BMW i3 dostane s faceliftem delší dojezd

BMW i3 je v pořadím druhým a zatím posledním modelem projektu „i“. Tato odnož má za úkol prorazit s elektrifikovanými vozy, odlehčenými materiály a technologickými novinkami, ovšem po představení plug-in hybridní BMW i8 a plně elektrické BMW i3 nový model zatím nepřišel.

Čtyři roky po uvedení BMW i3 stále jde o jediný plně elektrifikovaný automobil značky BMW, a to ještě ne každá i3 je čistě elektrická, jelikož některé mají takzvaný prodlužovač dojezdu, tedy maloobjemový dvouválec, který funguje jako generátor elektrické energie.  

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Tohle byla odpověď BMW pro všechny, kteří volali po delším dojezdu. Přestože u nadšenců do elektromobilů úplně značka úplně nepochodila, obecně se dá takzvaný REX označit za úspěch. Kromě toho, většina z majitelů stejně najede průměrně maximálně 160 km denně, což původní verze splňovala dostatečně (podle cyklu NDEC 190 km). Navíc byl v roce 2016 dojezd prodloužen na 300 km, třebaže reálný dojezd se ve skutečnosti o mnoho nezvýšil. Takže BMW i3 stále zaostávalo za konkurencí v podobě například Renaultu Zoe.

Dubaj má elektrickou taxiflotilu. Zatím začalo jezdit 50 vozů Tesla

Dubaj má elektrickou taxiflotilu. Zatím začalo jezdit 50 vozů Tesla

Server BMW Blog uvedl, že podle nejmenovaného zdroje dostane BMW i3 pro příští výkonnější akumulátory. Jejich kapacita by se měla zvýšit na přibližně 42,5 kWh, čímž srovná krok právě s Renaultem Zoe, který podle cyklu NDEC ujede 400 km.

Akumulátory s vyšší kapacitou se objeví ve faceliftované verzi, kterou BMW pánuje pustit do prodeje na konci letošního roku. Otázkou tedy zůstává, jestli se vyplatí pořizovat stávající verzi BMW i3. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků