BMW i8 Roadster: Střechu stáhne za 15 sekund, na elektřinu ujede 53 km

Automobilka BMW na autosalonu v Los Angeles odhalila rovnou dva hybridní modely. Nové i8 Roadster a i8 Coupé se na trh dostanou během příštího roku.

Autosalon v Los Angeles je v plném proudu. Pochopitelně si jej nenechalo ujít ani BMW. Německá automobilka předvedla dokonce dva hybridní kousky -  nové i8 Roadster a i8 Coupé.

BMW i8 debutovalo jako koncept Vision EfficientDynamics už před osmi lety a teď jsem se konečně dočkali také otevřené produkční verze. Elektricky ovládaná plátěná střecha nabídne u tohoto hybridu nevšední zážitek. Její otevření a zavření zabere 15 sekund, akci je možné provést až do rychlosti 50 km/h. 

Jak se staví sen: Majitel do tohoto BMW 2002 instaloval motor z M5

Jak se staví sen: Majitel do tohoto BMW 2002 instaloval motor z M5

BMW se pochlubilo vylepšenou technologií BMW eDrive. Díky ní výrazně vzrostl počet jízdních situací, kdy je za pohon automobilu zodpovědný výhradně elektrický motor. Zvýšila se také dojezdová vzdálenost pouze za využití elektromotoru. Nové BMW i8 Roadster ujede podle testovacího cyklu NEDC s nulovými emisemi až 53 kilometrů. BMW i8 Coupé až 55 kilometrů.

Kromě vyššího dojezdu nabídne vylepšená technologie BMW eDrive také lepší výkon. Oba modely se můžou pochlubit celkovým kombinovaným výkonem 275 kW. Větší baterie o kapacitě 11.6 kWh napájejí elektromotor o výkonu 105 kW a točivém momentu 249 N.m. Tříválcový přeplňovaný motor se postará o 170 kW a točivý moment 319 N.m. 

Kabriolet se může pochlubit zrychlením z 0-100 km/h za 4,6 sekundy. Kupé to zvládne ještě o trochu rychleji - za 4,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektricky omezena na 249 km/h. 

Německá automobilka plánuje uvést oba modely na trh v příštím roce. Na cenovky si budeme muset ještě chvíli počkat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků