BMW M oficiálně: „M1“ do výroby půjde, M5 se vrátí k osmiválci

Mluví se o ní docela často, teprve nyní je však jisté, že „M“ verze nejmenšího BMW současnosti již čeká na svoji oficiální premiéru. Plyne to z nedávného vyjádření šéfa divize M Kaye Seglera, jenž zároveň uvedl, že následující generace modelu M5 se vrátí od vysokootáčkového desetiválce k osmiválci, tentokrát však osazenému dvojicí turbodmychadel, odvozenému z jednotek dodávaných do vozů řad X5/6 M a naladěnému na 600 koní (osmiválcové M5 E39 dávalo 400 a výběhové M5 E60 500 koní, kdo ví, zda se automobilce BMW podaří tyto skoky udržet i nadále). Nový model M1 by také mohl částečně rozehnat roztrpčení z informace o tom, že Z4 M nakonec nebude.

Novinka M1 tento zdánlivě logický název neponese, jmenovat se má 1 M a stane se nejdostupnějším základem v nabídce rodiny modifikací M. Cena by se měla pohybovat okolo 45 000 dolarů, což je přesně mezi částkami 36 000 a 58 000 dolarů za současné modely 135i Coupe a M3 Coupe.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků