BMW iNext podstupuje testy v jihoafrické poušti. V produkci uvede řadu nových technologií

Nová vlajková loď BMW podstupuje testování v extrémních podmínkách. Připravuje se tak na sériovou výrobu už příští rok.

BMW poskytuje další fotografie svého plně elektrického SUV iNext, které v tuto chvíli podstupuje rozsáhlé testování v těch nejextrémnějších podmínkách. Po zkouškách v mrazech za polárním kruhem nyní následuje opačný testovací program v jihoafrické poušti Kalahari. Novinka, kterou chce BMW začít vyrábět příští rok, se prezentuje jako nová technologická vlajková loď automobilky.

Elektrické BMW i4 má mít výkon osmiválce. Toto video vás prostě musí uspokojit

Elektrické BMW i4 má mít výkon osmiválce. Toto video vás prostě musí uspokojit

BMW iNext má být totiž klíčovým modelem, který pro značku odstartuje novou éru. Nejenže plným tempem vstoupí na trh elektromobilů, ale má fungovat jako vývojová platforma pro nejnovější techniku a především systémy autonomního řízení, jež máme očekávat ve vozech BMW následující dekády. 

Sériová výroba SUV iNext bude od roku 2021 probíhat v závodě BMW v německém Dingolfingu. Během testů samotného vozu tak BMW spouští inovaci továrny, aby se tamní výrobní linky mohly připravit na produkci vozů v nadcházející éře elektromobility. Aktualizace výrobních procesů a zajištění nové techniky na linkách nakonec spolkne investici ve výši až 400 milionů euro.

BMW iX3 dostane nová aerodynamická kola. Sníží odpor vzduchu pro vyšší dojezd

BMW iX3 dostane nová aerodynamická kola. Sníží odpor vzduchu pro vyšší dojezd

O technice iNextu máme zatím omezené informace, nicméně se mluví o ústrojí zajišťujícím pohon všech kol a dojezd na jedno nabití okolo 600 kilometrů. Ostatně podobně jako chystané elektrické BMW i4, jehož ústrojí nabídne potvrzený výkon 390 kW (530 koní) a premiéry se mám rovněž dočkat v roce 2021. Ještě předtím nás ale čeká uvedení elektrické varianty BMW X3, tedy iX3.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků