BMW i8 čeká v roce 2017 facelift. Dostane vyšší výkon

Více výkonu a delší dojezd - to má v příštím roce zatraktivnit hybridní sporťák řady "i" od BMW. Možná přijde i spyder...

Futuristická i8 je na trhu již více než tři roky a na čase je tak její modernizace. Podle dobře informovaného blogu BMW Blog se můžeme těšit na podstatné změny, které se inspirují v posilněném safety caru pro Formuli E.

Celkový výkon soustavy, která se bude nadále skládat z tříválcové přeplňované spalovací jednotky o objemu 1,5 litru a dvou elektromotorů, se zvýší o 15 koní, respektive 11 kilowatt. To znamená celkových 372 koní (277 kW).

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Větší výkon by neměl omezit dojezd, ten se má naopak také zvýšit. Současná baterie v i8 využívá kapacity 7,1 kWh, zatímco safety car pro Formuli E, který má být faceliftovanému vozu předlohou, využívá 10 kWh baterii.

Změn se má dočkat také podvozek. Nové budou nejen pružiny a tlumiče, ale i části náprav a jejich uložení. Znovu přesně tak, jak to má okruhově laděný safety car.

Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Ve hře je i představení verze Spyder. Otevřená varianta se původně plánovala na rok 2018. Při příležitosti faceliftu uzavřené varianty by však představení nové karosářské verze dávalo smysl. Čekat další rok by se BMW nemuselo vyplatit.

Od listopadu roku 2013 bylo vyrobeno více než 10 000 vozů i8. Modernizovaná varianta tohoto modelu není jediným plánem elektrické divize BMW. Chystá se také facelift i3, plně elektrická řada 3 včetně crossoveru X3, ale i elektrické Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků