BMW i3 dostane nástupce. Dojezd se má zvýšit

BMW potvrdilo, že pracuje na nástupci svého prvního elektromobilu. Současné nepříliš vysoké prodeje neberou představitelé značky jako prohru. Řada „i“ prý naopak nabírá na důležitosti.
BMW i3 dostane nástupce. Dojezd se má zvýšit

Dosavadní produkce i3 činí přes 60 000 vozů za tři roky prodeje. To není žádná velká sláva. Například od nastupujícího Chevroletu Bolt či Tesly Model 3 se taková čísla očekávají za pouhý rok.

Zejména v případě Chevroletu se velkým očekáváním nelze divit. Bolt je téměř o polovinu levnější než BMW a normovaný dojezd má minimálně
o 80 kilometrů vyšší, přičemž rozdíl mezi základními verzemi je propastných 200 km (183 vs. 383 km).

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Zástupce značky s bavorskou vlajkou ve znaku však nelichotivé prodeje nechávají chladným: „Nebereme to jako neúspěch. Řada „i“ je stabilní. S nástupcem i3 můžete počítat, jen nemohu říct, kdy přesně se druhá generace objeví,“ řekl pro Automotive News projektový manažer BMW i3, Heinrich Schwackhofer.

Takhle bude vypadat BMW i5. Také vidíte větší i3?

Takhle bude vypadat BMW i5. Také vidíte větší i3?

V souvislosti s novou generací se hovoří zejména o prodloužení reálného dojezdu. Předcházet jejímu představení bude ale větší model i5.

Rozrůstající se řadu „i“ však nečeká lehký souboj. Kromě ambiciózní Tesly, která si chce z elektrického koláče díky svému dostupnějšímu Modelu 3 vzít co nejvíce, oznamují vývoj elektromobilů i ti největší hráči na automobilovém
trhu - Toyota, GM či Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků