BMW: kompletní hlasové ovládání ještě letos

Ještě letos si budou moci zákazníci BMW objednat vůz s novým hlasovým ovládáním. Jde jím řídit vše, tedy krom samotného vozu.

Hlasové ovládání strojů se objevuje v řadě výplodů sci-fi kultury, v komiksech, i ve vizích automobilů budoucnosti. A ovládání vybraných palubních funkcí není konec konců ničím novým ani v současných vozech, nicméně komfort ovládání a funkčnost většiny těchto systémů jsou často silně omezeny a v podstatě diskutabilní.

Od začátku modelového roku 2010 však BMW nabídne pro své vybrané modely soustavu, která by řadu z limitů, s nimiž se současné systémy potýkají, měla odstranit a skutečně řidiči usnadnit a zpříjemnit jeho cestování. Nevýhoda většiny dosud užívaných soustav hlasového ovládání spočívá ve skutečnosti, že řidič není oproštěn od série úkonů spojených s prokousáváním se různými menu. Podle BMW však jejich nový systém tyto překážky odbourává a řidičův hlasový pokyn jde přímo k jádru pudla. Řidič tak může navigační systém ovládat jednoduchým hlasovým zadáním země, města, ulice a čísla popisného, čímž jeho povinnosti končí, vše si již soustava uspořádá sama.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové rozhraní hlasového ovládání BMW navíc řidiči umožní po stisku tlačítka na volantu akustické ovládání audiosoustavy. Systém přitom rozpozná nejen požadovaný zdroj, ale rovněž samostatné hudební tituly. Otázkou však zůstává, jak přesné a rychlé toto zařízení bude, aby mohlo náležitě konkurovat ovládání s dotykovým displejem.

Ale u BMW si evidentně věří, ve své zprávě uvádí: „Nový systém BMW zachycuje a zpracovává uživatelovy pokyny co do druhu hudby, jména autora, alba a jednotlivého titulu a zajišťuje přesný přístup ke zvolenému programu.“ Ti, kteří znají současné systémy BMW podobného druhu, představené již v roce 2006, možná namítnou, že akustické zadávání destinace není novinkou. Zásadní rozdíl však spočívá v odstranění počítačem požadovaných kroků při vkládání požadovaného místa. To zkracuje čas potřebný pro ovládání a celý proces usnadňuje, takže se řidič může plně věnovat řízení a provozním podmínkám. Ovládání audiosoustavy bude během počátku příštího roku dále vylepšeno, neboť bude možno hlasově ovládat nejen vestavěné funkce z rádia či CD, ale také externí zdroje včetně iPodu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V podstatě se může zdát, že se jedná jen o další komplikaci snad až příliš komplexního systému iDrive. Zároveň to je ale i citelné zjednodušení, jež nevyžaduje žádné zdlouhavé listování v menu nebo bezesné noci nad tlustým manuálem. Pročež příznivci často diskutované soustavy iDrive ocení její další funkci, zatímco její odpůrci uvítají jistý příspěvek ke zjednodušení ovládání.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

22.  1.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky