BMW i3 se zatím do hrobu nechystá. Značka chce model vyrábět až do roku 2024

Budoucnost elektrického BMW i3 se zase mění. Dříve se mluvilo o nástupci, ale nyní to vypadá, že současná generace se ještě řadu let důchodu nedočká.

Nejprve se říkalo, že produkce BMW i3 bude ukončena v roce 2020, poté se objevily zprávy o nástupci, který se však bude konstrukcí razantněji odlišovat od dosavadní generace, a nyní přichází informace o nástupci v nedohlednu, avšak s produkcí současného modelu ještě pár následujících let a pochopitelně s řadou vylepšení.

BMW konečně zavede Android Auto do všech modelů. Zobrazí ho i před řidičem

BMW konečně zavede Android Auto do všech modelů. Zobrazí ho i před řidičem

Webu Electrive měl totiž mluvčí BMW potvrdit, že i3 plánuje automobilka vyrábět až do roku 2024. Což ostatně zmínily i německé noviny Leipziger Volkszeitung. Nové generace se tedy nedočkáme, zato kompaktní elektromobil čeká modernizace, se kterou se bude moci stále držet na trhu i vedle nejnovějších elektrických modelů BMW.

Pokračující život i3 potvrdil i nový ředitel BMW Oliver Zipse, který v rámci modernizace modelu zmínil především schopnější bateriový modul kromě další nutné aktualizace techniky. Vylepšené i3 by tedy nabídlo větší kapacitu baterií než dosavadní model s hodnotou 42,2 kWh a dojezdem 310 km (WLTP).

BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

BMW tak bude nejspíše pokračovat v evolučním vylepšování i3. Poslední modernizace i3 zajistila právě zmíněnou baterii s větší kapacitou (modelový rok 2016 měl jen 33 kWh), zvýšení výkonu elektromotoru až na 135 kW (184 koní) u verze i3s a BMW také přestalo nabízet pomocný spalovací motor (Range Extender) pro dobíjení baterií za jízdy, jelikož se stále zvyšuje počet rychlonabíjecích stanic ve městech.

Lze tedy očekávat, že i3 zůstane jako praktický kompaktní model v nabídce i po uvedení chystaného BMW iX3 (2020), čtyřdveřového „kupé“ BMW i4 (2021) a velkého SUV iNext (2021). Všechny uvedené modely obdrží nejnovější pátou generaci pohonu BMW eDrive. S určitou pravděpodobností by se tak mohlo této techniky dočkat právě i modernizované i3.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků