BMW M Coupe a M Roadster

V roce 2001 uvádí automobilka BMW své modely M Coupe a M Roadster s novým motorem. Je jím stále řadový šestiválec, ale nově nabízí výkon 315 ks.
BMW M Coupe a M Roadster
V roce 2001 uvádí automobilka BMW své modely M Coupe a M Roadster s novým motorem. Je jím stále řadový šestiválec, ale nově nabízí výkon 315 ks.

Výkon je nižší než u M3 Coupe/Cabrio, protože pod kapotou těchto modelů není dostatek místa a není možné dosáhnou optimálního tvaru výfukového potrubí. Na druhé straně menší rozměry znamenají menší hmotnost a proto je zrychlení těchto modelů z 0 na 100 km/h (5,3 s) lepší než je tomu u M3 Coupe/Cabrio. Pružnost v jízdě je však shodná, dokumentuje to i údaj o zrychlení z 80 na 120 km/h. BMW M Coupe/Roadster zvládá toto zrychlení za 5,9 s stejně jako M3 Coupe/Cabrio. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h.

Aby bylo zejména u M Roadsteru dosaženo ještě lepších jízdních vlastností, rozhodli se inženýři u BMW M přitvrdit nastavení podvozku. K bezpečnosti jízdy přispívá standardně dodávaný systém DSC (dynamická kontrola stability) a systém strážící tlak v pneumatikách, který již při malém snížení předepsaného tlaku varuje řidiče prostřednictvím indikátoru na palubní desce.

Změny se dotkly také vzhledu M Coupe i M Roadsteru. Je používána upravená forma loga „M“, nová jsou také 17“ litá kola v elegantním provedení „Satin Chrome“ – stejná jako u BMW M3 a BMW M5.

V nabídce přibyly také dvě nové barvy známé již z modelu M3. První je modrá „Laguna Seca Blue“ a druhou žlutá „Phoenix Yellow Metallic“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků