BMW láká na nové kupé řady 4. V M440i xDrive najdeme mild-hybridní šestiválec

BMW dále láká na novou generaci kupé řady 4, ukazuje maskovaný prototyp a zveřejňuje pár nových technických detailů.

Poslední fáze dynamického testování ve vývojovém centru BMW v Mnichově a bude hotovo. Nová generace řady 4 už klepe na dveře, a jak naznačily uniklé fotky a rovněž dřívější koncept, od samotného sedanu řady 3 se novinka po stránce designu dost vzdálí. Údajně masivní ledvinky na přídi však maskovaný prototyp stále schovává.

BMW však odhaluje také hrstku technických detailů, díky kterým se bude kupé od sedanu rovněž dále lišit. Tak například, kupé přijede s ještě nižším koeficientem odporu vzduchu, bude o 21 mm blíže k silnici a kromě zvětšeného negativního odklonu na předních kolech dostane i o 23 mm širší rozchod zadních kol.

BMW neuhlídalo facelift řady 5. Na obří ledvinky nedojde, novinky čekejte i uvnitř

BMW neuhlídalo facelift řady 5. Na obří ledvinky nedojde, novinky čekejte i uvnitř

Než se dočkáme plnohodnotně ostrého BMW M4, vrcholem standardní série řady 4 bude varianta M440i xDrive. U té nyní značka odhaluje pohonné ústrojí ve formě řadového šestiválce s pomocí 48V mild-hybridního systému. Jednotka nabídne výkon 275 kW (374 koní) a bude výhradně spojena s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive.

U této verze pak máme čekat i standardní nasazení sportovního M diferenciálu, účinnější M Sport brzdy nebo lehká 18palcová kola. Samozřejmostí bude M Sport paket exteriéru s agresivnějšími nárazníky a další sportovní doplňky v interiéru.

Nové BMW 2 kupé předčasně odhaleno? Zadokolka může mít velmi střídmé tvary

Nové BMW 2 kupé předčasně odhaleno? Zadokolka může mít velmi střídmé tvary

Co se týče zmíněného BMW M4, a tím pádem i sedanu M3, v nové generaci si mají vozy udržet přeplňovaný řadový šestiválec bez elektrifikace. V nejvyšší specifikaci Competition se mluví o výkonu až 500 koní (368 kW), v normální formě pak zhruba 475 koní (349 kW).

Přesné datum premiéry nového BMW řady 4 zatím automobilka s novými informacemi nepřináší. S poslední sérií dynamických testů ale už zřejmě nebudeme čekat dlouho.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků