BMW končí s pomocným generátorem pro i3. Už ho prý není potřeba

Po nedávné modernizaci a hlavně zástavbě nových baterií už nebude BMW nabízet i3 s takzvaným Range Extenderem. Změna se týká výhradně evropského trhu.

Jen pár dnů zpátky BMW představilo lehce vylepšenou verzi elektromobilu i3, jehož hlavní novinkou byly nové akumulátory s větší kapacitou. A jelikož se za dobu své produkce kapacita baterií v i3 díky modernizacím vlastně zdvojnásobila, německá značka nyní ohlašuje, že z nabídky modelu v Evropě odstraní provedení vybavené pomocným generátorem.

Takzvaný Range Extender (REx) je dodatečným spalovacím dvouválcovým motorem o objemu 647 kubických centimetrů a výkonu 25 kW (34 koní), který umí baterie i3 dobít za jízdy. Tato pojistka k vyššímu dojezdu vyšla zájemce na příplatek asi 120.000 korun vůči variantě bez RExu.

Paříž 2018 živě: Souboj v jednom pavilonu. BMW X5 versus Mercedes GLE

Paříž 2018 živě: Souboj v jednom pavilonu. BMW X5 versus Mercedes GLE

Díky neustálému vývoji baterií a zvětšování jejich kapacity je nyní pomocný generátor zbytečnou zátěží. Rozhodnutí zahodit spalovací jednotku v Evropě může mít částečně na svědomí i zavedení nových metodik měření spotřeby a emisí WLTP.

Modernizovaná i3 dostala nové baterie o kapacitě 42,2 kWh. Pro srovnání, modelová řada z roku 2016 disponovala kapacitou 33 kWh, čímž se dřívější maximální dojezd na elektřinu zvýšil z 255 km na současných 310 km (podle WLTP). BMW navíc tvrdí, že pomocný generátor už není nutný, jelikož se stále zvyšuje počet rychlonabíjecích stanic ve městech.

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Změny se v Evropě týkají rovněž výkonnější verze i3s, která má výkon elektromotoru zvýšený na 135 kW (184 koní), zatímco standardní i3 disponuje 125 kW (170 koní). Na trhu Severní Ameriky nebo třeba Japonska ale bude varianta s generátorem stále dostupná kvůli silnější poptávce.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků