BMW i3 dostane s faceliftem delší dojezd

BMW i3 je v pořadím druhým a zatím posledním modelem projektu „i“. Tato odnož má za úkol prorazit s elektrifikovanými vozy, odlehčenými materiály a technologickými novinkami, ovšem po představení plug-in hybridní BMW i8 a plně elektrické BMW i3 nový model zatím nepřišel.

Čtyři roky po uvedení BMW i3 stále jde o jediný plně elektrifikovaný automobil značky BMW, a to ještě ne každá i3 je čistě elektrická, jelikož některé mají takzvaný prodlužovač dojezdu, tedy maloobjemový dvouválec, který funguje jako generátor elektrické energie.  

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Tohle byla odpověď BMW pro všechny, kteří volali po delším dojezdu. Přestože u nadšenců do elektromobilů úplně značka úplně nepochodila, obecně se dá takzvaný REX označit za úspěch. Kromě toho, většina z majitelů stejně najede průměrně maximálně 160 km denně, což původní verze splňovala dostatečně (podle cyklu NDEC 190 km). Navíc byl v roce 2016 dojezd prodloužen na 300 km, třebaže reálný dojezd se ve skutečnosti o mnoho nezvýšil. Takže BMW i3 stále zaostávalo za konkurencí v podobě například Renaultu Zoe.

Dubaj má elektrickou taxiflotilu. Zatím začalo jezdit 50 vozů Tesla

Dubaj má elektrickou taxiflotilu. Zatím začalo jezdit 50 vozů Tesla

Server BMW Blog uvedl, že podle nejmenovaného zdroje dostane BMW i3 pro příští výkonnější akumulátory. Jejich kapacita by se měla zvýšit na přibližně 42,5 kWh, čímž srovná krok právě s Renaultem Zoe, který podle cyklu NDEC ujede 400 km.

Akumulátory s vyšší kapacitou se objeví ve faceliftované verzi, kterou BMW pánuje pustit do prodeje na konci letošního roku. Otázkou tedy zůstává, jestli se vyplatí pořizovat stávající verzi BMW i3. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků