Vyzera ako mnichovska multipla.. ako nemam problem s elektro autami ale dokym nebudu mat dojazd 1000-1500km je to ulpne jedno , a samozrejme ked nebudu take tazke lebo tazke auto neni sportove a aj v buducnosti budeme chciet jazdit na niecom zabavnom
Tradicni placani... On i realny dojezd 100km staci pro vetsinu rodin. Je treba si uvedomit, ze v civilizovane Evrope se zije ve velkych konurbacich, 2. elektromobily se daji dobijet u domu a modernejsich parkovistich, stredni vzdalenosti se jezdi vlakem a na dovolenou leta.. a navic vetsina rodin ma 2 auta tak muze jedno mit s kratsim dojezdem. Mam elektrokolo a vsichni resi kratky dojezd.. me realne staci 10km.. do prace, z prace nic vic, dojedu dom,sviti baterka, dam na nabijecku.
2 auta u domu? Tak kdyz vezmeme jen hypoteticky 50kwh baterku na auto, tak je to 100kwh. A ted otazka. O kolik budete muset navysit stavajici jistic, budete-li chtit nabit obe vozidla po prijezdu vecer trebas v osm tak, abyste s nimi mohl rano opet v osm vyrazit z domu? A nereste prosim to, ze je to nepravdepodobne a nebude se nikdy nabijet od nuly.
Nejčastější jistič je 3x25 a 3x35A. Pokud bych měl jen 3x25 a udělal si z toho 2 zásuvky 3x10A, tak nabíjecí proud bude ca 4kw z každé tj. za 12 hod přes noc se dojije vč. ztrát ca 35 kwh do každého auta. Tj. při spotřebě 15kwh/100km víc než 200km každým vozem. Pokud bych byl v situaci že takto nestíhám dobíjet, určitě bych si udělal 3x35 se 2 zásuvkama 3x16A a zvládnu přes noc 50kwh do 2 aut. Tedy přes 300 km x2 auta. A rozhodně měsíční poplatek za jistič - pokud bych jezdil tyto dávky denně - oproti platbám na benzince - je pakatel.
Hmmm, 2x 3x10 u 3x25 jistice? A zapnuti varne konvice ci varne desky bude blackoff?
Pomalu s tím paušalizováním "Pakatel" Teorie je pěkná a teď něco z praxe. Renault ZOE elektromobil nenabízí aku k prodeji a kupuješ si jej bez aku. Aku pronajímá Renó za asi 21.000kč ročně, když ty auta budeš mít dvě po dobu 10ti let, tak spolu s pořizovačkami aut a jejich náklady to není žádný PAKATEL ale pěkná KASA. Když to porovnám s Cliem 1.5 DCI co mám od roku 2004 a jezdí se s ním po městě krátké trasy, tak se mi do elektriky fakt moc nechce, Clio DCI je držák bez koroze, respektive chtělo by se, ale není to zajímavé zejména z pohledu, že ty elektoauta umí s klimou reálně jen max 200km a to ty nejlepší, třeba nejnovější eGolf a teď kdy ho budeš mít nabitý na full, většinou ne, a většinou stojíš v kolonách.... Končí to celé u toho, že elektromobil není druhé auto pro rodinu, ale spíš NÁHRADNÍ auto. Takový rozmar, necháme šestiválec v garáži a pojedeme do města tou "hadrou". Jenže dát mega za hadru, to je utopie. Mega nikdo do kanálu nevyhodí. To radši bude užívat ten šestivál a platit taxi a ještě ušetří ;-) Reálně by ten Zoe někomu určitě stačil do práce a zpět, ale tihle lidi jezdí dodnes ve Feliciích a Fabii s klimou nemají. Určitě půjdou do elektromobilu 15x dražšího :-D
Hlavnim problemem neni dojezd, ale cena. Jako druhe auto na cestydo prace, do skolky/skoly, na nakup je elektromobil pouzitelny, ale ne za soucasnou cenu.
jasně vlak na střední vzdálenosti, půjdu dva kiláky na zastávku lokálky která jede čtyřikrát za den a pak budu přestupovat na rychlík, tak těch sto kiláků dám za půl dne, to už je fakt rychlejší na koni, ať žije pokrok
Fakt Komik B-] Kdo jezdi 10km po městě by podlé Tvé "logiky" měl jezdit MHD :-P Takže tu blbost prodej a můžeš se tu chlubit, jak jezdíš LEVNĚ :-D
Děkuji za tykání.. B-] Píšu jen to, že naprosté většině lidí v civilizovaném světě stačí dojezd do 100 km a já reálně jezdím jen 10 km. Není to o inteligenci je to fakt. Pokud někdo bydlí třeba v satelitu, dojíždí do práce do města nebo za něj nebo jen vozí děcka do školy (školky) a najezdí pár km, není automaticky pomatenec ani hňup. Prostě jen konstatuji, že když by si většina lidí vyzkoušela elektropohon, v jakékoliv podobě tak zjistí, že jim postačí na naprostou většinu tras, hlavně s ohledem na to, že doma v garáži napojím do sitě a nemusím na benzinku. Pokud mám jezdit po republice tak třeba Pha-Ova, Pha-Brno preferuju vlak/bus, nemusím se stresovat na dálnici a pracuju při cestě. Na víkendy a kratší dovolený stačí v rodině jedno auto s delším dojezdem. Připadá mi to jako když se objevily první smartphone s výdrží 1-2 dny, taky hromady diskutujících psali, že je to strašná cipovina, protože jejich telefon má baterku na týden. Časem si zvykli na každodenní dobíjení a jsou se stejným produktem v pohodě. Stejně tak samozřejmě budete časem brát to, že přes noc si dobijete auto a to běžný provoz vydrží. Když jedu na dovolenou do hor, tak vezmu archaický čudlíkový telefon co vydrží 14 dní, ale jinak ho nepotřebuji. To stejné je s dojezdem aut. Naprostá většina lidí jezdí kolem komína a na to elektroauta stačí. A co se týče výkonu... aktuální generace Leaf, Ampera, Tesla 3, i3... jsou na tom lépe než benzíňáky stejné třídy. A cenově-vemte si leaf za 800 a poskládejte si Octavii se 150hp v automatu a stejné výbavě. Když připočítáte celkový náklady na servis a palivo je elektro levnější. A hlavně bude to ještě klesat.
kazdy robi ako chce ale na stredne vzdialenosti urcite preferujem auto ako vlak, nakolko na vylete nechcem choidt autobusom atd. a druha vec vyroba baterii je 100x neekologickejsia ako momentalne spalovacie agregaty, ja chcem mat auto, ktore ked chcem prejde 20km a ked chcem 1000.. tak aj robim mam 1,6 benzin 156hp zadny pohon - mam priemernu spotrebu 5,5-6l a zaroven viem chodit v meste a aj 1000km prejst na nadrz a zaroven auto je zabavne
Reálný dojezd až 1500 km jak píšeš výše nemá momentálně žádný sériový osobní automobil bez přídavných nádrží. Na co taky, nejsme v Austrálii nebo v Africe. V civilizaci jsou benzínky cca co 30km a ani cestou na dovolenou nejedu na zátah 1000 km bez zastavení.
Díky hustotě benzinek a snadnému dotankování v pár minutách mají spalováky reálné neomezený dojezd. Nic jim nebrání jet prakticky v kuse i několik tisíc kilometrů
Souhlasím a dávám plus. Mám však k tomu malé ale...Půlka mých aut vyžaduje RON98. Pokud mají dojezd 600+, tak nic neřeším. U těch s dojezdem 450-500km (ano, berou 20+ litrů) to už lehce limitující je. Minimálně musím trochu myslet dopředu, protože v některých oblastech RON98 rozhodně není samozřejmostí.Ještě to pak dlouho dobíjet, to by byla šílenost.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.