BMW i3: první z rodiny „i“ podrobně

BMW i3: první z rodiny „i“ podrobně

Nebude to dlouho trvat a automobilka BMW představí svůj tak trochu přelomový model. První sériově prodávaný exemplář spadající do nové rodiny i se jmenuje i3. Půjde o malý hatchback s pohonem zadní nápravy, takže potud je vlastně všechno v pořádku. Jak už ale určitě víte, o pohon se nebude starat spalovací motor, ale elektromotor.

Elektromobily | BMW | Paparazzi

BMW i3 se chystá na frankfurtskou premiéru

Ten v sériové verzi nabídne parametry 170 k a 250 Nm, maximální otáčky činí 11400 ot./min. Protože vůz z velké části používá materiál zvaný CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic), je velmi pevný a především je výrazně lehčí, než by byl obdobný vůz vyrobený z klasických materiálů. Automobilka uvádí rozdíl třiceti procent. Zrychlení z nuly na stovku zvládne nový elektromobil za 7,2 s, maximální rychlost je omezena na 150 km/h. Zároveň bychom se měli dočkat velice zajímavého pružného zrychlení. Z 80-120 km/h to i3 vytáhne za méně než pět sekund.

BMW i3 dostane ideální rozložení hmotnosti v poměru 50/50 a standardně devatenáctipalcová litá kola obuta do trochu zvláštních pneumatik s rozměrem 155/70 R19. Akumulátor nabídne kapacitu 22 kWh. BMW garantuje životnost na 100 000 km nebo osm let. Na jedno nabití by měl vůz zvládnout přes 200 km. Za příplatek si zájemci budou moci pořídit ještě malý spalovací motor sloužící jako generátor. Ten může prodloužit dojezd o dalších 300 km.

Kolik nakonec bude hybridní novinka stát, to je zatím otázkou. Spekulace hovoří o částce kolem 25 000 euro. Další podrobnosti, stejně jako oficiální fotografie sériové verze, budou následovat velmi brzy.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků