BMW M2 Competition oficiálně: Má 410 koní a umí až 280 km/h!

Kompaktní M2 je považováno za řidičsky nejlepší ostrý model sportovní divize M, mnichovská značka jde však ještě o pořádný kus dál. Tohle je verze Competition s výkonem až 410 koní a točivým momentem 550 Nm.

První fotky nové výkonnější varianty M2 s přídomkem Competition jsme vám ukázali minulý týden, a protože se blíží její světová premiéra na pekingském autosalonu, váhat s formálním odhalením tohoto modelu již nemuselo ani BMW. Svou novinku představuje v plné parádě a my se s vámi proto můžete podělit o nejzajímavější technická data.

Začít bychom mohli u toho nejdůležitějšího, tedy pohonné jednotky. Jak již bylo řečeno, provedení Competition nemá původní motor z M2 přeplňovaný jedním turbodmychadlem, ale mezi jeho předními koly se objevil v podstatě podladěný třílitrový řadový šestiválec z M3/M4 dopovaný hned dvojicí turbodmychadel.

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

Má objem 2979 centimetrů krychlových, přímé vstřikování, plně variabilní časování i zdvih ventilů a produkuje maximální výkon 410 koní v rozmezí od 5250 do 7000 otáček za minutu, a tudíž o 40 koní překonává svého standardního sourozence.

Ještě více poskočil vrchol točivého momentu. Zatímco výchozí auto nabízí 465 Nm od 1400 do 5560 ot./min., novinka má k dispozici až 550 newtonmetrů, které má však řidič pod plynem v nepatrně menším rozsahu od 2350 do 5200 otáček za minutu.

Tyto parametry ve spojení s výchozí šestistupňovou manuální převodovkou stačí k akceleraci z místa na 100 km/h za 4,4 sekundy, zatímco se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní DCT umí malá M2 C vystřelit na stovku za 4,2 vteřiny. To je o 0,1, respektive 0,2 sekundy lepší čas ve srovnání s „běžnou“ M2, přičemž základní maximální rychlost zůstává identických 250 km/h. Ta posunutá, dostupná za příplatek v rámci paketu M Driver´s, se po odblokování elektronického omezovače posunula z 270 na 280 km/h.

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

Pokud vás to náhodou zajímá, máme pro vás také spotřebu, která v případě nového, přísnějšího měřícího cyklu WLTP vychází na 9,9 až 10,0 l/100 km v kombinaci s manuálem anebo 9,2 litru na 100 kilometrů při volbě dvouspojkového automatu.

Co dalšího je jinak? Pokud byste vedle sebe postavili M2 s M2 Competition, zjistili byste, že novější auto dostalo nepatrně větší ledvinky (standardně lakované černou barvou) a přepracovaný přední nárazník. Podle BMW proběhly tyto úpravy v zájmu zlepšení průtoku vzduchu proudícího k motoru i chladičům použitým z modelu M4 Competition.

Z pohledu aerodynamiky byla optimalizována rovněž vnější zpětná zrcátka, a když už jsme o odstavec výše nakousli optické změny, černým odstínem jsou lakovány také ozdoby na předních blatnících či upravené koncovky nového výfukového systému, ve kterém najdete dvě elektricky ovládané klapky.

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

Aby toho nebylo málo, po otevření přední kapoty najdete nad motorovým prostorem rozpěru vyrobenou z uhlíkového kompozitu. BMW říká, že zpevňuje tuhost přední části, zlepšuje ovladatelnost a chování auta, přitom ale váží pouhých 1,5 kg. Když už jsme u hmotnosti, za zmínku stojí také fakt, že se konstruktérům povedlo nepatrně snížit váhu M2 Competition o 20 kg, takže auto bez povinného euro-balastu váží 1475 kg.

Model Competition je postaven na kovaných devatenáctipalcových kolech a pneumatikách o rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 265/35 ZR19 vzadu. Za nimi najdete buď standardní brzdový systém s kotouči o průměru 380 a 370 mm v kombinaci se čtyř a dvoupístkovými modře lakovanými třmeny, nebo si můžete objednat něco lepšího. Za příplatek vám BMW přibalí přední šedě lakované šestipístkové brzdiče „kousající“ do kotoučů o průměru 400 mm, které na zadní nápravě doplňují čtyřpístkové třmeny a 380mm kotouče.

Test BMW M3 Competition: Motoristická óda na radost

Test BMW M3 Competition: Motoristická óda na radost

Abychom měli výčet kompletní, měli bychom dodat, že tvůrci novinky překalibrovali stabilizační program DSC a chybět zde nemůže ani aktivní lamelový M diferenciál s elektronicky řízenou svorností, schopnou stoprocentně uzavřít rozvodovku během 150 milisekund.

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků