BMW M10: deset válců v malém Zetku

Malé bavorské kupé, pětilitrový desetiválec, šest set šedesát koní a maximálka přes tři sta čtyřicet...
BMW M10: deset válců v malém Zetku

Ještě dva roky bezesných nocí čeká ty, kteří by si chtěli dopřát malé kupé automobilky BMW s pořádně vymazleným motorem. Až na rok 2009 totiž známý tuner Racing Dynamics plánuje na trh uvést své vrcholné dílo.

Tím bude komplexně přepracované Z-kupé. Dílo, které ponese jméno RS55 Coupé, dostane pod kapotu desetiválec o objemu 5 litrů, který můžete najít v modelech BMW M5 a M6. Implantací pod kapotu to ovšem nekončí. Motor bude vyladěn na 655 koní, neboli 482 kW. Díky tomu dokáže vůz jezdit rychlosti přes 345 km/h, což je opravdu slušný výkon.

Bližší informace o voze a ani finální podoba bohužel nejsou prozatím známy, ale dá se logicky předpokládat, že i zbytek vozu, tedy brzdami počínaje a aerodynamikou konče, dozná zásadních změn.

Klepněte pro větší obrázek 
RS55 Coupé
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků