BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

14 komentářů

OnlyTruth
23. června • 10:20

Vyzera ako mnichovska multipla.. ako nemam problem s elektro autami ale dokym nebudu mat dojazd 1000-1500km je to ulpne jedno , a samozrejme ked nebudu take tazke lebo tazke auto neni sportove a aj v buducnosti budeme chciet jazdit na niecom zabavnom

komik
23. června • 11:13

Tradicni placani... On i realny dojezd 100km staci pro vetsinu rodin. Je treba si uvedomit, ze v civilizovane Evrope se zije ve velkych konurbacich, 2. elektromobily se daji dobijet u domu a modernejsich parkovistich, stredni vzdalenosti se jezdi vlakem a na dovolenou leta.. a navic vetsina rodin ma 2 auta tak muze jedno mit s kratsim dojezdem. Mam elektrokolo a vsichni resi kratky dojezd.. me realne staci 10km.. do prace, z prace nic vic, dojedu dom,sviti baterka, dam na nabijecku.

Michal
24. června • 23:04

2 auta u domu? Tak kdyz vezmeme jen hypoteticky 50kwh baterku na auto, tak je to 100kwh. A ted otazka. O kolik budete muset navysit stavajici jistic, budete-li chtit nabit obe vozidla po prijezdu vecer trebas v osm tak, abyste s nimi mohl rano opet v osm vyrazit z domu? A nereste prosim to, ze je to nepravdepodobne a nebude se nikdy nabijet od nuly.

komik
25. června • 11:55

Nejčastější jistič je 3x25 a 3x35A. Pokud bych měl jen 3x25 a udělal si z toho 2 zásuvky 3x10A, tak nabíjecí proud bude ca 4kw z každé tj. za 12 hod přes noc se dojije vč. ztrát ca 35 kwh do každého auta. Tj. při spotřebě 15kwh/100km víc než 200km každým vozem. Pokud bych byl v situaci že takto nestíhám dobíjet, určitě bych si udělal 3x35 se 2 zásuvkama 3x16A a zvládnu přes noc 50kwh do 2 aut. Tedy přes 300 km x2 auta. A rozhodně měsíční poplatek za jistič - pokud bych jezdil tyto dávky denně - oproti platbám na benzince - je pakatel.

Michal
25. června • 19:03

Hmmm, 2x 3x10 u 3x25 jistice? A zapnuti varne konvice ci varne desky bude blackoff?

Driver
25. června • 13:51

Pomalu s tím paušalizováním "Pakatel" Teorie je pěkná a teď něco z praxe. Renault ZOE elektromobil nenabízí aku k prodeji a kupuješ si jej bez aku. Aku pronajímá Renó za asi 21.000kč ročně, když ty auta budeš mít dvě po dobu 10ti let, tak spolu s pořizovačkami aut a jejich náklady to není žádný PAKATEL ale pěkná KASA. Když to porovnám s Cliem 1.5 DCI co mám od roku 2004 a jezdí se s ním po městě krátké trasy, tak se mi do elektriky fakt moc nechce, Clio DCI je držák bez koroze, respektive chtělo by se, ale není to zajímavé zejména z pohledu, že ty elektoauta umí s klimou reálně jen max 200km a to ty nejlepší, třeba nejnovější eGolf a teď kdy ho budeš mít nabitý na full, většinou ne, a většinou stojíš v kolonách.... Končí to celé u toho, že elektromobil není druhé auto pro rodinu, ale spíš NÁHRADNÍ auto. Takový rozmar, necháme šestiválec v garáži a pojedeme do města tou "hadrou". Jenže dát mega za hadru, to je utopie. Mega nikdo do kanálu nevyhodí. To radši bude užívat ten šestivál a platit taxi a ještě ušetří ;-) Reálně by ten Zoe někomu určitě stačil do práce a zpět, ale tihle lidi jezdí dodnes ve Feliciích a Fabii s klimou nemají. Určitě půjdou do elektromobilu 15x dražšího :-D

mrazik
24. června • 11:15

Hlavnim problemem neni dojezd, ale cena. Jako druhe auto na cestydo prace, do skolky/skoly, na nakup je elektromobil pouzitelny, ale ne za soucasnou cenu.

king014
24. června • 9:30

jasně vlak na střední vzdálenosti, půjdu dva kiláky na zastávku lokálky která jede čtyřikrát za den a pak budu přestupovat na rychlík, tak těch sto kiláků dám za půl dne, to už je fakt rychlejší na koni, ať žije pokrok

kErb
23. června • 19:48

Fakt Komik B-] Kdo jezdi 10km po městě by podlé Tvé "logiky" měl jezdit MHD :-P Takže tu blbost prodej a můžeš se tu chlubit, jak jezdíš LEVNĚ :-D

komik
25. června • 11:41

Děkuji za tykání.. B-] Píšu jen to, že naprosté většině lidí v civilizovaném světě stačí dojezd do 100 km a já reálně jezdím jen 10 km. Není to o inteligenci je to fakt. Pokud někdo bydlí třeba v satelitu, dojíždí do práce do města nebo za něj nebo jen vozí děcka do školy (školky) a najezdí pár km, není automaticky pomatenec ani hňup. Prostě jen konstatuji, že když by si většina lidí vyzkoušela elektropohon, v jakékoliv podobě tak zjistí, že jim postačí na naprostou většinu tras, hlavně s ohledem na to, že doma v garáži napojím do sitě a nemusím na benzinku. Pokud mám jezdit po republice tak třeba Pha-Ova, Pha-Brno preferuju vlak/bus, nemusím se stresovat na dálnici a pracuju při cestě. Na víkendy a kratší dovolený stačí v rodině jedno auto s delším dojezdem. Připadá mi to jako když se objevily první smartphone s výdrží 1-2 dny, taky hromady diskutujících psali, že je to strašná cipovina, protože jejich telefon má baterku na týden. Časem si zvykli na každodenní dobíjení a jsou se stejným produktem v pohodě. Stejně tak samozřejmě budete časem brát to, že přes noc si dobijete auto a to běžný provoz vydrží. Když jedu na dovolenou do hor, tak vezmu archaický čudlíkový telefon co vydrží 14 dní, ale jinak ho nepotřebuji. To stejné je s dojezdem aut. Naprostá většina lidí jezdí kolem komína a na to elektroauta stačí. A co se týče výkonu... aktuální generace Leaf, Ampera, Tesla 3, i3... jsou na tom lépe než benzíňáky stejné třídy. A cenově-vemte si leaf za 800 a poskládejte si Octavii se 150hp v automatu a stejné výbavě. Když připočítáte celkový náklady na servis a palivo je elektro levnější. A hlavně bude to ještě klesat.

OnlyTruth
23. června • 11:48

kazdy robi ako chce ale na stredne vzdialenosti urcite preferujem auto ako vlak, nakolko na vylete nechcem choidt autobusom atd. a druha vec vyroba baterii je 100x neekologickejsia ako momentalne spalovacie agregaty, ja chcem mat auto, ktore ked chcem prejde 20km a ked chcem 1000.. tak aj robim mam 1,6 benzin 156hp zadny pohon - mam priemernu spotrebu 5,5-6l a zaroven viem chodit v meste a aj 1000km prejst na nadrz a zaroven auto je zabavne

Peter
24. června • 8:52

Reálný dojezd až 1500 km jak píšeš výše nemá momentálně žádný sériový osobní automobil bez přídavných nádrží. Na co taky, nejsme v Austrálii nebo v Africe. V civilizaci jsou benzínky cca co 30km a ani cestou na dovolenou nejedu na zátah 1000 km bez zastavení.

vana
24. června • 9:00

Díky hustotě benzinek a snadnému dotankování v pár minutách mají spalováky reálné neomezený dojezd. Nic jim nebrání jet prakticky v kuse i několik tisíc kilometrů

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
24. června • 20:20

Souhlasím a dávám plus. Mám však k tomu malé ale...
Půlka mých aut vyžaduje RON98. Pokud mají dojezd 600+, tak nic neřeším. U těch s dojezdem 450-500km (ano, berou 20+ litrů) to už lehce limitující je. Minimálně musím trochu myslet dopředu, protože v některých oblastech RON98 rozhodně není samozřejmostí.
Ještě to pak dlouho dobíjet, to by byla šílenost.

Doporučujeme

Články odjinud