BMW iX3 oficiálně. Elektrické SUV zpředu opravdu vypadá jako Kia

Po úniku prvních snímků představilo BMW v Pekingu nový elektrický koncept iX3. SUV využívá modulární platformu a na jedno nabití ujede okolo 400 kilometrů.

Letošní autosalon v Pekingu odstartoval a s ním i příval novinek. Jednou z nich je i vůz, který vzejde z elektrického iX3 automobilky BMW. První snímky utekly na internet již začátkem tohoto týdne a nepřinesly mnoho radosti. Vůz totiž nedostal klasické ledvinky, na které jsme u BMW zvyklí, ale masku chladiče, která spíše připomíná „tygří nos“ známý z vozů Kia.

Že nebude mít iX3 klasický přední gril, se dalo očekávat. Elektromobil jej ani nepotřebuje, navíc lamely by pouze zhoršovaly obtékání vzduchu. Maska je proto plná a otvory pro příchod vzduchu pro chlazení najdeme v předním nárazníku. Jde o první elektrické SUV mnichovské značky, a jak název vypovídá, bude mít co dočinění se současnou generací X3.

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Oba vozy jsou si velmi podobné, v provozu byste možná na první pohled nezaznamenali rozdíl. Troufám si říci, že při přerodu v sériové provedení mnoho změn nenastane. iX3 vůz nebude vznikal v Evropě. Výrobu v rámci spolupráce obstará čínská automobilka Brilliance Automotive.

BMW iX3 stojí na modulární platformě, která umožní snadné zabudování elektrické hnací soustavy. Dovolí zástavbu pohonu předních, zadních i všech kol, podle toho, kde bude umístěn elektrický motor. V případě iX3 se bavíme již o páté generaci elektromotoru, který podle oficiálních informací poskytuje více než 200 kW výkonu.

TEST BMW i3s: První elektrický hot-hatch?

TEST BMW i3s: První elektrický hot-hatch?

Energie k němu proudí z akumulátoru o využitelné kapacitě přes 70 kWh, díky možnosti nabíjení s příkonem 150 kWh máte podle oficiálních informací „plnou" zhruba za půl hodiny. Cílem je elektrický dojezd překračující vzdálenost 400 kilometrů, a to už podle nového měřicího cyklu WLTP. Původ ústrojí není neznámý. Vychází z konceptu iNext, jehož sériová verze bude představena v roce 2021.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků