BMW M2 Competition dostalo paket od M Performance, ušetří až 31 kg

Vrcholná verze nejmenšího modelu sportovního oddělení M GmbH má za sebou další ladění. Divize M Performance vám pro M2 Competition dodá stavitelný podvozek i spoustu „dietního“ karbonu.

Když nám BMW před pár týdny představilo v podstatě novou variantu modelu M2 s přídomkem Competition, která zašla v továrním tuningu tak daleko, že vyměnila původní třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem za pohonnou jednotku z M3/M4 s dvojicí turbodmychadel, kdekdo si možná řekl, že jde o fantastický vrchol nejmenšího mnichovského kupé.

BMW M2 Competition oficiálně: Má 410 koní a umí až 280 km/h!

BMW M2 Competition oficiálně: Má 410 koní a umí až 280 km/h!

Jak sami vidíte, skutečná špička řady 2 to pořád nebyla. Tím se stává až provedení Competition s kompletním balíčkem úprav divize M Performance.

Pokud očekáváte dalších pár koníků navíc k původním 410, potěšit vás nemůžeme, přesto jsou zprávy jen pozitivní. Lidé od BMW totiž v duchu filozofie Colina Chapmana „přidali lehkost“, což je ve výsledku prakticky to samé. Pojďme ale na výčet změn popořádku.

Konstruktéři vám za patřičný tučný příplatek vymění původní odpružení za nové pružiny snižující světlou výšku o 20 mm a plně stavitelné tlumiče umožňující měnit kompresi ve dvanácti a odskok dokonce až v šestnácti stupních. Přidejte k tomu lepší ze dvou dostupných brzdových systému s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými brzdiči vzadu, vylepšené brzdové destičky a nadto nové kované devatenáctky nazuté do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

Tato kola jsou dostupná ve zlatém anebo černém odstínu, především ale snižují neodpruženou hmotu o 3,2 kg, čímž se dostáváme ke zmiňované redukci hmotnosti. Karbonová kapota je ve srovnání s tou původní lehčí o přibližně 9 kg, střecha vyrobená ze stejného materiálu snížila hmotnost o 5 kg, zatímco víko kufru (opět z uhlíkového kompozitu) o zhruba 6 kg. O další dietu auta se postaraly další vnější karbonové panely, ačkoli BMW již nespecifikuje, o kolik přesně.

Naopak v případě výfukového systému je úspora již známá. Nerezový trakt doplněný titanovým tlumičem a karbonovými koncovkami je lehčí až o třetinu oproti tomu původnímu, takže to máme dalších 8 kg dolů. Podtrženo, sečteno – M2 Competition váží ve srovnání se standardní M2 o 20 kg méně a díly M Performance ubírají dalších nejméně 31 kg, ačkoli bude samozřejmě záležet, co všechno bude součástí vaší objednávky.

BMW M2 oficiálně: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálně 270 km/h

BMW M2 oficiálně: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálně 270 km/h

Za další přípatek bude možné mít volant s displejem a diodami indikujícími vhodný moment přeřazení, kompletní telemetrii v mobilním telefonu díky příslušné aplikaci a snímači připojenému přes diagnostickou zásuvku OBD a zapomenout bychom neměli ani na spoustu Alcantary či dalších karbonových dílů montovaných do interiéru.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 84 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků