BMW i8 čeká v roce 2017 facelift. Dostane vyšší výkon

Více výkonu a delší dojezd - to má v příštím roce zatraktivnit hybridní sporťák řady "i" od BMW. Možná přijde i spyder...

Futuristická i8 je na trhu již více než tři roky a na čase je tak její modernizace. Podle dobře informovaného blogu BMW Blog se můžeme těšit na podstatné změny, které se inspirují v posilněném safety caru pro Formuli E.

Celkový výkon soustavy, která se bude nadále skládat z tříválcové přeplňované spalovací jednotky o objemu 1,5 litru a dvou elektromotorů, se zvýší o 15 koní, respektive 11 kilowatt. To znamená celkových 372 koní (277 kW).

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Větší výkon by neměl omezit dojezd, ten se má naopak také zvýšit. Současná baterie v i8 využívá kapacity 7,1 kWh, zatímco safety car pro Formuli E, který má být faceliftovanému vozu předlohou, využívá 10 kWh baterii.

Změn se má dočkat také podvozek. Nové budou nejen pružiny a tlumiče, ale i části náprav a jejich uložení. Znovu přesně tak, jak to má okruhově laděný safety car.

Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Ve hře je i představení verze Spyder. Otevřená varianta se původně plánovala na rok 2018. Při příležitosti faceliftu uzavřené varianty by však představení nové karosářské verze dávalo smysl. Čekat další rok by se BMW nemuselo vyplatit.

Od listopadu roku 2013 bylo vyrobeno více než 10 000 vozů i8. Modernizovaná varianta tohoto modelu není jediným plánem elektrické divize BMW. Chystá se také facelift i3, plně elektrická řada 3 včetně crossoveru X3, ale i elektrické Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků