BMW i3 dostane s faceliftem delší dojezd

BMW i3 je v pořadím druhým a zatím posledním modelem projektu „i“. Tato odnož má za úkol prorazit s elektrifikovanými vozy, odlehčenými materiály a technologickými novinkami, ovšem po představení plug-in hybridní BMW i8 a plně elektrické BMW i3 nový model zatím nepřišel.

Čtyři roky po uvedení BMW i3 stále jde o jediný plně elektrifikovaný automobil značky BMW, a to ještě ne každá i3 je čistě elektrická, jelikož některé mají takzvaný prodlužovač dojezdu, tedy maloobjemový dvouválec, který funguje jako generátor elektrické energie.  

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Tohle byla odpověď BMW pro všechny, kteří volali po delším dojezdu. Přestože u nadšenců do elektromobilů úplně značka úplně nepochodila, obecně se dá takzvaný REX označit za úspěch. Kromě toho, většina z majitelů stejně najede průměrně maximálně 160 km denně, což původní verze splňovala dostatečně (podle cyklu NDEC 190 km). Navíc byl v roce 2016 dojezd prodloužen na 300 km, třebaže reálný dojezd se ve skutečnosti o mnoho nezvýšil. Takže BMW i3 stále zaostávalo za konkurencí v podobě například Renaultu Zoe.

Dubaj má elektrickou taxiflotilu. Zatím začalo jezdit 50 vozů Tesla

Dubaj má elektrickou taxiflotilu. Zatím začalo jezdit 50 vozů Tesla

Server BMW Blog uvedl, že podle nejmenovaného zdroje dostane BMW i3 pro příští výkonnější akumulátory. Jejich kapacita by se měla zvýšit na přibližně 42,5 kWh, čímž srovná krok právě s Renaultem Zoe, který podle cyklu NDEC ujede 400 km.

Akumulátory s vyšší kapacitou se objeví ve faceliftované verzi, kterou BMW pánuje pustit do prodeje na konci letošního roku. Otázkou tedy zůstává, jestli se vyplatí pořizovat stávající verzi BMW i3. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 13 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků