BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

Premiéra silnějšího provedení BMW M2 proběhne až na autosalonu v Pekingu, vše podstatné už ale vlastně víme nyní.

M2 je vstupní branou do světa plnokrevných sportovních modelů BMW. Žádné M Performance, zkrátka „emko“ se vším, co k tomu patří. Třílitrový řadový šestiválec dává 272 kW a 465 N.m, dokáže kupátko vystřelit z nuly na stovku za 4,3 sekundy, ale překvapivě dobře funguje i na denní bázi. Pokud chcete. V opačném případě se dokáže v mžiku proměnit v pouličního rváče, který dokáže proškolit i zkušeného řidiče.

BMW M2 dostane ve verzi CS motor z větší M4. Oba třílitry se od základu liší

BMW M2 dostane ve verzi CS motor z větší M4. Oba třílitry se od základu liší

Jenže to je pouze špička ledovce. Automobilka BMW si pro blížící se autosalon v Pekingu připravovalo premiéru silnější verze M2 Competition, to nejpodstatnější už ale známe nyní. Podle serveru Motor1.com nedošlo pouze k navýšení výkonu stávajícího agregátu, který konstrukčně vychází z toho v M240i, ale instalaci šestiválce ze sourozenců M3 a M4.

Šampion MotoGP dostal za své výkony nové BMW. Už čtvrté

Šampion MotoGP dostal za své výkony nové BMW. Už čtvrté

Co do výkonu a točivého momentu má M2 Competition poskočit na 302 kW (410 koní) a 550 N.m, akcelerace 0-100 km/h se ale zase tak moc nezmění – v kombinaci s převodovkou DCT činí rozdíl desetinu sekundy ve prospěch novinky. Masivní nárůst točivého momentu může být způsoben tím, že zatímco M2 pracuje s jedním dvoukomotorovým turbem, M2 Competition má turba dvě.

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

Na bližší technické detaily si ještě budeme muset počkat, změny v designu ale můžeme zhodnotit díky prvním uniklým fotografiím. Jsou decentní, jak se ostatně dalo očekávat, přičemž asi největší novinky představují vnější zpětná zrcátka, upravená spodní část předního nárazníku, černé ledvinky v masce chladiče či nová devatenáctipalcová kola. Zkrátka fajn způsob, jak auto na první pohled odlišit, ale zase to netroubit příliš do světa.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků