BMW i8 namísto dieselu nakonec dostane motor zážehový

Větší z páru produktů nové značky BMW „i“ s označením BMW i8 by sice měl být skutečně „plug-in“ hybridem, ale oproti původním zprávám spalovací motor nebude spalovat naftu, ale benzín. Vznětovým motorem přitom disponovala již výchozí studie BMW Vision EfficientDynamics z roku 2009. Důvod je prozaický a šéf výzkumu a vývoje BMW Klaus Draeger jej v rozhovoru pro magazín Autocar popisuje takto: „Chceme jej (i8) prodávat po celém světě. Diesel má přitom smysl pouze v Evropě.“ Zatím nemáme tušení, jaký ze zážehových motorů by se mohl v případě sériového modelu BMW i8 svou spotřebou přiblížit prototypovému vznětovému tříválci 1,5 l, jenž je naladěn na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment 290 Nm a v součinnosti s elektromotorem v konceptu Vision ED vykazuje průměrnou spotřebu 3,76 l/100 km. Nechme se překvapit. BMW i8 se má začít prodávat v roce 2013.
 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků