BMW M: velké atmosféry skončí, budoucnost je v přeplňování

Špatný sen? Pro opravdové fandy sportovních vozů zcela jistě. Po informaci o zastavení vývoje a výroby dieselových osmiválců je zde další, podstatně větší extrém. Mnichovská automobilka, která byla zastáncem atmosféricky plněných vysokootáčkových motorů, je kvůli ekologizaci nucena od této koncepce ustoupit.

Budoucnost nejostřejších vozů s modrobílou vrtuli na kapotě tak tkví v menších přeplňovaných motorech, které alespoň na papíře mají menší spotřebu a emise než agregáty s velkým objemem. Podle dosavadních informací půjde výhradně o šestiválcové agregáty a BMW zde bude zřejmě stavět na zkušenostech z třílitrového biturba, současně používaného ve více modelech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tento pohled se zřejmě stane minulostí

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků