BMW i8: stovka pod 4,5 s, spotřeba vyloženě pohádková

Malý elektromobil i3, který nám před časem představila automobilka BMW, doplní ve Frankfurtu také hybridní sportovní vůz i8. Druhý člen spadající do rodiny „i“sice ještě nebyl definitivně odhalen, ale stejně jako tomu bylo u menšího sourozence, opět výrobce zveřejnil všechny technické detaily s jistým předstihem. Takže tady jsou.

BMW i8 je plug-in hybridní sportovní automobil s koncepcí 2+2. Znovu zde našly uplatnění nejmodernější materiály typu CFRP (plast vyztužený karbonovými vlákny). Díky tomu bude tato novinka relativně lehká. Hmotnost začíná na hodnotě 1490 kg. BMW kromě toho slibuje také velmi nízko položené těžiště a rozložení hmotnosti blízké ideálnímu poměru 50/50.

BMW na autosalonu ve Frankfurtu: i3, i8, 4 Coupé a „nekonečná“ dráha

BMW na autosalonu ve Frankfurtu: i3, i8, 4 Coupé a „nekonečná“ dráha

O pohon se postará tříválec TwinPower Turbo s objemem 1,5 l. Ten je osazen variabilním časováním ventilů, přímý vstřik je samozřejmostí. Maximální výkon má hodnotu 231 koní, točivý moment dosahuje 320 Nm. Jak už určitě víte, tato jednotka pohání zadní nápravu. Tu přední pak dostal na starost elektromotor nabízející 131 koní a 250 Nm. Celkem by podle oficiálních tabulek měl mít řidič k dispozici 362 koní a 570 Nm. Je ale trochu otázkou, zda se v praxi maxima obou motorů opravdu sejdou. Spalovací motor používá šestistupňový automat, elektromotor má svou automatickou převodovku, která dostala dvě rychlosti.

Fotogalerie: BMW i8 Spyder

Fotogalerie: BMW i8 Spyder

Kapacita lithium-iontových baterií vystačí na 35 plně elektrických kilometrů, maximální rychlost v takovém případě činí 120 km/h. V případě plně využitého potenciálů očekává BMW zrychlení z nuly na stovku za méně než 4,5 s, nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h. Vůz tuto rychlost zvládne už bez využití elektromotoru. Samostatnou kapitolou bude spotřeba, kdy BMW uvádí podle evropských norem naměřených 2,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nechceme malovat čerta na zeď, ale tohle číslo bude v reálném provozu spíše pohádkou. BMW sice v aktuálně vydané tiskové zprávě objem palivové nádrže neuvádí, ale po chvilce hledání na internetu lze zjistit, že pod zadními sedadly je umístěna nádrž s celkovou kapacitou 42 litrů. Když k tomu přidáme oficiální informaci o dojezdu (s plně nabitými akumulátory) maximálně 500 km, snadno si spočítáme, že jsme na 8,4 l/100 km.

BMW i3 má premiéru za sebou. Jak se vám líbí? (fotogalerie, video)

BMW i3 má premiéru za sebou. Jak se vám líbí? (fotogalerie, video)

Tak jako každé jiné BMW, také i8 dává na výběr z několika jízdních režimů. K dispozici je Sport, který upraví odezvu na plynový pedál, chování automatické převodovky i podvozku, Comfort (k němu se vztahuje oněch udávaných 500 km pro dojezd) a logicky nebude chybět Eco Pro. Zde systém optimalizuje vše pro co nejnižší spotřebu a výsledkem by měly být čísla až o dvacet procent nižší.

BMW i8 není žádný drobeček. Na délku měří 4689 mm, široké je 1942 mm a vysoké pouze 1293 mm. Rozvor náprav dostal hodnotu 2800 mm a mimochodem se velká péče dočkala také aerodynamika. Výsledkem je součinitel Cd = 0,26.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků