BMW i8 se ukazuje jako modýlek v neupřesněném měřítku

Hybridní supersport už v Mnichově leští pro oficiální premiéru, jež se odehraje již za několik týdnů na frankfurtském autosalonu.

Dosud jsme vám nabídli jen obrázky více či méně maskovaných aut ze zkušebního provozu, nyní ale přichází chvíle pro odhalení nového modelu BMW i8 v celé jeho parádě. Níže přiložené snímky patří modýlku a objevily se nejprve na známém blogu Bimmerpost, který spravují příznivci vozů značky BMW. Oficiální premiéra je naplánována na nadcházející autosalon ve Frabkfurtu, kde i8 doplní jako druhý model novou značku BMW „i“, kterou zatím reprezentuje pouze kompakt BMW i3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW i8, zatím jen jako modýlek

Teprve při pohledu na tento model si všimneme, do jak značné míry novinka vychází z koncepční studie BMW M1 Homage, potažmo ze série legendárních strojů BMW M1 z konce osmdesátých let. Studie M1 Homage se veřejnosti ukázala nejprve na soutěži elegance Concorso d’Eleganza Villa D’este v Itáli roku 2008 a již koncem května téhož roku bylo rozhodnuto o tom, že se objeví v sériové výrobě. Záhy už bylo jasné, že půjde právě o hybridní supersport BMW i8. Jistě, je to jen model, ale lze předpokládat, že vychází ze sériového provedení skutečného vozu.

BMW i8: stovka pod 4,5 s, spotřeba vyloženě pohádková

BMW i8: stovka pod 4,5 s, spotřeba vyloženě pohádková

Jen připomeňme, že BMW i8 bude skutečně kus auta: stane na podvozku s rozvorem náprav 2 800 mm a bude dlouhý 4 689 mm, široký 1 942 mm a vysoký jen 1 293 mm. O pohon se postará tříválec TwinPower Turbo s objemem 1,5 l. Ten je osazen variabilním časováním ventilů, přímý vstřik i přeplňování jsou samozřejmostí. Maximální výkon má hodnotu 231 koní (170 kW), točivý moment pak dosahuje úrovně 320 Nm. Tato jednotka pohání zadní nápravu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW i8 zatím jezdí maskováno
 

Tu přední pak dostal na starost elektromotor nabízející 131 koní (96 kW) a 250 Nm. Celkem by podle oficiálních tabulek měl mít řidič k dispozici 362 koní (266 kW) a 570 Nm. Spalovací motor používá šestistupňový automat, elektromotor má svou vlastní, dvoustupňovou automatickou převodovku. Kapacita lithium-iontových baterií vystačí na 35 plně elektrických kilometrů, maximální rychlost v takovém případě činí 120 km/h. V případě plně využitého potenciálů očekává BMW zrychlení z nuly na stovku za méně než 4,5 s, nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se postará vyspělá hybridní soustava

Vůz tuto rychlost zvládne už bez využití elektromotoru. Samostatnou kapitolou bude spotřeba, kdy BMW uvádí podle evropských norem naměřených 2,5 l/100 km. Z říše snů? Uvidíme. Připomeňme, že o něco rychlejší hybridní supersport Porsche 918 Spyder má mít spotřebu 3,3 l/100 km.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků