BMW M1: návrat slavného supersportu?

O možném návratu BMW M1 se spekuluje léta. S představením designového konceptu nové M1 se stává reálnějším než kdy dříve.

První exemplář M1 byl vyroben v roce 1978, kdy bavorská automobilka začala spolupráci s Lamborghini. M1 se vyrábělo až do roku 1981 jako homologační série pro supersportovní speciál s výkonem až 850 koní. Produkční verze měla „jen” 277 koní, které dával 3,5litrový šestiválec s atmosférickým plněním, který se později proslavil i v 635CSi a M5. Při 1450 kg pohotovostní hmotnosti to stačilo na zrychlení na 200 km/h za 21,8 s a maximální rychlost 265 km/h. BMW M1 si však své fanoušky nezískalo nejen díky svým vyspělým technologiím, ale i díky neotřelému designu s italským nádechem, jenž měl na svědomí Giorgetto Giugiaro. Vyrobeno bylo celkem 456 kusů tohoto vozu, které jsou dnes cennými sběratelskými kousky. Snad již od roku 1981 se vedou spekulace, ohledně oživení tohoto sportovce. Že by nyní přišel ten čas?

Automobilka totiž právě nyní přišla s takřka dech vyrážející informací o novém konceptu, prostřednictvím kterého si zavzpomínala na slavné časy modelu M1. Podoba s tímto vozem je jasná na první pohled, příď charakterizují malé světlomety vsazené do kontinuální linie středního otvoru v nárazníku. Vidět zde můžeme i chromovou masku charakteristickou pro všechny vozy této bavorské automobilky. Kapotu zdobí poměrně velká mříž pro lepší přísun vzduchu do motoru, jehož specifikace výrobce zatím neuvádí. Snad největší podobnost s původním lze pozorovat při pohledu zboku, klasické tvary nyní okořenily mohutnější prolisy, vytvářející jakýsi svalnatější dojem z celé této části. Boční linii ještě dotvářejí velké chromované disky.
 

Zadní část vozu může působit trochu složitějším dojmem, ale i zde lze pozorovat nápadnou podobnost s modelem z konce 70. let. Zadní světla už sice nejsou přísně obdélníkového tvaru, ale to co nám skutečně připomíná starou M1 je charakteristická mříž kryjící zadní sklo. Jak už bylo vzpomenuto výše, automobilka k tomuto konceptu neuveřejnila žádné bližší technické specifikace, a tak nevíme ani to, zda si touto formou jen připomíná své legendární vozy, nebo alespoň náznakem přemýšlí o výrobě podobného vozu.

Veřejnost si bude moct tento koncept dokonale prohlédnout na výstavě Concorso d’Eleganza Villa D’este v Itálii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M1 Hommage
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků