Novinky nedávno vylepšeného X3 teď dostala i jeho elektrická varianta. Pod kapotou se však nic nemění.
Přestože se nám BMW iX3 oficiálně představilo teprve loni v červenci, už nyní má německá automobilka pro své elektrické SUV první modernizaci. Vylepšení samozřejmě navazuje na nedávno provedenou modernizaci spalovacího sourozence X3. Rovněž elektromobil se tak dočkal obdobných novinek, aby byly jeho technika a vzhled aktuální.
Po stránce designu tedy rovněž iX3 dostalo omlazenou příď a záď, modré doplňky exkluzivní pro elektromobil zůstávají a dalšími stylistickým prvky odkazuje SUV na elektrické modely i4 a iX. Paket M Sport je nyní pro iX3 standardní výbavou. Adaptivní Matrix LED světlomety jsou rovněž v základu (laserové najdete v seznamu příplatků).
Uvnitř rozšiřuje BMW standardní výbavu o sportovní sedadla. Jinak samozřejmě přichází vylepšení ve formě nového středového panelu, který si X3 převzalo z aktuální řady 4. Úhlopříčka standardně dodávaného digitálního přístrojové štítu pak byla zvětšena na 12,3 palce. Nechybí ani akustický projev při stisku tlačítka Start/Stop, který vznikl ve spolupráci s Hansem Zimmerem, nebo nová generace navigačního systému.
Kromě systému varování před překážkou či ukazatele rychlostních limitů včetně indikátoru zákazu předjíždění doplňují standardní výbavu iX3 nové funkce balíčku Driving Assistant Plus – zahrnující udržování jízdy v pruhu, nově v zúžených pruzích nebo v Německu aktivní zastavení na křižovatkách s příkazovou značkou STOP i na červenou na světelných křižovatkách. Objevuje se i asistent nouzového zastavení v dopravní zácpě na dálnici, který automaticky rozpozná potřebu vytvoření uličky pro záchranné složky a podle situace navede vozidlo k ideálnímu okraji aktuálního jízdního pruhu.
Po technické stránce zůstává v iX3 pátá generace elektrického pohonu BMW eDrive. V tomto případě tedy specifikace s jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola. Výkon zůstává na hodnotě 210 kW (286 koní), točivý moment na 400 N.m. Ani baterie a dojezd se nemění. S kapacitou 80 kWh zmiňuje BMW dojezd na jedno nabití až 460 km (WLTP). Akceleraci z nuly na 100 km/h pak zvládá iX3 za 6,8 sekundy a maximálně dosáhne elektronicky limitovaných 180 km/h.
Ústrojí BMW iX3 umožňuje jak jednofázové nabíjení výkonem až 7,4 kW a třífázové nabíjení výkonem až 11 kW, tak rychlonabíjení u veřejných DC nabíječek výkonem až 150 kW – v tomto případě čekejte dobití z 10 na 80 % kapacity za 32 minut. Desetiminutové vysokorychlostní nabití prodlouží dojezd o 100 km (WLTP).
Výroba modernizovaného BMW iX3 bude nadále probíhat ve společném podniku BMW Brilliance Automotive v čínském Šen-jangu. Produkce novinky začne letos v září, a to opět pro místní trh i pro export.