BMW M: velké atmosféry skončí, budoucnost je v přeplňování

Špatný sen? Pro opravdové fandy sportovních vozů zcela jistě. Po informaci o zastavení vývoje a výroby dieselových osmiválců je zde další, podstatně větší extrém. Mnichovská automobilka, která byla zastáncem atmosféricky plněných vysokootáčkových motorů, je kvůli ekologizaci nucena od této koncepce ustoupit.

Budoucnost nejostřejších vozů s modrobílou vrtuli na kapotě tak tkví v menších přeplňovaných motorech, které alespoň na papíře mají menší spotřebu a emise než agregáty s velkým objemem. Podle dosavadních informací půjde výhradně o šestiválcové agregáty a BMW zde bude zřejmě stavět na zkušenostech z třílitrového biturba, současně používaného ve více modelech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tento pohled se zřejmě stane minulostí

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků