BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

Ideu městského elektromobilu se čtveřicí míst uvnitř začalo BMW rozvíjet v roce 1991.

BMW to s elektromobily nemyslí vážně jen poslední roky, kdy k městské a moderní i3 brzy připojí také větší i5. Do vývoje elektromobilů se pustili už v sedmdesátých letech. V roce 1972 při příležitosti mnichovské olympiády představili model 1602. Jednalo se spíše o předělané kupé 1600.

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

Samostatně vyvinutý elektromobil do městské zástavby, kde šetření emisemi a rozměry dává největší smysl, uvedli Bavorští v roce 1991. Jednalo se o koncept E1. Svým zaměřením velmi připomíná právě dnešní i3. Třídveřový minivůz měl čtyři místa uvnitř. Karoserie je složena z hliníku a plastu, namísto dnešního karbonu a pryskyřice je použita konvenční konstrukce samonosné karoserie. 

Koncept byl plně pojízdný a na začátek devadesátých let neměl vůbec špatné parametry. Vždyť dojezd mezi nabíječkami činil 200 kilometrů. O moc dále se dnešní malé elektromobily nedostaly. Maximální rychlost byla omezena na 120 kilometrů za hodinu.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

"É-jednička" nikdy nebyla navrhnuta se záměrem k sériovému provedení. Ve své době působila jako šílený koncept, který vůbec nezapadal do tehdejší hluboce konzervativní a tradiční modelové řady bavorské automobilky se řadami 3,5 a 7. Právě proto je hezkým příkladem toho, že "nikdy neříkej nikdy...".

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků