BMW M2 Competition dostalo paket od M Performance, ušetří až 31 kg

Vrcholná verze nejmenšího modelu sportovního oddělení M GmbH má za sebou další ladění. Divize M Performance vám pro M2 Competition dodá stavitelný podvozek i spoustu „dietního“ karbonu.

Když nám BMW před pár týdny představilo v podstatě novou variantu modelu M2 s přídomkem Competition, která zašla v továrním tuningu tak daleko, že vyměnila původní třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem za pohonnou jednotku z M3/M4 s dvojicí turbodmychadel, kdekdo si možná řekl, že jde o fantastický vrchol nejmenšího mnichovského kupé.

BMW M2 Competition oficiálně: Má 410 koní a umí až 280 km/h!

BMW M2 Competition oficiálně: Má 410 koní a umí až 280 km/h!

Jak sami vidíte, skutečná špička řady 2 to pořád nebyla. Tím se stává až provedení Competition s kompletním balíčkem úprav divize M Performance.

Pokud očekáváte dalších pár koníků navíc k původním 410, potěšit vás nemůžeme, přesto jsou zprávy jen pozitivní. Lidé od BMW totiž v duchu filozofie Colina Chapmana „přidali lehkost“, což je ve výsledku prakticky to samé. Pojďme ale na výčet změn popořádku.

Konstruktéři vám za patřičný tučný příplatek vymění původní odpružení za nové pružiny snižující světlou výšku o 20 mm a plně stavitelné tlumiče umožňující měnit kompresi ve dvanácti a odskok dokonce až v šestnácti stupních. Přidejte k tomu lepší ze dvou dostupných brzdových systému s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými brzdiči vzadu, vylepšené brzdové destičky a nadto nové kované devatenáctky nazuté do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

Tato kola jsou dostupná ve zlatém anebo černém odstínu, především ale snižují neodpruženou hmotu o 3,2 kg, čímž se dostáváme ke zmiňované redukci hmotnosti. Karbonová kapota je ve srovnání s tou původní lehčí o přibližně 9 kg, střecha vyrobená ze stejného materiálu snížila hmotnost o 5 kg, zatímco víko kufru (opět z uhlíkového kompozitu) o zhruba 6 kg. O další dietu auta se postaraly další vnější karbonové panely, ačkoli BMW již nespecifikuje, o kolik přesně.

Naopak v případě výfukového systému je úspora již známá. Nerezový trakt doplněný titanovým tlumičem a karbonovými koncovkami je lehčí až o třetinu oproti tomu původnímu, takže to máme dalších 8 kg dolů. Podtrženo, sečteno – M2 Competition váží ve srovnání se standardní M2 o 20 kg méně a díly M Performance ubírají dalších nejméně 31 kg, ačkoli bude samozřejmě záležet, co všechno bude součástí vaší objednávky.

BMW M2 oficiálně: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálně 270 km/h

BMW M2 oficiálně: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálně 270 km/h

Za další přípatek bude možné mít volant s displejem a diodami indikujícími vhodný moment přeřazení, kompletní telemetrii v mobilním telefonu díky příslušné aplikaci a snímači připojenému přes diagnostickou zásuvku OBD a zapomenout bychom neměli ani na spoustu Alcantary či dalších karbonových dílů montovaných do interiéru.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků