BMW M: prodeje rostou, u nás nový paket

Zájem o nejostřejší verze BMW značené tradičně písmenem „M“ vloni poskočil. A jistý bonus čekejme i u nás.

Automobily BMW jsou v myslích sportovně smýšlejících motoristů již desítky let známy především „M“ variantami svých standardních modelů. Značka BMW ani dnes tuto oblast nezanedbává, zatím posledním přírůstkem se stalo kompaktní kupé BMW 1 M, nicméně se již stalo běžným, že se tyto verze poslední dobou stávají sportovními hlavně „pro oko“. Magické, trikolorou doplněné stylizované „M“ ale stále táhne. Za loňský rok proto BMW prodalo celkem 16 967 vozů „M“, což znamená oproti roku 2009 nárůst o nezanedbatelných 14,2 %. Za pozornost stojí, že se tak stalo i přesto, že BMW stahuje ze své výroby své dosavadní modely opatřené tradičními, atmosféricky plněnými desetiválci, na jejichž místo nastupují „foukané“ osmiválce.

Vůbec nejoblíbenějším vozem z řady M zůstalo BMW M3, prodalo se 5 729 kupé, 2 544 kabrioletů a 1 843 sedanů. Teprve nedávno uvedené verze SUV X5 M a X6 M také zaznamenaly jistý úspěch, nové majitele si našlo 2 778, resp. 3 082 vozů. Nejdůležitějším odbytištěm pro BMW M zůstávají USA, kde se vloni prodala bezmála polovina vyrobených aut. Na dalších příčkách skončily Německo (1 716 vozů) a Velká Británie (1 264 vozů). Nebude pro nás jistě žádným překvapením, že „skokanem roku“ se v prodejích BMW M stala vloni Čína, kde odbyt meziročně poskočil o plných 355 % na 1 088 jednotek. Mezi další „štiky“ patřily Brazílie (+ 237 %) a Rusko (+ 104 %).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 bylo i vloni nejprodávanějším modelem z prestižní řady "M"

Celkově o 47 % až na 24 155 kusů poskočily také prodeje paketů BMW Individual nabízených pro naprostou většinu standardních řad BMW. Druhý z tradičních paketů, M Sport, pak zaznamenal nárůst odbytu jen o 1 % na celkových 138 800 jednotek. A tím se konečně dostáváme do našich luhů a hájů, neboť český importér vozů BMW připravil pro své příznivce speciální, cenově zvýhodněnou edici M Sport pro vozy řady 3 v provedení sedan a kombi. Její součástí jsou například optický paket M, sedmnáctipalcová litá kola Double Spoke 194 M, sportovní sedadla čalouněná v kombinaci Alcantara/látka nebo sportovní volant, ale také vyhřívání předních sedadel, tempomat či bi-xenonové světlomety. Suma sumárum, bratru přes 170 000 Kč včetně daně. Pokud jste po podobně odladěné „trojce“ zatoužili, pak vězte, že celou tuto artilerii prvků připomínající nejveselejší etapy v dějinách BMW dostanete nyní zcela zdarma.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SUV řad X5 M a X6 M mezi fanoušky BMW "M" poměrně slušně bodují
 


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků