BMW iX3 dostane nová aerodynamická kola. Sníží odpor vzduchu pro vyšší dojezd

BMW pokračuje v upoutávkách na plně elektrickou variantu SUV X3. Novinka uvede mimo jiné nový aerodynamický design kol, který později najdeme i na dalších elektromobilech značky.

BMW na nás zanedlouho vytasí hned několik elektromobilů, které budou používat nejnovější elektrické ústrojí eDrive páté generace. Prvním z nich bude letos iX3, čistě elektrická varianta dosavadního SUV X3. Kromě nové techniky však budou mít na iX3 premiéru i nová aerodynamická kola, která mají snížit odpor vzduchu o zhruba 5 % ve srovnání s normálními disky X3.

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Design kol již BMW ukazuje na prvních fotkách a rovněž dodává, že oproti dříve uvedeným aerodynamických diskům například na i3 nebo i8, je nová hliníková konstrukce o 15 % lehčí. Sečteno podtrženo, každé procento se počítá a dohromady mají kola snížit spotřebu energie iX3 o další 2 %, což se rovná přibližně 0,4 kWh/100 km nebo respektive extra 10 km dojezdu navíc – ve srovnání s dřívějším designem kol.

Konstrukce disku umožňuje i různé variace designu panelů, které zahlazují plochu disku. BMW tak vidí v novince i možnou formu personalizace kol vašeho auta. Kola se mimochodem objeví i na elektrických BMW iNext a i4, jejichž příchod se očekává na rok 2021.

Nové BMW řady 4 odhaluje rozporuplnou příď. Bude se držet původního konceptu

Nové BMW řady 4 odhaluje rozporuplnou příď. Bude se držet původního konceptu

O elektrickém ústrojí eDrive v iX3 už víme, že elektromotor zajistí SUV výkon asi 210 kW (286 koní) a točivý moment 400 N.m (prozatímní hodnoty). Možná překvapivě pak nebude iX3 čtyřkolkou, ale elektromotor přenese hnací sílu na zadní kola. S kapacitou baterie 74 kWh má být iX3 schopno ujet přes 440 kilometrů (WLTP).

Vysokonapěťová baterie najde místo v podlaze a bude se vyznačovat extrémně plochým tvarem. Díky tomu nedojde k omezení vnitřního prostoru pro cestující ani zavazadla ve srovnání s konvenčně poháněnými verzemi X3. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků