BMW M: velké atmosféry skončí, budoucnost je v přeplňování

Špatný sen? Pro opravdové fandy sportovních vozů zcela jistě. Po informaci o zastavení vývoje a výroby dieselových osmiválců je zde další, podstatně větší extrém. Mnichovská automobilka, která byla zastáncem atmosféricky plněných vysokootáčkových motorů, je kvůli ekologizaci nucena od této koncepce ustoupit.

Budoucnost nejostřejších vozů s modrobílou vrtuli na kapotě tak tkví v menších přeplňovaných motorech, které alespoň na papíře mají menší spotřebu a emise než agregáty s velkým objemem. Podle dosavadních informací půjde výhradně o šestiválcové agregáty a BMW zde bude zřejmě stavět na zkušenostech z třílitrového biturba, současně používaného ve více modelech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tento pohled se zřejmě stane minulostí

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků