BMW i8 namísto dieselu nakonec dostane motor zážehový

Větší z páru produktů nové značky BMW „i“ s označením BMW i8 by sice měl být skutečně „plug-in“ hybridem, ale oproti původním zprávám spalovací motor nebude spalovat naftu, ale benzín. Vznětovým motorem přitom disponovala již výchozí studie BMW Vision EfficientDynamics z roku 2009. Důvod je prozaický a šéf výzkumu a vývoje BMW Klaus Draeger jej v rozhovoru pro magazín Autocar popisuje takto: „Chceme jej (i8) prodávat po celém světě. Diesel má přitom smysl pouze v Evropě.“ Zatím nemáme tušení, jaký ze zážehových motorů by se mohl v případě sériového modelu BMW i8 svou spotřebou přiblížit prototypovému vznětovému tříválci 1,5 l, jenž je naladěn na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment 290 Nm a v součinnosti s elektromotorem v konceptu Vision ED vykazuje průměrnou spotřebu 3,76 l/100 km. Nechme se překvapit. BMW i8 se má začít prodávat v roce 2013.
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky