BMW M1: návrat slavného supersportu?

O možném návratu BMW M1 se spekuluje léta. S představením designového konceptu nové M1 se stává reálnějším než kdy dříve.

První exemplář M1 byl vyroben v roce 1978, kdy bavorská automobilka začala spolupráci s Lamborghini. M1 se vyrábělo až do roku 1981 jako homologační série pro supersportovní speciál s výkonem až 850 koní. Produkční verze měla „jen” 277 koní, které dával 3,5litrový šestiválec s atmosférickým plněním, který se později proslavil i v 635CSi a M5. Při 1450 kg pohotovostní hmotnosti to stačilo na zrychlení na 200 km/h za 21,8 s a maximální rychlost 265 km/h. BMW M1 si však své fanoušky nezískalo nejen díky svým vyspělým technologiím, ale i díky neotřelému designu s italským nádechem, jenž měl na svědomí Giorgetto Giugiaro. Vyrobeno bylo celkem 456 kusů tohoto vozu, které jsou dnes cennými sběratelskými kousky. Snad již od roku 1981 se vedou spekulace, ohledně oživení tohoto sportovce. Že by nyní přišel ten čas?

Automobilka totiž právě nyní přišla s takřka dech vyrážející informací o novém konceptu, prostřednictvím kterého si zavzpomínala na slavné časy modelu M1. Podoba s tímto vozem je jasná na první pohled, příď charakterizují malé světlomety vsazené do kontinuální linie středního otvoru v nárazníku. Vidět zde můžeme i chromovou masku charakteristickou pro všechny vozy této bavorské automobilky. Kapotu zdobí poměrně velká mříž pro lepší přísun vzduchu do motoru, jehož specifikace výrobce zatím neuvádí. Snad největší podobnost s původním lze pozorovat při pohledu zboku, klasické tvary nyní okořenily mohutnější prolisy, vytvářející jakýsi svalnatější dojem z celé této části. Boční linii ještě dotvářejí velké chromované disky.
 

Zadní část vozu může působit trochu složitějším dojmem, ale i zde lze pozorovat nápadnou podobnost s modelem z konce 70. let. Zadní světla už sice nejsou přísně obdélníkového tvaru, ale to co nám skutečně připomíná starou M1 je charakteristická mříž kryjící zadní sklo. Jak už bylo vzpomenuto výše, automobilka k tomuto konceptu neuveřejnila žádné bližší technické specifikace, a tak nevíme ani to, zda si touto formou jen připomíná své legendární vozy, nebo alespoň náznakem přemýšlí o výrobě podobného vozu.

Veřejnost si bude moct tento koncept dokonale prohlédnout na výstavě Concorso d’Eleganza Villa D’este v Itálii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M1 Hommage
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků