BMW M140i a M240i oficiálně, vyšší výkon dostaly i další motory

BMW M140i a M240i oficiálně, vyšší výkon dostaly i další motory

Teprve včera jsme vás informovali o tom, že u BMW chystají obměnu nejsilnější pohonné jednotky v nejmenších modelech značky, dnes už je to oficiální. Řeč je o BMW M140i a M240i ve verzi Coupé a Cabrio. Všechny teď dostanou nově vyvinutý šestiválec B58, který ve srovnání s předchůdcem disponuje o 14 koní vyšším výkonem.

Testy | Sportovní auta | BMW | Kupé

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Suma sumárum tak výkon dosahuje 250 kW (340 koní), který si můžete dopřát jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak i v kombinaci se samočinnou převodovkou Steptronic Sport s osmi stupni. Volbu vám automobilka dá i v typu pohonu, kromě klasické zadokolky lze ke všem modelům objednat i pohon všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Známá tvář, nové srdce. Přichází nový řadový šestiválec s výkonem 250 kW (340 koní)

BMW M140i zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy v kombinaci s manuální převodovkou, s automatem to zvládne o dvě desetiny sekundy rychleji. Ve verzi s pohonem všech kol tato disciplína zabere 4,4 sekundy. BMW M240i Coupé pokoří stokilometrovou rychlost za 4,8 sekundy (4,6 sekundy s automatem), se čtyřkolkou pak za 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba obou modelů činí 7,8 litrů paliva na 100 km v případě manuálního řazení, automat si řekne o 7,1 litru, zatímco verze xDrive odčerpá z nádrže v průměru 7,4 litrů na sto ujetých kilometrů.

O něco pomalejší je kabriolet, který s manuální převodovkou potřebuje 4,9 sekundy. Automat zkrátí akceleraci na 4,7 sekundy, verze s pohonem všech kol ubere další desetinu sekundy. Ve spojení s manuální převodovkou činí spotřeba 8,3 litrů na 100 km/h, v případě použití automatu si zapamatujte hodnotu 7,4 l/100 km, u čtyřkolky pak 7,8 l/100 km.

Všech modelů se v každém případě týká přítomnost sportovního M podvozku se sníženou výškou o 10 milimetrů, M 18palcová kola s dvojitými paprsky, M Sport brzdová soustava, variabilní sportovní řízení, M aerodynamický paket a vnější zrcátka lakovaná šedou metalickou barvou Ferric Grey. V interiéru nechybí sportovní sedadla a kůží potažený volant. 

Testy | Sportovní auta | BMW

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Výkon se ale přidával i u klasických verzí. U BMW 120i došlo k nárůstu 7 koní na finálních 135 kW (184 koní), což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a kombinované spotřebě 6,1 až 5,7 litru na 100 kilometrů. Stejná porce se přidávala i v případě BMW 125i, které momentálně disponuje výkonem 165 kW (224 koní) a standardně se dodává s osmistupňovou automatickou převodovkou. Sprint z 0 na 100 km/h znamená 6,1 sekundy, spotřeba činí 5,9 až 5,7 litrů na sto.

Poslední novinkou je motorizace s označením 30i, pod kterou se skrývá čtyřválec naladěný na 185 kW (252 koní). Ten je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a disciplínu z 0 na 100 km/h zvládne za 5,8 sekundy, ve verzi s automatem potřebuje o dvě desetiny méně. Kombinovaná spotřeba se pohybuje mezi 6,4 a 6,2 l/100 km.

Nové modely se na trhu objeví ještě v červnu letošního roku.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 133 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků