoserie je nyní vyrobena z plastů vyztužených uhlíkovým vláken. O reprodukci celého stáda koní se starají čtyři koncovky výfuku.

Interiéru dominuje Alcantara a karbon. Skořepinová sedadla jste mohli vidět již v BMW M4 CS a vycházejí opět z motorsportu. Alcantarou je potažený dokonce i volant, který má červený proužek na pozici 12 hodin, jak je u extrémně zaměřených aut zvykem. BMW chce za tento vůz 95.000 eur, tedy v přepočtu 2.420.000 Kč. Pospěšte si ale ale, vznikne jen 2200 kusů.

BMW M2 CS: Technická data
Motor R6 2979 cm3
Největší výkon [kW/ot.min] 331/6250
Točivý moment [N.m/ot.min] 550/2350-5500
Pohon zadní
Max. rychlost [km/h] 280
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,0 (4,2)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 10,4
Pohotovostní hmotnost [kg] 1550
Základní cena [eur] 95.000
*údaje v závorce platí pro manuální převodovku
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků