BMW iX3 oficiálně. Elektrické SUV zpředu opravdu vypadá jako Kia

Po úniku prvních snímků představilo BMW v Pekingu nový elektrický koncept iX3. SUV využívá modulární platformu a na jedno nabití ujede okolo 400 kilometrů.

Letošní autosalon v Pekingu odstartoval a s ním i příval novinek. Jednou z nich je i vůz, který vzejde z elektrického iX3 automobilky BMW. První snímky utekly na internet již začátkem tohoto týdne a nepřinesly mnoho radosti. Vůz totiž nedostal klasické ledvinky, na které jsme u BMW zvyklí, ale masku chladiče, která spíše připomíná „tygří nos“ známý z vozů Kia.

Že nebude mít iX3 klasický přední gril, se dalo očekávat. Elektromobil jej ani nepotřebuje, navíc lamely by pouze zhoršovaly obtékání vzduchu. Maska je proto plná a otvory pro příchod vzduchu pro chlazení najdeme v předním nárazníku. Jde o první elektrické SUV mnichovské značky, a jak název vypovídá, bude mít co dočinění se současnou generací X3.

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Oba vozy jsou si velmi podobné, v provozu byste možná na první pohled nezaznamenali rozdíl. Troufám si říci, že při přerodu v sériové provedení mnoho změn nenastane. iX3 vůz nebude vznikal v Evropě. Výrobu v rámci spolupráce obstará čínská automobilka Brilliance Automotive.

BMW iX3 stojí na modulární platformě, která umožní snadné zabudování elektrické hnací soustavy. Dovolí zástavbu pohonu předních, zadních i všech kol, podle toho, kde bude umístěn elektrický motor. V případě iX3 se bavíme již o páté generaci elektromotoru, který podle oficiálních informací poskytuje více než 200 kW výkonu.

TEST BMW i3s: První elektrický hot-hatch?

TEST BMW i3s: První elektrický hot-hatch?

Energie k němu proudí z akumulátoru o využitelné kapacitě přes 70 kWh, díky možnosti nabíjení s příkonem 150 kWh máte podle oficiálních informací „plnou" zhruba za půl hodiny. Cílem je elektrický dojezd překračující vzdálenost 400 kilometrů, a to už podle nového měřicího cyklu WLTP. Původ ústrojí není neznámý. Vychází z konceptu iNext, jehož sériová verze bude představena v roce 2021.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků