BMW iX3 dostane nová aerodynamická kola. Sníží odpor vzduchu pro vyšší dojezd

BMW pokračuje v upoutávkách na plně elektrickou variantu SUV X3. Novinka uvede mimo jiné nový aerodynamický design kol, který později najdeme i na dalších elektromobilech značky.

BMW na nás zanedlouho vytasí hned několik elektromobilů, které budou používat nejnovější elektrické ústrojí eDrive páté generace. Prvním z nich bude letos iX3, čistě elektrická varianta dosavadního SUV X3. Kromě nové techniky však budou mít na iX3 premiéru i nová aerodynamická kola, která mají snížit odpor vzduchu o zhruba 5 % ve srovnání s normálními disky X3.

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Design kol již BMW ukazuje na prvních fotkách a rovněž dodává, že oproti dříve uvedeným aerodynamických diskům například na i3 nebo i8, je nová hliníková konstrukce o 15 % lehčí. Sečteno podtrženo, každé procento se počítá a dohromady mají kola snížit spotřebu energie iX3 o další 2 %, což se rovná přibližně 0,4 kWh/100 km nebo respektive extra 10 km dojezdu navíc – ve srovnání s dřívějším designem kol.

Konstrukce disku umožňuje i různé variace designu panelů, které zahlazují plochu disku. BMW tak vidí v novince i možnou formu personalizace kol vašeho auta. Kola se mimochodem objeví i na elektrických BMW iNext a i4, jejichž příchod se očekává na rok 2021.

Nové BMW řady 4 odhaluje rozporuplnou příď. Bude se držet původního konceptu

Nové BMW řady 4 odhaluje rozporuplnou příď. Bude se držet původního konceptu

O elektrickém ústrojí eDrive v iX3 už víme, že elektromotor zajistí SUV výkon asi 210 kW (286 koní) a točivý moment 400 N.m (prozatímní hodnoty). Možná překvapivě pak nebude iX3 čtyřkolkou, ale elektromotor přenese hnací sílu na zadní kola. S kapacitou baterie 74 kWh má být iX3 schopno ujet přes 440 kilometrů (WLTP).

Vysokonapěťová baterie najde místo v podlaze a bude se vyznačovat extrémně plochým tvarem. Díky tomu nedojde k omezení vnitřního prostoru pro cestující ani zavazadla ve srovnání s konvenčně poháněnými verzemi X3. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků