BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

Ideu městského elektromobilu se čtveřicí míst uvnitř začalo BMW rozvíjet v roce 1991.

BMW to s elektromobily nemyslí vážně jen poslední roky, kdy k městské a moderní i3 brzy připojí také větší i5. Do vývoje elektromobilů se pustili už v sedmdesátých letech. V roce 1972 při příležitosti mnichovské olympiády představili model 1602. Jednalo se spíše o předělané kupé 1600.

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

Samostatně vyvinutý elektromobil do městské zástavby, kde šetření emisemi a rozměry dává největší smysl, uvedli Bavorští v roce 1991. Jednalo se o koncept E1. Svým zaměřením velmi připomíná právě dnešní i3. Třídveřový minivůz měl čtyři místa uvnitř. Karoserie je složena z hliníku a plastu, namísto dnešního karbonu a pryskyřice je použita konvenční konstrukce samonosné karoserie. 

Koncept byl plně pojízdný a na začátek devadesátých let neměl vůbec špatné parametry. Vždyť dojezd mezi nabíječkami činil 200 kilometrů. O moc dále se dnešní malé elektromobily nedostaly. Maximální rychlost byla omezena na 120 kilometrů za hodinu.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

"É-jednička" nikdy nebyla navrhnuta se záměrem k sériovému provedení. Ve své době působila jako šílený koncept, který vůbec nezapadal do tehdejší hluboce konzervativní a tradiční modelové řady bavorské automobilky se řadami 3,5 a 7. Právě proto je hezkým příkladem toho, že "nikdy neříkej nikdy...".

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků