BMW M Coupe a M Roadster

V roce 2001 uvádí automobilka BMW své modely M Coupe a M Roadster s novým motorem. Je jím stále řadový šestiválec, ale nově nabízí výkon 315 ks.
BMW M Coupe a M Roadster
V roce 2001 uvádí automobilka BMW své modely M Coupe a M Roadster s novým motorem. Je jím stále řadový šestiválec, ale nově nabízí výkon 315 ks.

Výkon je nižší než u M3 Coupe/Cabrio, protože pod kapotou těchto modelů není dostatek místa a není možné dosáhnou optimálního tvaru výfukového potrubí. Na druhé straně menší rozměry znamenají menší hmotnost a proto je zrychlení těchto modelů z 0 na 100 km/h (5,3 s) lepší než je tomu u M3 Coupe/Cabrio. Pružnost v jízdě je však shodná, dokumentuje to i údaj o zrychlení z 80 na 120 km/h. BMW M Coupe/Roadster zvládá toto zrychlení za 5,9 s stejně jako M3 Coupe/Cabrio. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h.

Aby bylo zejména u M Roadsteru dosaženo ještě lepších jízdních vlastností, rozhodli se inženýři u BMW M přitvrdit nastavení podvozku. K bezpečnosti jízdy přispívá standardně dodávaný systém DSC (dynamická kontrola stability) a systém strážící tlak v pneumatikách, který již při malém snížení předepsaného tlaku varuje řidiče prostřednictvím indikátoru na palubní desce.

Změny se dotkly také vzhledu M Coupe i M Roadsteru. Je používána upravená forma loga „M“, nová jsou také 17“ litá kola v elegantním provedení „Satin Chrome“ – stejná jako u BMW M3 a BMW M5.

V nabídce přibyly také dvě nové barvy známé již z modelu M3. První je modrá „Laguna Seca Blue“ a druhou žlutá „Phoenix Yellow Metallic“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků