BMW M Coupe a M Roadster

V roce 2001 uvádí automobilka BMW své modely M Coupe a M Roadster s novým motorem. Je jím stále řadový šestiválec, ale nově nabízí výkon 315 ks.
BMW M Coupe a M Roadster
V roce 2001 uvádí automobilka BMW své modely M Coupe a M Roadster s novým motorem. Je jím stále řadový šestiválec, ale nově nabízí výkon 315 ks.

Výkon je nižší než u M3 Coupe/Cabrio, protože pod kapotou těchto modelů není dostatek místa a není možné dosáhnou optimálního tvaru výfukového potrubí. Na druhé straně menší rozměry znamenají menší hmotnost a proto je zrychlení těchto modelů z 0 na 100 km/h (5,3 s) lepší než je tomu u M3 Coupe/Cabrio. Pružnost v jízdě je však shodná, dokumentuje to i údaj o zrychlení z 80 na 120 km/h. BMW M Coupe/Roadster zvládá toto zrychlení za 5,9 s stejně jako M3 Coupe/Cabrio. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h.

Aby bylo zejména u M Roadsteru dosaženo ještě lepších jízdních vlastností, rozhodli se inženýři u BMW M přitvrdit nastavení podvozku. K bezpečnosti jízdy přispívá standardně dodávaný systém DSC (dynamická kontrola stability) a systém strážící tlak v pneumatikách, který již při malém snížení předepsaného tlaku varuje řidiče prostřednictvím indikátoru na palubní desce.

Změny se dotkly také vzhledu M Coupe i M Roadsteru. Je používána upravená forma loga „M“, nová jsou také 17“ litá kola v elegantním provedení „Satin Chrome“ – stejná jako u BMW M3 a BMW M5.

V nabídce přibyly také dvě nové barvy známé již z modelu M3. První je modrá „Laguna Seca Blue“ a druhou žlutá „Phoenix Yellow Metallic“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků