BMW M oficiálně: „M1“ do výroby půjde, M5 se vrátí k osmiválci

Mluví se o ní docela často, teprve nyní je však jisté, že „M“ verze nejmenšího BMW současnosti již čeká na svoji oficiální premiéru. Plyne to z nedávného vyjádření šéfa divize M Kaye Seglera, jenž zároveň uvedl, že následující generace modelu M5 se vrátí od vysokootáčkového desetiválce k osmiválci, tentokrát však osazenému dvojicí turbodmychadel, odvozenému z jednotek dodávaných do vozů řad X5/6 M a naladěnému na 600 koní (osmiválcové M5 E39 dávalo 400 a výběhové M5 E60 500 koní, kdo ví, zda se automobilce BMW podaří tyto skoky udržet i nadále). Nový model M1 by také mohl částečně rozehnat roztrpčení z informace o tom, že Z4 M nakonec nebude.

Novinka M1 tento zdánlivě logický název neponese, jmenovat se má 1 M a stane se nejdostupnějším základem v nabídce rodiny modifikací M. Cena by se měla pohybovat okolo 45 000 dolarů, což je přesně mezi částkami 36 000 a 58 000 dolarů za současné modely 135i Coupe a M3 Coupe.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků