BMW i8 musí opět do servisu, nyní kvůli stabilizačnímu systému

BMW i8 musí opět do servisu, nyní kvůli stabilizačnímu systému

BMW svolávalo hybridní tříválcové kupé i8 už jednou. Tenkrát se musely opravit více než dvě stovky aut kvůli možnému úniku paliva. Nyní se svolávací akce týká stabilizačního systému, respektive jeho hydrauliky. BMW nemá hlášeny nehody nebo zranění způsobené touto vadou.

V hydraulické jednotce stabilizačního systému mohou být špatně vyvrtané otvory, což může omezovat pohyb jednoho nebo více pístků. To může mít za následek špatnou funkci stabilizačního systému DSC zejména během brzdění.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

Svolávací akce se týká pouze 16 aut vyrobených mezi 29. květnem 2015 a 5. červnem 2015. Podle BMW by měly být servisy připraveny na svolávání od 10. února. Technici provedou kontrolu a případně výměnu hydraulické jednotky DSC.

Jen připomeneme, že BMW i8 pohání přeplňovaný tříválec 1,5 l s označením B38A15T0 (stal se i motorem roku). Jeho výkon je 170 kW (231 k) v 5800 ot./min. a točivý moment dosahuje na 320 Nm v 3700 ot./min. Celkový výkon hybridní soustavy je 266 kW (362 k) a točivý moment dosahuje na 570 Nm. Hmotnost BMW i8 je 1485 kg.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků