BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

BMW ukazuje první hrstku oficiálních snímků z testování svého elektrického SUV iNEXT. I přes výrazné maskování lze tušit, že vůči originálnímu konceptu přijde sériová verze s více konvenčním designem.

Chystané elektrické SUV iNEXT nám BMW ukazuje v podobě zamaskovaného prototypu, který zrovna podstupuje testování v zimních podmínkách. Automobilka kolem švédského Arjelplogu testuje limity pohonu všech kol a také výdrž bateriového modulu v teplotách pod bodem mrazu. Pod rozsáhlým maskováním pak už jde částečně zahlédnout finální proporce vozu.

Elektrický iNEXT by měl rozměrově zapadnout vedle X5, přičemž takto se jeví na první pohled i maskovaný prototyp. Pochopitelně řada designových prvků z původního konceptu (viz galerie) se na sériovém voze neukáže. Pryč jsou kamery místo zrcátek, linie kolem bočních oken již nepřipomínají tvary ledvinek na přídi, přibyl tradiční B sloupek, světlomety jsou umístěny podstatně níže a tak dále…

Toto je hybridní BMW řady 7. Seznamte se, pojedete hodně rychle

Toto je hybridní BMW řady 7. Seznamte se, pojedete hodně rychle

Technické informace nám zatím BMW nedopřává. Očekává se nicméně použití stejné platformy, kterou automobilka plánuje pro elektrický sedan i4. Také iNEXT by tedy mohl přijet s bateriovým modulem o kapacitě kolem 120 kWh, dvěma elektromotory k zajištění pohonu všech kol a dojezdem přes 550 kilometrů.

Dále již víme, že BMW chce z iNEXTu vytvořit technologickou vlajkovou loď značky, která do produkce zavede nejnovější pokrok v oblasti autonomního řízení. Ostatně na elektrické SUV si ještě nějakou dobu počkáme, jelikož uvedení do výroby je plánováno až na rok 2021. Uvidíme také, zda BMW nakonec změní název vozu, aby zapadl do klasického číselného pořadí.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků