BMW i8: stovka pod 4,5 s, spotřeba vyloženě pohádková

Malý elektromobil i3, který nám před časem představila automobilka BMW, doplní ve Frankfurtu také hybridní sportovní vůz i8. Druhý člen spadající do rodiny „i“sice ještě nebyl definitivně odhalen, ale stejně jako tomu bylo u menšího sourozence, opět výrobce zveřejnil všechny technické detaily s jistým předstihem. Takže tady jsou.

BMW i8 je plug-in hybridní sportovní automobil s koncepcí 2+2. Znovu zde našly uplatnění nejmodernější materiály typu CFRP (plast vyztužený karbonovými vlákny). Díky tomu bude tato novinka relativně lehká. Hmotnost začíná na hodnotě 1490 kg. BMW kromě toho slibuje také velmi nízko položené těžiště a rozložení hmotnosti blízké ideálnímu poměru 50/50.

BMW na autosalonu ve Frankfurtu: i3, i8, 4 Coupé a „nekonečná“ dráha

BMW na autosalonu ve Frankfurtu: i3, i8, 4 Coupé a „nekonečná“ dráha

O pohon se postará tříválec TwinPower Turbo s objemem 1,5 l. Ten je osazen variabilním časováním ventilů, přímý vstřik je samozřejmostí. Maximální výkon má hodnotu 231 koní, točivý moment dosahuje 320 Nm. Jak už určitě víte, tato jednotka pohání zadní nápravu. Tu přední pak dostal na starost elektromotor nabízející 131 koní a 250 Nm. Celkem by podle oficiálních tabulek měl mít řidič k dispozici 362 koní a 570 Nm. Je ale trochu otázkou, zda se v praxi maxima obou motorů opravdu sejdou. Spalovací motor používá šestistupňový automat, elektromotor má svou automatickou převodovku, která dostala dvě rychlosti.

Fotogalerie: BMW i8 Spyder

Fotogalerie: BMW i8 Spyder

Kapacita lithium-iontových baterií vystačí na 35 plně elektrických kilometrů, maximální rychlost v takovém případě činí 120 km/h. V případě plně využitého potenciálů očekává BMW zrychlení z nuly na stovku za méně než 4,5 s, nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h. Vůz tuto rychlost zvládne už bez využití elektromotoru. Samostatnou kapitolou bude spotřeba, kdy BMW uvádí podle evropských norem naměřených 2,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nechceme malovat čerta na zeď, ale tohle číslo bude v reálném provozu spíše pohádkou. BMW sice v aktuálně vydané tiskové zprávě objem palivové nádrže neuvádí, ale po chvilce hledání na internetu lze zjistit, že pod zadními sedadly je umístěna nádrž s celkovou kapacitou 42 litrů. Když k tomu přidáme oficiální informaci o dojezdu (s plně nabitými akumulátory) maximálně 500 km, snadno si spočítáme, že jsme na 8,4 l/100 km.

BMW i3 má premiéru za sebou. Jak se vám líbí? (fotogalerie, video)

BMW i3 má premiéru za sebou. Jak se vám líbí? (fotogalerie, video)

Tak jako každé jiné BMW, také i8 dává na výběr z několika jízdních režimů. K dispozici je Sport, který upraví odezvu na plynový pedál, chování automatické převodovky i podvozku, Comfort (k němu se vztahuje oněch udávaných 500 km pro dojezd) a logicky nebude chybět Eco Pro. Zde systém optimalizuje vše pro co nejnižší spotřebu a výsledkem by měly být čísla až o dvacet procent nižší.

BMW i8 není žádný drobeček. Na délku měří 4689 mm, široké je 1942 mm a vysoké pouze 1293 mm. Rozvor náprav dostal hodnotu 2800 mm a mimochodem se velká péče dočkala také aerodynamika. Výsledkem je součinitel Cd = 0,26.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků