BMW i3: první z rodiny „i“ podrobně

BMW i3: první z rodiny „i“ podrobně

Nebude to dlouho trvat a automobilka BMW představí svůj tak trochu přelomový model. První sériově prodávaný exemplář spadající do nové rodiny i se jmenuje i3. Půjde o malý hatchback s pohonem zadní nápravy, takže potud je vlastně všechno v pořádku. Jak už ale určitě víte, o pohon se nebude starat spalovací motor, ale elektromotor.

BMW i3 se chystá na frankfurtskou premiéru

BMW i3 se chystá na frankfurtskou premiéru

Ten v sériové verzi nabídne parametry 170 k a 250 Nm, maximální otáčky činí 11400 ot./min. Protože vůz z velké části používá materiál zvaný CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic), je velmi pevný a především je výrazně lehčí, než by byl obdobný vůz vyrobený z klasických materiálů. Automobilka uvádí rozdíl třiceti procent. Zrychlení z nuly na stovku zvládne nový elektromobil za 7,2 s, maximální rychlost je omezena na 150 km/h. Zároveň bychom se měli dočkat velice zajímavého pružného zrychlení. Z 80-120 km/h to i3 vytáhne za méně než pět sekund.

BMW i3 dostane ideální rozložení hmotnosti v poměru 50/50 a standardně devatenáctipalcová litá kola obuta do trochu zvláštních pneumatik s rozměrem 155/70 R19. Akumulátor nabídne kapacitu 22 kWh. BMW garantuje životnost na 100 000 km nebo osm let. Na jedno nabití by měl vůz zvládnout přes 200 km. Za příplatek si zájemci budou moci pořídit ještě malý spalovací motor sloužící jako generátor. Ten může prodloužit dojezd o dalších 300 km.

Kolik nakonec bude hybridní novinka stát, to je zatím otázkou. Spekulace hovoří o částce kolem 25 000 euro. Další podrobnosti, stejně jako oficiální fotografie sériové verze, budou následovat velmi brzy.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků