BMW M: prodeje rostou, u nás nový paket

Zájem o nejostřejší verze BMW značené tradičně písmenem „M“ vloni poskočil. A jistý bonus čekejme i u nás.

Automobily BMW jsou v myslích sportovně smýšlejících motoristů již desítky let známy především „M“ variantami svých standardních modelů. Značka BMW ani dnes tuto oblast nezanedbává, zatím posledním přírůstkem se stalo kompaktní kupé BMW 1 M, nicméně se již stalo běžným, že se tyto verze poslední dobou stávají sportovními hlavně „pro oko“. Magické, trikolorou doplněné stylizované „M“ ale stále táhne. Za loňský rok proto BMW prodalo celkem 16 967 vozů „M“, což znamená oproti roku 2009 nárůst o nezanedbatelných 14,2 %. Za pozornost stojí, že se tak stalo i přesto, že BMW stahuje ze své výroby své dosavadní modely opatřené tradičními, atmosféricky plněnými desetiválci, na jejichž místo nastupují „foukané“ osmiválce.

Vůbec nejoblíbenějším vozem z řady M zůstalo BMW M3, prodalo se 5 729 kupé, 2 544 kabrioletů a 1 843 sedanů. Teprve nedávno uvedené verze SUV X5 M a X6 M také zaznamenaly jistý úspěch, nové majitele si našlo 2 778, resp. 3 082 vozů. Nejdůležitějším odbytištěm pro BMW M zůstávají USA, kde se vloni prodala bezmála polovina vyrobených aut. Na dalších příčkách skončily Německo (1 716 vozů) a Velká Británie (1 264 vozů). Nebude pro nás jistě žádným překvapením, že „skokanem roku“ se v prodejích BMW M stala vloni Čína, kde odbyt meziročně poskočil o plných 355 % na 1 088 jednotek. Mezi další „štiky“ patřily Brazílie (+ 237 %) a Rusko (+ 104 %).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 bylo i vloni nejprodávanějším modelem z prestižní řady "M"

Celkově o 47 % až na 24 155 kusů poskočily také prodeje paketů BMW Individual nabízených pro naprostou většinu standardních řad BMW. Druhý z tradičních paketů, M Sport, pak zaznamenal nárůst odbytu jen o 1 % na celkových 138 800 jednotek. A tím se konečně dostáváme do našich luhů a hájů, neboť český importér vozů BMW připravil pro své příznivce speciální, cenově zvýhodněnou edici M Sport pro vozy řady 3 v provedení sedan a kombi. Její součástí jsou například optický paket M, sedmnáctipalcová litá kola Double Spoke 194 M, sportovní sedadla čalouněná v kombinaci Alcantara/látka nebo sportovní volant, ale také vyhřívání předních sedadel, tempomat či bi-xenonové světlomety. Suma sumárum, bratru přes 170 000 Kč včetně daně. Pokud jste po podobně odladěné „trojce“ zatoužili, pak vězte, že celou tuto artilerii prvků připomínající nejveselejší etapy v dějinách BMW dostanete nyní zcela zdarma.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SUV řad X5 M a X6 M mezi fanoušky BMW "M" poměrně slušně bodují
 


 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků