BMW K 1200 S: nejrychlejší bavorák na dvou kolech

Lidé z BMW nedávno konečně odtajnili kompletní informace k novému sportovnímu stroji, který bude útočit na japonské rychlíky jako je Kawasaki ZX-12R nebo Suzuki Hayabusa. Podívejte se, jak vypadá nejrychlejší motorka od BMW.
BMW K 1200 S: nejrychlejší bavorák na dvou kolech

Rychlík z Mnichova

Mnichovský výrobce konečně zveřejnil kompletní informace ohledně svého nového sportovního stroje. BMW se dosud prezentoval jako výrobce, který existoval jakoby sám pro sebe. Nikdy se nehnal za astronomickými výkony japonských konkurentů, jeho hlavním posláním bylo nabízet kvalitu, komfort a nadstandardní řešení (včetně ceny). Nyní se ovšem strategie výrobce obrací směrem k vyššímu výkonu a lepší ovladatelnosti, což znamená i nižší hmotnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW K 1200 S sice vypadá sportovně, ve skutečnosti to ale není supersport

Kam můžeme BMW K 1200 S zařadit? Jedná se o sportovně cestovní motocykl královské objemové třídy (nad jeden litr), který má poskytovat velký výkon, schopnost uhánět stovky kilometrů v dálničním tempu a lehčí sportovní nadání. Mezi jeho konkurenci se nebudou nikdy řadit supersporty jako Yamaha R1 nebo Honda CBR 1000 RR, ale spíše Kawasaki ZX-12R, Suzuki Hayabusa nebo již vysloužilá Honda CBR 1100 XX Blackbird. Nové BMW připomíná vzhledově právě Hondu, zvlášť v šedém provedení, podobnost dále naznačuje rozměrné přední světlo nebo zrcátka s integrovanými blikači. Superrychlý bavorák každopádně vypadá sakra dobře a rozhodně by se měl líbit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výkon 167 koní bude patřit pod zadek spíše zkušenějším jezdcům

Výkon hodný Herkula

Nejinak tomu bude i s jízdními výkony, i když ty bude možné posoudit až později. K pohonu slouží řadový čtyřválec o objemu 1157 ccm, do jehož tělesa byla integrovaná šestistupňová převodovka. Výkonem se před konkurencí rozhodně nemusí stydět, pilot bude mít k dispozici 123 kW/167 koní při 10 250 otáčkách a točivý moment 130 Nm při 8 250 otáčkách. Více než 70 procent točivého momentu se bude nabízet už od 3 000 otáček, což by mělo zajistit dostatečnou pružnost motoru. Cílem však bylo vytvořit sportovní charakteristiku se snadným využitím v silničním provozu. Příznivá by měla být i spotřeba, výrobce uvádí 4,7 l při 90 km/h a 5,5 l při 120 km/h. Nové BMW zvládne akceleraci z nuly na sto za 2,8 s, maximální rychlost zatím nebyla upřesněna, odhaduje se na 280 km/h.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové BMW potěší sportovní nadšence i dobrodruhy s touhou cestovat

Podle vyjádření výrobce je poměr výkonu a hmotnosti o 50 procent lepší než u předchůdce. Plně natankovaný motocykl váží přesně 248 kilogramů, což není v rámci této třídy mnoho. Velmi podstatnou novinkou je elektronické nastavení podvozku, které bude za příplatek. Stačí zmáčknout tlačítko a prostřednictvím servomotorů nastavíte předpětí pružin nebo také tlumení - to vše podle momentálního zatížení nebo stavu silnice. Tento systém však bude za příplatek. Přední kolo je odpruženo systémem Duolever, které tvoří dvojici rovnoběžných ramen. Zadní kolo je pak zavěšeno na jednoramenném systému Paralever.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW K 1200 S je po designové stránce velmi povedená motorka

Do standardní výbavy motocyklu patří také částečně integrální systém ABS, což není u tohoto výrobce žádným překvapením. Zadní kolo je uložené letmo a poháněno bezúdržbovým kardanem - u BMW opět žádná novinka. Nové BMW K 1200 S poprvé naživo uvidíme v září na mnichovském veletrhu Intermot, kde pravděpodobně nebudeme chybět ani my. Cena by se měla pohybovat okolo 15 000 euro. K dispozici bude samozřejmě i široký výběr příslušenství.

Technické údaje

  • BMW K 1200 S 
  • Motor: řadový čtyřválec 1157 ccm
  • Výkon: 123 kW (167 koní) při 10 250 ot./min
  • Točivý moment: 130 Nm při 8 250 ot./min
  • Převodovka: šestistupňová
  • Brzdy: 2 x 320 mm (přední), 265 mm (zadní)
  • Pneumatiky: 120/70-17 (přední), 190/50-17 (zadní)
  • Hmotnost: 248 kg (s plnou nádrží)
  • Maximální rychlost: cca 280 km/h
  • Zrychlení 0 - 100 km/h: 2,8 s
  • Spotřeba: 4,7 (při 90 km/h), 5,5 (při 120 km/h)
  • Cena: cca 15 000 euro
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků