BMW i3 se zatím do hrobu nechystá. Značka chce model vyrábět až do roku 2024

Budoucnost elektrického BMW i3 se zase mění. Dříve se mluvilo o nástupci, ale nyní to vypadá, že současná generace se ještě řadu let důchodu nedočká.

Nejprve se říkalo, že produkce BMW i3 bude ukončena v roce 2020, poté se objevily zprávy o nástupci, který se však bude konstrukcí razantněji odlišovat od dosavadní generace, a nyní přichází informace o nástupci v nedohlednu, avšak s produkcí současného modelu ještě pár následujících let a pochopitelně s řadou vylepšení.

BMW konečně zavede Android Auto do všech modelů. Zobrazí ho i před řidičem

BMW konečně zavede Android Auto do všech modelů. Zobrazí ho i před řidičem

Webu Electrive měl totiž mluvčí BMW potvrdit, že i3 plánuje automobilka vyrábět až do roku 2024. Což ostatně zmínily i německé noviny Leipziger Volkszeitung. Nové generace se tedy nedočkáme, zato kompaktní elektromobil čeká modernizace, se kterou se bude moci stále držet na trhu i vedle nejnovějších elektrických modelů BMW.

Pokračující život i3 potvrdil i nový ředitel BMW Oliver Zipse, který v rámci modernizace modelu zmínil především schopnější bateriový modul kromě další nutné aktualizace techniky. Vylepšené i3 by tedy nabídlo větší kapacitu baterií než dosavadní model s hodnotou 42,2 kWh a dojezdem 310 km (WLTP).

BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

BMW tak bude nejspíše pokračovat v evolučním vylepšování i3. Poslední modernizace i3 zajistila právě zmíněnou baterii s větší kapacitou (modelový rok 2016 měl jen 33 kWh), zvýšení výkonu elektromotoru až na 135 kW (184 koní) u verze i3s a BMW také přestalo nabízet pomocný spalovací motor (Range Extender) pro dobíjení baterií za jízdy, jelikož se stále zvyšuje počet rychlonabíjecích stanic ve městech.

Lze tedy očekávat, že i3 zůstane jako praktický kompaktní model v nabídce i po uvedení chystaného BMW iX3 (2020), čtyřdveřového „kupé“ BMW i4 (2021) a velkého SUV iNext (2021). Všechny uvedené modely obdrží nejnovější pátou generaci pohonu BMW eDrive. S určitou pravděpodobností by se tak mohlo této techniky dočkat právě i modernizované i3.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků