BMW M140i a M240i oficiálně, vyšší výkon dostaly i další motory

BMW M140i a M240i oficiálně, vyšší výkon dostaly i další motory

Teprve včera jsme vás informovali o tom, že u BMW chystají obměnu nejsilnější pohonné jednotky v nejmenších modelech značky, dnes už je to oficiální. Řeč je o BMW M140i a M240i ve verzi Coupé a Cabrio. Všechny teď dostanou nově vyvinutý šestiválec B58, který ve srovnání s předchůdcem disponuje o 14 koní vyšším výkonem.

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Suma sumárum tak výkon dosahuje 250 kW (340 koní), který si můžete dopřát jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak i v kombinaci se samočinnou převodovkou Steptronic Sport s osmi stupni. Volbu vám automobilka dá i v typu pohonu, kromě klasické zadokolky lze ke všem modelům objednat i pohon všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Známá tvář, nové srdce. Přichází nový řadový šestiválec s výkonem 250 kW (340 koní)

BMW M140i zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy v kombinaci s manuální převodovkou, s automatem to zvládne o dvě desetiny sekundy rychleji. Ve verzi s pohonem všech kol tato disciplína zabere 4,4 sekundy. BMW M240i Coupé pokoří stokilometrovou rychlost za 4,8 sekundy (4,6 sekundy s automatem), se čtyřkolkou pak za 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba obou modelů činí 7,8 litrů paliva na 100 km v případě manuálního řazení, automat si řekne o 7,1 litru, zatímco verze xDrive odčerpá z nádrže v průměru 7,4 litrů na sto ujetých kilometrů.

O něco pomalejší je kabriolet, který s manuální převodovkou potřebuje 4,9 sekundy. Automat zkrátí akceleraci na 4,7 sekundy, verze s pohonem všech kol ubere další desetinu sekundy. Ve spojení s manuální převodovkou činí spotřeba 8,3 litrů na 100 km/h, v případě použití automatu si zapamatujte hodnotu 7,4 l/100 km, u čtyřkolky pak 7,8 l/100 km.

Všech modelů se v každém případě týká přítomnost sportovního M podvozku se sníženou výškou o 10 milimetrů, M 18palcová kola s dvojitými paprsky, M Sport brzdová soustava, variabilní sportovní řízení, M aerodynamický paket a vnější zrcátka lakovaná šedou metalickou barvou Ferric Grey. V interiéru nechybí sportovní sedadla a kůží potažený volant. 

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Výkon se ale přidával i u klasických verzí. U BMW 120i došlo k nárůstu 7 koní na finálních 135 kW (184 koní), což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a kombinované spotřebě 6,1 až 5,7 litru na 100 kilometrů. Stejná porce se přidávala i v případě BMW 125i, které momentálně disponuje výkonem 165 kW (224 koní) a standardně se dodává s osmistupňovou automatickou převodovkou. Sprint z 0 na 100 km/h znamená 6,1 sekundy, spotřeba činí 5,9 až 5,7 litrů na sto.

Poslední novinkou je motorizace s označením 30i, pod kterou se skrývá čtyřválec naladěný na 185 kW (252 koní). Ten je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a disciplínu z 0 na 100 km/h zvládne za 5,8 sekundy, ve verzi s automatem potřebuje o dvě desetiny méně. Kombinovaná spotřeba se pohybuje mezi 6,4 a 6,2 l/100 km.

Nové modely se na trhu objeví ještě v červnu letošního roku.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků