BMW i8 namísto dieselu nakonec dostane motor zážehový

Větší z páru produktů nové značky BMW „i“ s označením BMW i8 by sice měl být skutečně „plug-in“ hybridem, ale oproti původním zprávám spalovací motor nebude spalovat naftu, ale benzín. Vznětovým motorem přitom disponovala již výchozí studie BMW Vision EfficientDynamics z roku 2009. Důvod je prozaický a šéf výzkumu a vývoje BMW Klaus Draeger jej v rozhovoru pro magazín Autocar popisuje takto: „Chceme jej (i8) prodávat po celém světě. Diesel má přitom smysl pouze v Evropě.“ Zatím nemáme tušení, jaký ze zážehových motorů by se mohl v případě sériového modelu BMW i8 svou spotřebou přiblížit prototypovému vznětovému tříválci 1,5 l, jenž je naladěn na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment 290 Nm a v součinnosti s elektromotorem v konceptu Vision ED vykazuje průměrnou spotřebu 3,76 l/100 km. Nechme se překvapit. BMW i8 se má začít prodávat v roce 2013.
 

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků