Vlajková loď mnichovských elektromobilů se má k zákazníkům dostat na konci příštího roku. Automobilka tak intenzivně pracuje na finálním ladění a podrobuje vůz náročným zkouškám. Ty probíhají na severu Skandinávie, kde se zkouší jeho funkčnost v náročných zimních podmínkách.
Nové elektrické BMW má jen 20 koní, ale dostane vás až na 300 km/h. Ve vzduchu!
Konkrétně se testuje ve finském Laponsku a na Severním mysu na ostrově Magerøya. Finálním laděním zde prochází především systém odpružení, sladění regulace motorů a elektrického pohonu všech kol. Pro BMW je toto náročné testování nesmírně důležité, protože iX stojí na nové modulární platformě, kterou využijí i další vozy.
Cílem tvůrců je u BMW iX dosáhnout kombinované spotřeby 21 kWh/100 km a dojezdu na jedno nabití přes 600 kilometrů. To vše při kombinovaném výkonu 370 kW (500 koní) z dvou elektromotorů. Jak je zvykem, automobil se musí při takovém testování dostat až na samou hranici možného, tedy tam, kam se v reálném provozu jen málokdo přiblíží.
Nové BMW M5 CS se podívalo na závodní okruh. Vyprášilo Audi R8 i novou Corvettu
Na slibovaný dojezd na jedno nabití se s baterií o kapacitě 100 kWh dalo dostat. Nabíjení má umožňovat výkon až 200 kW. Silné elektromotory zase pomohou s akcelerací z 0 na 100 km/h pod pět vteřin. Jak to všechno dopadne, se ale dozvíme až příští rok.