BMW i8: stovka pod 4,5 s, spotřeba vyloženě pohádková

Malý elektromobil i3, který nám před časem představila automobilka BMW, doplní ve Frankfurtu také hybridní sportovní vůz i8. Druhý člen spadající do rodiny „i“sice ještě nebyl definitivně odhalen, ale stejně jako tomu bylo u menšího sourozence, opět výrobce zveřejnil všechny technické detaily s jistým předstihem. Takže tady jsou.

BMW i8 je plug-in hybridní sportovní automobil s koncepcí 2+2. Znovu zde našly uplatnění nejmodernější materiály typu CFRP (plast vyztužený karbonovými vlákny). Díky tomu bude tato novinka relativně lehká. Hmotnost začíná na hodnotě 1490 kg. BMW kromě toho slibuje také velmi nízko položené těžiště a rozložení hmotnosti blízké ideálnímu poměru 50/50.

Elektromobily | Autosalony | BMW | Zajímavosti | Frankfurt 2013

BMW na autosalonu ve Frankfurtu: i3, i8, 4 Coupé a „nekonečná“ dráha

O pohon se postará tříválec TwinPower Turbo s objemem 1,5 l. Ten je osazen variabilním časováním ventilů, přímý vstřik je samozřejmostí. Maximální výkon má hodnotu 231 koní, točivý moment dosahuje 320 Nm. Jak už určitě víte, tato jednotka pohání zadní nápravu. Tu přední pak dostal na starost elektromotor nabízející 131 koní a 250 Nm. Celkem by podle oficiálních tabulek měl mít řidič k dispozici 362 koní a 570 Nm. Je ale trochu otázkou, zda se v praxi maxima obou motorů opravdu sejdou. Spalovací motor používá šestistupňový automat, elektromotor má svou automatickou převodovku, která dostala dvě rychlosti.

BMW | Kabriolety | Hybridy

Fotogalerie: BMW i8 Spyder

Kapacita lithium-iontových baterií vystačí na 35 plně elektrických kilometrů, maximální rychlost v takovém případě činí 120 km/h. V případě plně využitého potenciálů očekává BMW zrychlení z nuly na stovku za méně než 4,5 s, nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h. Vůz tuto rychlost zvládne už bez využití elektromotoru. Samostatnou kapitolou bude spotřeba, kdy BMW uvádí podle evropských norem naměřených 2,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nechceme malovat čerta na zeď, ale tohle číslo bude v reálném provozu spíše pohádkou. BMW sice v aktuálně vydané tiskové zprávě objem palivové nádrže neuvádí, ale po chvilce hledání na internetu lze zjistit, že pod zadními sedadly je umístěna nádrž s celkovou kapacitou 42 litrů. Když k tomu přidáme oficiální informaci o dojezdu (s plně nabitými akumulátory) maximálně 500 km, snadno si spočítáme, že jsme na 8,4 l/100 km.

Elektromobily | Premiéry | BMW

BMW i3 má premiéru za sebou. Jak se vám líbí? (fotogalerie, video)

Tak jako každé jiné BMW, také i8 dává na výběr z několika jízdních režimů. K dispozici je Sport, který upraví odezvu na plynový pedál, chování automatické převodovky i podvozku, Comfort (k němu se vztahuje oněch udávaných 500 km pro dojezd) a logicky nebude chybět Eco Pro. Zde systém optimalizuje vše pro co nejnižší spotřebu a výsledkem by měly být čísla až o dvacet procent nižší.

BMW i8 není žádný drobeček. Na délku měří 4689 mm, široké je 1942 mm a vysoké pouze 1293 mm. Rozvor náprav dostal hodnotu 2800 mm a mimochodem se velká péče dočkala také aerodynamika. Výsledkem je součinitel Cd = 0,26.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků