BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

Premiéra silnějšího provedení BMW M2 proběhne až na autosalonu v Pekingu, vše podstatné už ale vlastně víme nyní.

M2 je vstupní branou do světa plnokrevných sportovních modelů BMW. Žádné M Performance, zkrátka „emko“ se vším, co k tomu patří. Třílitrový řadový šestiválec dává 272 kW a 465 N.m, dokáže kupátko vystřelit z nuly na stovku za 4,3 sekundy, ale překvapivě dobře funguje i na denní bázi. Pokud chcete. V opačném případě se dokáže v mžiku proměnit v pouličního rváče, který dokáže proškolit i zkušeného řidiče.

BMW M2 dostane ve verzi CS motor z větší M4. Oba třílitry se od základu liší

BMW M2 dostane ve verzi CS motor z větší M4. Oba třílitry se od základu liší

Jenže to je pouze špička ledovce. Automobilka BMW si pro blížící se autosalon v Pekingu připravovalo premiéru silnější verze M2 Competition, to nejpodstatnější už ale známe nyní. Podle serveru Motor1.com nedošlo pouze k navýšení výkonu stávajícího agregátu, který konstrukčně vychází z toho v M240i, ale instalaci šestiválce ze sourozenců M3 a M4.

Šampion MotoGP dostal za své výkony nové BMW. Už čtvrté

Šampion MotoGP dostal za své výkony nové BMW. Už čtvrté

Co do výkonu a točivého momentu má M2 Competition poskočit na 302 kW (410 koní) a 550 N.m, akcelerace 0-100 km/h se ale zase tak moc nezmění – v kombinaci s převodovkou DCT činí rozdíl desetinu sekundy ve prospěch novinky. Masivní nárůst točivého momentu může být způsoben tím, že zatímco M2 pracuje s jedním dvoukomotorovým turbem, M2 Competition má turba dvě.

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

Na bližší technické detaily si ještě budeme muset počkat, změny v designu ale můžeme zhodnotit díky prvním uniklým fotografiím. Jsou decentní, jak se ostatně dalo očekávat, přičemž asi největší novinky představují vnější zpětná zrcátka, upravená spodní část předního nárazníku, černé ledvinky v masce chladiče či nová devatenáctipalcová kola. Zkrátka fajn způsob, jak auto na první pohled odlišit, ale zase to netroubit příliš do světa.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků