BMW iX3 oficiálně. Elektrické SUV zpředu opravdu vypadá jako Kia

Po úniku prvních snímků představilo BMW v Pekingu nový elektrický koncept iX3. SUV využívá modulární platformu a na jedno nabití ujede okolo 400 kilometrů.

Letošní autosalon v Pekingu odstartoval a s ním i příval novinek. Jednou z nich je i vůz, který vzejde z elektrického iX3 automobilky BMW. První snímky utekly na internet již začátkem tohoto týdne a nepřinesly mnoho radosti. Vůz totiž nedostal klasické ledvinky, na které jsme u BMW zvyklí, ale masku chladiče, která spíše připomíná „tygří nos“ známý z vozů Kia.

Že nebude mít iX3 klasický přední gril, se dalo očekávat. Elektromobil jej ani nepotřebuje, navíc lamely by pouze zhoršovaly obtékání vzduchu. Maska je proto plná a otvory pro příchod vzduchu pro chlazení najdeme v předním nárazníku. Jde o první elektrické SUV mnichovské značky, a jak název vypovídá, bude mít co dočinění se současnou generací X3.

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Oba vozy jsou si velmi podobné, v provozu byste možná na první pohled nezaznamenali rozdíl. Troufám si říci, že při přerodu v sériové provedení mnoho změn nenastane. iX3 vůz nebude vznikal v Evropě. Výrobu v rámci spolupráce obstará čínská automobilka Brilliance Automotive.

BMW iX3 stojí na modulární platformě, která umožní snadné zabudování elektrické hnací soustavy. Dovolí zástavbu pohonu předních, zadních i všech kol, podle toho, kde bude umístěn elektrický motor. V případě iX3 se bavíme již o páté generaci elektromotoru, který podle oficiálních informací poskytuje více než 200 kW výkonu.

TEST BMW i3s: První elektrický hot-hatch?

TEST BMW i3s: První elektrický hot-hatch?

Energie k němu proudí z akumulátoru o využitelné kapacitě přes 70 kWh, díky možnosti nabíjení s příkonem 150 kWh máte podle oficiálních informací „plnou" zhruba za půl hodiny. Cílem je elektrický dojezd překračující vzdálenost 400 kilometrů, a to už podle nového měřicího cyklu WLTP. Původ ústrojí není neznámý. Vychází z konceptu iNext, jehož sériová verze bude představena v roce 2021.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků