BMW M1: otázka bytí (tajné projekty)

Diskuze okolo BMW M1 pokračuje, přijde nová M5, Audi dokončuje model A7, Opel Astra GSI s turbodieselem více odhalena ad.

Doplněno 15.5. 13:45 o další snímky maskovaného Audi A7.

BMW M1: tak bude, nebo ne?

Spekulace pokračují a je k tomu náležitý důvod. Špionážní fotografové byli ve správný čas na správném místě a podívejte se na výsledek. V ulicích Mnichova  zachytili ostrou verzi „jedničkového“ Coupé, která bude vrcholem celé řady.

Netvrdíme, že tohle bude M1, ale ať už je označení jaké chce - něco se totiž šeptá také o verzi 135tii, která se objevila v roce 2007 v podobě konceptu - není pochyb o tom, že půjde o sportovně laděný model. Podívejte se na vrtané kotouče na všech kolech a svalnaté blatníky. Podobně maskované jedničkové kupé stejných proporcí bylo navíc spatřeno i se čtveřicí výfuků pod zadním nárazníkem, a ty byly dosud vždy vlastní pouze modelům divize M. Nicméně jistě může jít o pouhou kamufláž - automobilce média plná spekulací o nové M1 jistě vrásky na čele nedělají.

Ať tak či onak by po delší době mohlo jít o zajímavý vůz s modro-bílou vrtulí na přídi. Zda tomu tak skutečně bude, to teprve uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Ostrý model „jedničky” bude realitou

BMW M5 F10: již zanedlouho

Další sada špionážních fotografií jasně ukazuje, že u BMW tvrdě pracují na dokončení superrychlého sedanu, již tradičně a krátce značeného M5. Testy se přesunuly ze zimních podmínek ve Skandinávii do rodného Německa, ale co je potěšující, oproti posledním časům maskování výrazně ubylo.

Na přídi můžete vidět veliké nasávací otvory, zádi zase dominují dvě zdvojené koncovky výfuků a při bočním pohledu oku neuniknou vrtané kotouče na všech kolech. Jedno ale nevidíme, rozsáhle se pracuje na vývoji a nastavení podvozku. Pokud vše půjde jak má, tak se nová generace „eMpětky“ ukáže světu počátkem příštího roku.

Pod kapotou si najde místo přeplňované srdce, konkrétně osmiválec 4,4 litru známy z X5 M a X6 M. Motor bude na zadní kola posílat dávku 555 koní. O lepší dynamice oproti současné generaci pochybovat nelze, jenomže charakter desetiválce točícího 8 250 otáček byl prostě zázračný.

Tip: Přečtěte si podrobné představení nového BMW 5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW M5 F10 - atmosféry desetiválce se již nedočkáme

Opel Astra GSI: „nafťáci” se mohou těšit

Nový Opel Astra není prozatím na našich cestách příliš rozšířeným vozem, ale u Opelu nelení a připravují sportovněji laděnou variantu s písmeny (stejně jako v minulosti) GSI. Z fotografii lze rozpoznat pozměněný přední nárazník s většími nasávacími otvory, verze dostane také snížený podvozek.

Kromě jiného přibude na zádi další koncovka výfuku. Zřejmě se ale ptáte na to podstatné - co se vlastně bude ukrývat pod kapotou. Nakonec to opravdu nebude benzín, ke slovu se dostane dvakrát přeplňovaný dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 190 koní. To bude stačit na zrychlení na stovku za 8,2 sekundy a dosažení rychlosti 230 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Opel Astra GSI - nakonec s dieselem

Audi A7: přípravy vrcholí na Nürburgringu

Jak již dobře víte, Audi zanedlouho vypustí na trh sportovněji střiženou verzi vlajkové lodi A8, model A7. Ta nabídne pouze čtyřmístné uspořádání karoserie, jednoduše řečeno zde budeme mít (dalšího) vážného konkurenta Mercedesu CLS. Špionážním fotografům se nyní podařilo zachytit vůz při odjezdu z legendární Nordschleife, kde probíhá dolaďování podvozku.

Pod kapotou vozu se objeví výkonné zážehové agregáty, počítá se se šestiválcem 3,0 TFSI a osmiválcem 4,2 FSI. Fandové dieselů si také přijdu na své, kromě třílitrového šestiválce bude v nabídce osmiválec TDI s výkonem atakujícím hranici 400 koní. Jestliže základní motor bude standardně přenášet svůj výkon pouze na přední nápravu (v dražší verzi na všechna čtyři kola), ostatní jednotky budou spojeny výhradně se systémem Quattro. Ten dokáže přerozdělovat výkon mezi nápravy i mezi jednotlivá kola.

Doplněno 15.5. 13:45: Jeden z našich čtenářů, pan Otto Jirka, nám zaslal další fotografie maskované A7 z německé dálnice, na kterých si vůz můžete prohlédnout z trochu jiných úhlů. Dva exempláře A7 jsou v tomto případě doprovázeny upravenou A6, která může být (pohlédněte na rozšířené blatníky) tzv. mulou dalšího připravovaného modelu, možná též A7.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maskovaná Audi A7 při přesunu po německé dálnici  Foto: Otto Jirka

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi A7 na odchodu z Nordschleife

Porsche 911 GT2: raketa s novou tváří?

Po faceliftu modelu GT3, který se představil zhruba před rokem, dostane jemný facelift také rychlejší verze GT2. Tedy pokud nejde o model GT2 RS, který jsme vám již představili tento týden.

Velké změny nečekejte, právě naopak - jistou dávku modernizace dostane záď vozu, včetně nárazníku, svítilen s technologii LED a jiného tvaru se dočkají koncovky výfuků. Pod kapotou se nemění nic, 3,6-litrový přeplňovaný boxer by však měl být posílen o 20 koní na výsledných 550 koní. Kromě klasického šestistupňového manuálu bude automobilka do nabídky tlačit zřejmě i automatickou dvouspojkovou převodovku PDK. Premiéru by omlazená GT2 měla mít na pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Porsche 911 GT2 zřejmě dostane menší facelift

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 1 příspěvek
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky