BMW M1: návrat slavného supersportu?

O možném návratu BMW M1 se spekuluje léta. S představením designového konceptu nové M1 se stává reálnějším než kdy dříve.

První exemplář M1 byl vyroben v roce 1978, kdy bavorská automobilka začala spolupráci s Lamborghini. M1 se vyrábělo až do roku 1981 jako homologační série pro supersportovní speciál s výkonem až 850 koní. Produkční verze měla „jen” 277 koní, které dával 3,5litrový šestiválec s atmosférickým plněním, který se později proslavil i v 635CSi a M5. Při 1450 kg pohotovostní hmotnosti to stačilo na zrychlení na 200 km/h za 21,8 s a maximální rychlost 265 km/h. BMW M1 si však své fanoušky nezískalo nejen díky svým vyspělým technologiím, ale i díky neotřelému designu s italským nádechem, jenž měl na svědomí Giorgetto Giugiaro. Vyrobeno bylo celkem 456 kusů tohoto vozu, které jsou dnes cennými sběratelskými kousky. Snad již od roku 1981 se vedou spekulace, ohledně oživení tohoto sportovce. Že by nyní přišel ten čas?

Automobilka totiž právě nyní přišla s takřka dech vyrážející informací o novém konceptu, prostřednictvím kterého si zavzpomínala na slavné časy modelu M1. Podoba s tímto vozem je jasná na první pohled, příď charakterizují malé světlomety vsazené do kontinuální linie středního otvoru v nárazníku. Vidět zde můžeme i chromovou masku charakteristickou pro všechny vozy této bavorské automobilky. Kapotu zdobí poměrně velká mříž pro lepší přísun vzduchu do motoru, jehož specifikace výrobce zatím neuvádí. Snad největší podobnost s původním lze pozorovat při pohledu zboku, klasické tvary nyní okořenily mohutnější prolisy, vytvářející jakýsi svalnatější dojem z celé této části. Boční linii ještě dotvářejí velké chromované disky.
 

Zadní část vozu může působit trochu složitějším dojmem, ale i zde lze pozorovat nápadnou podobnost s modelem z konce 70. let. Zadní světla už sice nejsou přísně obdélníkového tvaru, ale to co nám skutečně připomíná starou M1 je charakteristická mříž kryjící zadní sklo. Jak už bylo vzpomenuto výše, automobilka k tomuto konceptu neuveřejnila žádné bližší technické specifikace, a tak nevíme ani to, zda si touto formou jen připomíná své legendární vozy, nebo alespoň náznakem přemýšlí o výrobě podobného vozu.

Veřejnost si bude moct tento koncept dokonale prohlédnout na výstavě Concorso d’Eleganza Villa D’este v Itálii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M1 Hommage

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků