BMW i4 oficiálně: Konkurent Tesly Model 3 začíná s 340 koni, už má i českou cenu

Nový elektrický sedan se představuje i ve výkonné verzi M50 s pohonem všech kol, oficiálně i4 ujede až 590 kilometrů.

Donutí nová i4 majitele řady 3 nebo 4 Gran Coupé přesedlat na elektřinu? Parametry má více než solidní – základní model i4 eDrive40 nabídne skrze jeden elektromotor výkon 250 kW (340 k) a 430 N.m, na 100 km/h zrychlí za 5,7 sekundy a jeho maximem je elektronicky omezených 190 km/h. Spotřeba se má dle WLTP pohybovat mezi 16 a 20 kWh/100 km, což má vystačit až na 590 kilometrů dojezdu. Baterie má využitelnou kapacitu 80,7 kWh a skrze stejnosměrnou nabíječku ji z 10 na 80 procent kapacity dobijete za 31 minut. Z 11kW wallboxu doma ji pak zcela nabijete za 8,5 hodiny. Na cestách pak dobíjíte až 200 kW.

Nové BMW M4 xDrive Cabrio má 510 koní a svlékne se za 18 sekund. Známe i cenu

Nové BMW M4 xDrive Cabrio má 510 koní a svlékne se za 18 sekund. Známe i cenu

Výkonnější a sportovně laděná i4 M50 nabídne elektromotory dva, přední se 190 kW a zadní s 230 kW. Kombinovaně posílají na kola 400 kW (544 k), spotřeba se však pohybuje v rozumných mezích – 19-24 kWh/100 km. Dojezd dle WLTP činí 510 kilometrů. Drobnou zajímavostí je, že na syntetickém zvuku, který i4 vydává v nízkých rychlostech, se podílel slavný skladatel Hans Zimmer.

BMW i4: Rozměry
Délka [mm] 4783
Šířka [mm] 1852
Výška [mm] 1448
Rozvor [mm] 2856
Objem kufru vzadu [l] 470/1290

Nová i4 stojí na čistě elektrické platformě, baterie jsou skryty v podlaze a mají výšku pouhých 110 milimetrů. Vůz má na délku 4784 mm a dovnitř naložíte 470 až 1290 litrů nákladu. Zatím co design vnějšku už není hezkých pár týdnů žádné tajemství, poprvé můžeme nahlédnout do interiéru.

Nové BMW řady 2 na prvních fotkách. Bude to zadokolka! Šestiválec nechybí

Nové BMW řady 2 na prvních fotkách. Bude to zadokolka! Šestiválec nechybí

Ten je překvapivě konzervativní, majitelé v současnosti prodávaných BMW se zde velmi rychle zorientují. Zajímavé je použití klasického voliče jízdních režimů, který ční ze středového tunelu. Novinkou jsou velké prohnuté obrazovky přístrojového štítu a infotainmentu, umístěné vedle sebe. Na nich běží nový Operační systém 8 s možností stahování funkcí na dálku díky zabudované SIM kartě. Základní cena provedení i4 eDrive40 je stanovena na 1 453 400 Kč.

BMW i4: Varianty pohonných ústrojí
Varianta eDrive40 M50
Kapacita akumulátorů [kWh] 83,9 83,9
Pohon 2WD AWD
Maximální výkon [kW](k) 250(340) 400(544)
Maximální točivý moment [N.m] 430 795
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 3,9
Maximální rychlost [km/h] 190 225
Maximální dojezd [km] (WLTP) 590 510

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků