BMW i8 namísto dieselu nakonec dostane motor zážehový

BMW i8 namísto dieselu nakonec dostane motor zážehový

Větší z páru produktů nové značky BMW „i“ s označením BMW i8 by sice měl být skutečně „plug-in“ hybridem, ale oproti původním zprávám spalovací motor nebude spalovat naftu, ale benzín. Vznětovým motorem přitom disponovala již výchozí studie BMW Vision EfficientDynamics z roku 2009. Důvod je prozaický a šéf výzkumu a vývoje BMW Klaus Draeger jej v rozhovoru pro magazín Autocar popisuje takto: „Chceme jej (i8) prodávat po celém světě. Diesel má přitom smysl pouze v Evropě.“ Zatím nemáme tušení, jaký ze zážehových motorů by se mohl v případě sériového modelu BMW i8 svou spotřebou přiblížit prototypovému vznětovému tříválci 1,5 l, jenž je naladěn na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment 290 Nm a v součinnosti s elektromotorem v konceptu Vision ED vykazuje průměrnou spotřebu 3,76 l/100 km. Nechme se překvapit. BMW i8 se má začít prodávat v roce 2013.
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků