BMW M Coupe a M Roadster

V roce 2001 uvádí automobilka BMW své modely M Coupe a M Roadster s novým motorem. Je jím stále řadový šestiválec, ale nově nabízí výkon 315 ks.
BMW M Coupe a M Roadster
V roce 2001 uvádí automobilka BMW své modely M Coupe a M Roadster s novým motorem. Je jím stále řadový šestiválec, ale nově nabízí výkon 315 ks.

Výkon je nižší než u M3 Coupe/Cabrio, protože pod kapotou těchto modelů není dostatek místa a není možné dosáhnou optimálního tvaru výfukového potrubí. Na druhé straně menší rozměry znamenají menší hmotnost a proto je zrychlení těchto modelů z 0 na 100 km/h (5,3 s) lepší než je tomu u M3 Coupe/Cabrio. Pružnost v jízdě je však shodná, dokumentuje to i údaj o zrychlení z 80 na 120 km/h. BMW M Coupe/Roadster zvládá toto zrychlení za 5,9 s stejně jako M3 Coupe/Cabrio. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h.

Aby bylo zejména u M Roadsteru dosaženo ještě lepších jízdních vlastností, rozhodli se inženýři u BMW M přitvrdit nastavení podvozku. K bezpečnosti jízdy přispívá standardně dodávaný systém DSC (dynamická kontrola stability) a systém strážící tlak v pneumatikách, který již při malém snížení předepsaného tlaku varuje řidiče prostřednictvím indikátoru na palubní desce.

Změny se dotkly také vzhledu M Coupe i M Roadsteru. Je používána upravená forma loga „M“, nová jsou také 17“ litá kola v elegantním provedení „Satin Chrome“ – stejná jako u BMW M3 a BMW M5.

V nabídce přibyly také dvě nové barvy známé již z modelu M3. První je modrá „Laguna Seca Blue“ a druhou žlutá „Phoenix Yellow Metallic“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků