BMW M: velké atmosféry skončí, budoucnost je v přeplňování

BMW M: velké atmosféry skončí, budoucnost je v přeplňování

Špatný sen? Pro opravdové fandy sportovních vozů zcela jistě. Po informaci o zastavení vývoje a výroby dieselových osmiválců je zde další, podstatně větší extrém. Mnichovská automobilka, která byla zastáncem atmosféricky plněných vysokootáčkových motorů, je kvůli ekologizaci nucena od této koncepce ustoupit.

Budoucnost nejostřejších vozů s modrobílou vrtuli na kapotě tak tkví v menších přeplňovaných motorech, které alespoň na papíře mají menší spotřebu a emise než agregáty s velkým objemem. Podle dosavadních informací půjde výhradně o šestiválcové agregáty a BMW zde bude zřejmě stavět na zkušenostech z třílitrového biturba, současně používaného ve více modelech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tento pohled se zřejmě stane minulostí

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků