BMW M oficiálně: „M1“ do výroby půjde, M5 se vrátí k osmiválci

16 komentářů

Max
8. června • 17:33

58000 USD za M3 Coupe = 48 568,079 Eur... nemecka cena 68 350 e, slovenska 69 900 e. to je rozdiel viac ako 20 000. WTF?

manga
9. června • 15:56

Kuzy se meni, dolar zustava :) anebo jinak - kdyz v cca 2002 byl dolar 40 Kc a pak pred par lety 15 Kc, tak se nestalo to, ze by razem v US vsechno stalo polovinu (mysleno dolaru jako takovych), stoji to porad cca stejne, zvlastnosti se deji jen po prepoctu kurzu...

Mitch
7. června • 10:49

Predpokladal jsem ze nova M5 bude mit pres 580 koni aby pobila RS6 ale jak chteji prenest 600 koni na jednu napravu?

manga
7. června • 16:12

A jak prenasi vykon pres jednu napravu supersporty? Uplne v klidu i vetsi vykony... :) a nestras, aby neudelali M5 se ctyrhrabem, to bych si ji snad i hodil, turba mi ani tak nevadi jako kdyby tam byl Xdrive... 3-[

Petr Švancar (Švany)
7. června • 20:54

Tak M5 už je spíš takovej svižnej obývák, né sranda auto na drifty a pod ... ta 4 kola by tak zásadně nevadila

manga
9. června • 16:02

ale tak jo, ona by ta ctyrkolka asi usnadnila vyuziti toho auta, ale treba pro me ja bawo bawem proste tim pohonem zadni napravy a tedy svym chovanim... ikdyz treba rady e90/e60 atp. od tohoto chování trochu ustoupily.. cekam co nabidnou rady Fxx. Nova 5er se mi zatim moc libi a podle recenzi se zda, ze bude zase i ovladatelna... Zasadni bude ale trojka.

RedBaron
8. června • 12:54
jj
7. června • 13:17

Mě by spíš zajímalo, jestli i u 1M nechají foukaný x-litr, nebo se vrátí ke kořenům a konečně udělají lehkou malou obratnou atmosféru. Takový atmosférický 2,5L R6 s cca. 280 koňma by byla paráda :-)) .

manga
7. června • 16:15

Ja nevim, jestli jsem jen blbe necetl, ale nepochopil jsem, jestli to 1 M ma byt z 1er nebo ze Z4??Jinak atmo je atmo, ikdyz nova M5 s 600 turbokoni by mi nevadila, tak do maleho auta atmo atmo a jen atmo :)

RedBaron
7. června • 10:30

1M - No konečně, vy sportovci, dnes už tedy jen marketingoví!!!M5 - To dostane eMpětka opravdu ten osmiválec z X5(6)M, který zní stejně nezáživně jako koncernový čtyřválec 1.8T? Když si vzpomenu na ryk V8 v E39 M5 nebo štěkot desetiválce v posledním modelu, je to vždycky paráda. Nevím jestli je to pořadím zapalování nebo poměrem zdvihu a vrtání ale ten nový přeplňovaný osmiválec prostě nemá žádný zvuk.

Michal
7. června • 14:09

Presne tomu nerozumim a budu rad, kdyz me nekdo doplni, ale je to kvuli jakemusi odtokovemu ventilu hned na zacatku vyfukoveho potrubi (ne, nemyslim tim klasickou waste-gate), ktery ma trvale roztacet ty turba, aby se predeslo turbodire.Jinak ten motor vychazi z toho, co je v X6 50i a ta ma zvuk vic nez v pohodeProste, turba zerou zvuk. Naprikald 335i ma hnusnej kovovej nemelodickej zvuk a 330i je stale lahodna.

Redbaron
8. června • 12:53

Tak hutný a hrdelní zvuk foukané řadové šestky v 335i mě teda moc bavil. Jinak díky za info.

Michal
7. června • 16:49

Technicky popis ty veci, ktera tak kur** zvuk v X6M:
Two low-mass twin-scroll turbochargers are positioned together with the catalytic converters in the “V” section between the two banks of cylinders. By reversing the flow of gases through the engine from traditional arrangements, the intake and exhaust ducts are shortened and widened. The result is that pressure losses on the exhaust side are minimized.
The goals were to virtually eliminate turbocharger lag while maximizing combustion efficiency and power outputMno, nechapu, proc by to jako melo znamen obraceny tok plynu, jak se tam pise..

Bořek Hudák (bhudak)
7. června • 17:40

Obrácený je tady myšleno, že v rozevření těch válců je většinou sací trakt, kdežto u tohohle je výfukový trakt. To znamená že z jedný hlavy neproudí směs zleva do prava, ale zprava do leva...

manga
7. června • 16:08

Zajimave informace, diky za ne.btw. ad zvuk u 35i - mam dlouhodobejsi zkusenost s X6 35i a tam ten motor nezni spatne (aspon teda uvnitr, zvenku nevim, ale asi nic moc, kdyz si to nevybavuju), zni jako klasicka bmw pila a pripomina mi starou 25i, ikdyz urcite utlumenejsi... bohuzel porovnani 330 vs 335 nemam, vlastne v zadne e90 jsem nejel :)kazdopadne do X6 by byl hezci V8, ta pila se hodi spis k mensim autum a rychlost v primce ac neni spatna, mohla by byt "nenucenejsi", proste se musi trochu tocit... a to bublání u V8...mnam..btw2: jo a X6 50i ma taky turba, jestli jsem to teda nepochopil spatne...

Michal
7. června • 16:46

Jojo, vim, prave ze X6 50i ma taky turba, ale zvuk je dobrej.
Takze na vine je nejaka uprava v X6M motoru

Doporučujeme

Články odjinud