Po elektrickém Mini v šampionátu Formule E se představuje i safety car pro závody elektrických motocyklů.
K závodům elektrických motocyklů se samozřejmě hodí i elektrický safety car. Zatímco tedy funkci podpůrných vozidel u hlavního šampionátu MotoGP zastávají klasická spalovací „emka“ od BMW, německá automobilka nyní představuje nový safety car také pro doprovodnou sérii elektrických motocyklů MotoE.
Nepřekvapí, že pořádek na závodech MotoE si udělá nejsilnější verze elektrického Gran Coupé i4 M50. Novinka tak nahradí dosavadní hybrid BMW i8, jehož výroba skončila minulý rok v létě. Vlastně se přitom jedná o jistou upoutávku, neboť i4 M50 bude do prodeje uvedeno až na podzim letošního roku.
Safety car pro doprovodnou sérii šampionátu MotoGP se však ukáže veřejnosti dříve. Svou premiéru si odbude na Red Bull Ringu při Grand Prix Rakouska již 15. srpna. Šedě zbarvený vůz doplňují reflexně zelené detaily na karoserii a samozřejmě mu nechybí dodatečné majáky na střeše a přídi.
Technika zůstává pro safety car taková, jakou naleznou zákazníci na podzim v prodeji. Dva elektromotory zajišťují i4 M50 systémový výkon 400 kW (544 koní), točivý moment 795 N.m a pohon všech kol. S baterií o využitelné kapacitě 80,7 kWh udává BMW dojezd na jedno nabití až 510 kilometrů. Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládá elektrické Gran Coupé za 3,9 sekundy.