BMW M oficiálně: „M1“ do výroby půjde, M5 se vrátí k osmiválci

Mluví se o ní docela často, teprve nyní je však jisté, že „M“ verze nejmenšího BMW současnosti již čeká na svoji oficiální premiéru. Plyne to z nedávného vyjádření šéfa divize M Kaye Seglera, jenž zároveň uvedl, že následující generace modelu M5 se vrátí od vysokootáčkového desetiválce k osmiválci, tentokrát však osazenému dvojicí turbodmychadel, odvozenému z jednotek dodávaných do vozů řad X5/6 M a naladěnému na 600 koní (osmiválcové M5 E39 dávalo 400 a výběhové M5 E60 500 koní, kdo ví, zda se automobilce BMW podaří tyto skoky udržet i nadále). Nový model M1 by také mohl částečně rozehnat roztrpčení z informace o tom, že Z4 M nakonec nebude.

Novinka M1 tento zdánlivě logický název neponese, jmenovat se má 1 M a stane se nejdostupnějším základem v nabídce rodiny modifikací M. Cena by se měla pohybovat okolo 45 000 dolarů, což je přesně mezi částkami 36 000 a 58 000 dolarů za současné modely 135i Coupe a M3 Coupe.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků