BMW končí s pomocným generátorem pro i3. Už ho prý není potřeba

Po nedávné modernizaci a hlavně zástavbě nových baterií už nebude BMW nabízet i3 s takzvaným Range Extenderem. Změna se týká výhradně evropského trhu.

Jen pár dnů zpátky BMW představilo lehce vylepšenou verzi elektromobilu i3, jehož hlavní novinkou byly nové akumulátory s větší kapacitou. A jelikož se za dobu své produkce kapacita baterií v i3 díky modernizacím vlastně zdvojnásobila, německá značka nyní ohlašuje, že z nabídky modelu v Evropě odstraní provedení vybavené pomocným generátorem.

Takzvaný Range Extender (REx) je dodatečným spalovacím dvouválcovým motorem o objemu 647 kubických centimetrů a výkonu 25 kW (34 koní), který umí baterie i3 dobít za jízdy. Tato pojistka k vyššímu dojezdu vyšla zájemce na příplatek asi 120.000 korun vůči variantě bez RExu.

Paříž 2018 živě: Souboj v jednom pavilonu. BMW X5 versus Mercedes GLE

Paříž 2018 živě: Souboj v jednom pavilonu. BMW X5 versus Mercedes GLE

Díky neustálému vývoji baterií a zvětšování jejich kapacity je nyní pomocný generátor zbytečnou zátěží. Rozhodnutí zahodit spalovací jednotku v Evropě může mít částečně na svědomí i zavedení nových metodik měření spotřeby a emisí WLTP.

Modernizovaná i3 dostala nové baterie o kapacitě 42,2 kWh. Pro srovnání, modelová řada z roku 2016 disponovala kapacitou 33 kWh, čímž se dřívější maximální dojezd na elektřinu zvýšil z 255 km na současných 310 km (podle WLTP). BMW navíc tvrdí, že pomocný generátor už není nutný, jelikož se stále zvyšuje počet rychlonabíjecích stanic ve městech.

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Změny se v Evropě týkají rovněž výkonnější verze i3s, která má výkon elektromotoru zvýšený na 135 kW (184 koní), zatímco standardní i3 disponuje 125 kW (170 koní). Na trhu Severní Ameriky nebo třeba Japonska ale bude varianta s generátorem stále dostupná kvůli silnější poptávce.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

včera | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků