BMW i8 čeká v roce 2017 facelift. Dostane vyšší výkon

Více výkonu a delší dojezd - to má v příštím roce zatraktivnit hybridní sporťák řady "i" od BMW. Možná přijde i spyder...

Futuristická i8 je na trhu již více než tři roky a na čase je tak její modernizace. Podle dobře informovaného blogu BMW Blog se můžeme těšit na podstatné změny, které se inspirují v posilněném safety caru pro Formuli E.

Celkový výkon soustavy, která se bude nadále skládat z tříválcové přeplňované spalovací jednotky o objemu 1,5 litru a dvou elektromotorů, se zvýší o 15 koní, respektive 11 kilowatt. To znamená celkových 372 koní (277 kW).

Testy | BMW | Sportovní auta | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Větší výkon by neměl omezit dojezd, ten se má naopak také zvýšit. Současná baterie v i8 využívá kapacity 7,1 kWh, zatímco safety car pro Formuli E, který má být faceliftovanému vozu předlohou, využívá 10 kWh baterii.

Změn se má dočkat také podvozek. Nové budou nejen pružiny a tlumiče, ale i části náprav a jejich uložení. Znovu přesně tak, jak to má okruhově laděný safety car.

Premiéry | BMW

Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Ve hře je i představení verze Spyder. Otevřená varianta se původně plánovala na rok 2018. Při příležitosti faceliftu uzavřené varianty by však představení nové karosářské verze dávalo smysl. Čekat další rok by se BMW nemuselo vyplatit.

Od listopadu roku 2013 bylo vyrobeno více než 10 000 vozů i8. Modernizovaná varianta tohoto modelu není jediným plánem elektrické divize BMW. Chystá se také facelift i3, plně elektrická řada 3 včetně crossoveru X3, ale i elektrické Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků