BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

Vše je ztraceno, puristé mohou spáchat rituální seppuku. Ostré modely M od BMW už nikdy nebudou jako dřív.
BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

BMW samozřejmě nemohlo chybět na autosalonu v Detroitu, i když tam nepřivezlo nic převratného, a nový šéf divize M Frank Van Meel se rozpovídal s médii. Například magazínu Autocar poskytl zajímavý rozhovor ohledně budoucnosti ostrých modelů M. A pro puristy to asi nebude hezké čtení.

Modely BMW M už dávno nejsou homologační speciály, jako tomu bylo u prapůvodní M3 E30. Ostatně dnes vám BMW nalepí písmenko M na cokoli. Navíc se k tradičním modelů M3 a M5 přidala ještě SUV X5 M a X6 M. A v SUV se bude pokračovat, neboť právě SUV X3 M a X4 M mají největší šanci na výrobu.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Zatímco třeba modely M3 Toruing a M7 nelákají mnoho potenciálních zájemců a BMW neví, jak by je prodávalo, právě dvě menší SUV z divize M by mohla vytvářet podobně slibné zisky jako větší X5 M a X6 M.

S tím souvisí i pohon všech kol, o kterém se uvažuje pro příští BMW M5 a M6. Podle Van Meela budou mít nové generace těchto modelů zase větší výkon a zákazníci budou ochotni za čtyřkolku platit. BMW tak bude následovat Audi (standardně s pohonem 4x4) i Mercedes, který také již začal čtyřkolku k vrcholným modelům AMG nabízet.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Frank Van Meel ale dodává, že cílem je udělat auta tak, aby se chovala jako klasické zadokolky. Největším neduhem čtyřkolek je podle Van Meela větší nedotáčivost a horší odezva řízení. To by znamenalo zásadní přepracování pohonu xDrive pro použití v modelech M.

Jediným tradičním kompaktním modelem M s pohonem zadních kol by se mělo stát BMW M2 (a nadále jím zůstanou M3 a M4), ale šéf divize M ještě nechtěl potvrdit výrobu. Prototypy se už nicméně prohánějí po Nordschleife a BMW 1 M Coupé by si nástupce zasloužilo.

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Budoucnost nevypadá moc růžově ani pro klasické manuální převodovky. Počet zákazníků, kteří dávají přednost tradičnímu ručnímu řazení, stále klesá. Nicméně pokud prý bude dostatečná poptávka, manuál v nabídce zůstane. Rozhodnou tedy zákazníci, ale podle Meela je již manuál na ústupu.

S předokolkou M na bázi nové platformy UKL1 (jezdí na ní BMW 2 Active Tourer) se naštěstí nepočítá, i když model M Performance by teoreticky vzniknout mohl. Podle šéfa divize M ale musí být model s pohonem předních kol dostatečně ostrý.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Počet modelů M Performance prý také vzroste, i když ne pro všechny vozy BMW se sportovní verze hodí. M Performance má nadále sloužit jako mezistupeň z vrcholného BMW standardní modelové řady k ostrému modelu divize M. Vozy M Performance budou nadále dostávat diesel, se kterým se jinak pro modely M nepočítá.

Ohledně motorů se nepočítá ani s čtyřválcem, který by prý nebyl kultivovaný. BMW nyní pracuje na zdokonalení přeplňování, aby se zlepšila reakce na plyn. Ve hře jsou elektrická turba, ale Meel nechtěl specifikovat detaily.

Provázání divize i a M zatím není na pořadu dne. Například BMW i8 M nebude, maximálně se prý dočkáme toho, že si budou běžné modely stále častěji půjčovat nová technologická řešení od modelů i. Půjde především o využití uhlíkových vláken a v případě modelů M Performance možná i o hybridní pohony.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků