BMW i3: první z rodiny „i“ podrobně

BMW i3: první z rodiny „i“ podrobně

Nebude to dlouho trvat a automobilka BMW představí svůj tak trochu přelomový model. První sériově prodávaný exemplář spadající do nové rodiny i se jmenuje i3. Půjde o malý hatchback s pohonem zadní nápravy, takže potud je vlastně všechno v pořádku. Jak už ale určitě víte, o pohon se nebude starat spalovací motor, ale elektromotor.

BMW i3 se chystá na frankfurtskou premiéru

BMW i3 se chystá na frankfurtskou premiéru

Ten v sériové verzi nabídne parametry 170 k a 250 Nm, maximální otáčky činí 11400 ot./min. Protože vůz z velké části používá materiál zvaný CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic), je velmi pevný a především je výrazně lehčí, než by byl obdobný vůz vyrobený z klasických materiálů. Automobilka uvádí rozdíl třiceti procent. Zrychlení z nuly na stovku zvládne nový elektromobil za 7,2 s, maximální rychlost je omezena na 150 km/h. Zároveň bychom se měli dočkat velice zajímavého pružného zrychlení. Z 80-120 km/h to i3 vytáhne za méně než pět sekund.

BMW i3 dostane ideální rozložení hmotnosti v poměru 50/50 a standardně devatenáctipalcová litá kola obuta do trochu zvláštních pneumatik s rozměrem 155/70 R19. Akumulátor nabídne kapacitu 22 kWh. BMW garantuje životnost na 100 000 km nebo osm let. Na jedno nabití by měl vůz zvládnout přes 200 km. Za příplatek si zájemci budou moci pořídit ještě malý spalovací motor sloužící jako generátor. Ten může prodloužit dojezd o dalších 300 km.

Kolik nakonec bude hybridní novinka stát, to je zatím otázkou. Spekulace hovoří o částce kolem 25 000 euro. Další podrobnosti, stejně jako oficiální fotografie sériové verze, budou následovat velmi brzy.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků