BMW i3 se zatím do hrobu nechystá. Značka chce model vyrábět až do roku 2024

Budoucnost elektrického BMW i3 se zase mění. Dříve se mluvilo o nástupci, ale nyní to vypadá, že současná generace se ještě řadu let důchodu nedočká.

Nejprve se říkalo, že produkce BMW i3 bude ukončena v roce 2020, poté se objevily zprávy o nástupci, který se však bude konstrukcí razantněji odlišovat od dosavadní generace, a nyní přichází informace o nástupci v nedohlednu, avšak s produkcí současného modelu ještě pár následujících let a pochopitelně s řadou vylepšení.

BMW konečně zavede Android Auto do všech modelů. Zobrazí ho i před řidičem

BMW konečně zavede Android Auto do všech modelů. Zobrazí ho i před řidičem

Webu Electrive měl totiž mluvčí BMW potvrdit, že i3 plánuje automobilka vyrábět až do roku 2024. Což ostatně zmínily i německé noviny Leipziger Volkszeitung. Nové generace se tedy nedočkáme, zato kompaktní elektromobil čeká modernizace, se kterou se bude moci stále držet na trhu i vedle nejnovějších elektrických modelů BMW.

Pokračující život i3 potvrdil i nový ředitel BMW Oliver Zipse, který v rámci modernizace modelu zmínil především schopnější bateriový modul kromě další nutné aktualizace techniky. Vylepšené i3 by tedy nabídlo větší kapacitu baterií než dosavadní model s hodnotou 42,2 kWh a dojezdem 310 km (WLTP).

BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

BMW tak bude nejspíše pokračovat v evolučním vylepšování i3. Poslední modernizace i3 zajistila právě zmíněnou baterii s větší kapacitou (modelový rok 2016 měl jen 33 kWh), zvýšení výkonu elektromotoru až na 135 kW (184 koní) u verze i3s a BMW také přestalo nabízet pomocný spalovací motor (Range Extender) pro dobíjení baterií za jízdy, jelikož se stále zvyšuje počet rychlonabíjecích stanic ve městech.

Lze tedy očekávat, že i3 zůstane jako praktický kompaktní model v nabídce i po uvedení chystaného BMW iX3 (2020), čtyřdveřového „kupé“ BMW i4 (2021) a velkého SUV iNext (2021). Všechny uvedené modely obdrží nejnovější pátou generaci pohonu BMW eDrive. S určitou pravděpodobností by se tak mohlo této techniky dočkat právě i modernizované i3.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků