Bylo by dobré kdyby si člověk mohl vybrat. Do práce to mám 10 km, na chalupu 22 km, garáž s elektrikou mám. Mně by stačil dojezd 80 až 100 km s tím, že by pak auto mohlo být, vzhledem k menší baterii levnější. A v tom případě by malý, záložní spalovací motor byl vhodný. Dokážu si představit delší cestu tak, že auto pojede mimo město s pomocným motorem, a průjezd obcí bude na elektriku.
Ještě moje úvaha o tom, jak by mohl pomocný motor vypadat. Měl by být malý a jednoduchý. Stačil by jednoválec s objemem cca půl litru, s turbodmychadlem. To je třetina toho, co má BMW i8. Turbodíra by u tohoto motoru nevadila. "Vyždímat" by se dalo, odhaduji, 30kW, což si myslím, že by stačilo. Nevyváženost jednoválce by byla vykompenzovaná hmotností generátoru, napojeného přímo na klikovku. Motor by pracoval v úzkém spektru otáček, a proto by byl na tento režim optomalizován. To na rozdíl od přímého pohonu v konvenčních automobilech, kde musí zvládnout hodně od - do.
Tento motor u BMW i3 REX pohání pouze alternátor! Nemusí tedy zvládat od - do.:-))
Však takové auta jsou, např. 330e
Ano, již od 1,2 milionu. ;-) Ale souhlas. To už je plně využitelné vozidlo, nikoli bateriová náhražka. Ale v principu to je řešení, kam budou v EU automobilky natlačeny. V základu dostanete atmosfericky nepřímovstřikový motor. Pro základní mobilitu. Potom budou nabízeny ony hybridy (spalovací motor, automatická převodovka, elektromotor, 10 - 20kWh aku). A na vrchol (z jakéhokoli důvodu) se umístí bateriové elektromobily. Legislativci (a lumíci trpící na CO2) budou uspokojeni; automobilky budou mít stále co nabídnout. Ale bude brekot, až se začne zjišťovat, proč to zatracené CO2 neklesá a neklesá. :-):-)):-D Ale to už je jiná kapitola.
Teprve teď dali do i3 baterku, kterou tam měli dát už před 5ti lety!!! B-]
Asi nevěřili že by se našlo pako které by za takovou mr.ku dalo mega a ono se jich vyrojilo mraky tak to začali brát vážně.B-]
Tak za auto velikosti Dacie Sandero, jinde než ve městě nepoužitelném, to je nabídka co se neodmítá :-):-)):-D. Ale KUK už má určitě objednáno a stojí frontu před BMW shopíkem;-).
Už si v tom jel odborníku? i3 je štika i mimo město, běžnou konfekci nechává daleko za sebou.
Za jak dlouho dá z Prahy do Ostravy na otočku?
Promiňte, ale za tuto cenovku si představuji, že dostanu plnohodnotný vůz. Nikoli městskou kabelku, pravda luxusní. A věc s max. rychlostí omezenou na 160 km/h, protože dojezd. Pro sběratele bižuterie asi ok. ;-) Pro mě nikoli.
Luxusně odporný papundeklový interiér.
K cemu v (pri)mestskem aute vice nez 160, u nas, v Evrope? Kvuli egu?
Tak pokud se v reálu nejezdí přes 160, tak maximálku omezili úplně zbytečně. S vyšším číslem by to papírově vypadalo mnohem líp
Souhlas, ja jen ze v tomto pripade tu maximalku neberu jako zasadni nedostatek.
Však říkám, žes v tom nejel, projeď se a změníš na městskou kabelku názor. Je to plně použitelné auto na každý den.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.