BMW i8 trochu jinak: Místo malého tříválce přeplňovaný osmiválec

BMW i8 je atraktivní, rychlé a ekologické, jenže podle některých mu chybí opravdový motor. Zda BMW někdy takový vůz postaví, to není jisté, nicméně jedno podobné auto v Německu opravdu vzniká. Na svědomí ho má společnost Gabura, která i8 kompletně rozebrala a nainstalovala ryze nehybridní techniku.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň

Novou technikou je přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který údajně ještě navíc prošel laděním u Alpiny. Přesná čísla  zatím známá nejsou, neoficiální zprávy ovšem hovoří o výkonu necelých 800 koní.

Gabura jako taková zatím ještě s konkrétními informacemi šetří, některé zdroje ale slibují uspořádání se sekvenční šestistupňovou převodovkou umístěnou u zadní nápravy. 

BMW 150d je nenápadný hatchback s naftovým reaktorem pod kapotou

BMW 150d je nenápadný hatchback s naftovým reaktorem pod kapotou

Jsme opravdu zvědaví, co z tohoto projektu nakonec vznikne. Když vezmeme v úvahu, že BMW i8 jako takové je poměrně lehké i přes přítomnost elektromotorů a baterií, pak bude čistě spalovací provedení regulérní monstrum.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků