BMW i3 dostane nástupce. Dojezd se má zvýšit

BMW potvrdilo, že pracuje na nástupci svého prvního elektromobilu. Současné nepříliš vysoké prodeje neberou představitelé značky jako prohru. Řada „i“ prý naopak nabírá na důležitosti.
BMW i3 dostane nástupce. Dojezd se má zvýšit

Dosavadní produkce i3 činí přes 60 000 vozů za tři roky prodeje. To není žádná velká sláva. Například od nastupujícího Chevroletu Bolt či Tesly Model 3 se taková čísla očekávají za pouhý rok.

Zejména v případě Chevroletu se velkým očekáváním nelze divit. Bolt je téměř o polovinu levnější než BMW a normovaný dojezd má minimálně
o 80 kilometrů vyšší, přičemž rozdíl mezi základními verzemi je propastných 200 km (183 vs. 383 km).

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Zástupce značky s bavorskou vlajkou ve znaku však nelichotivé prodeje nechávají chladným: „Nebereme to jako neúspěch. Řada „i“ je stabilní. S nástupcem i3 můžete počítat, jen nemohu říct, kdy přesně se druhá generace objeví,“ řekl pro Automotive News projektový manažer BMW i3, Heinrich Schwackhofer.

Takhle bude vypadat BMW i5. Také vidíte větší i3?

Takhle bude vypadat BMW i5. Také vidíte větší i3?

V souvislosti s novou generací se hovoří zejména o prodloužení reálného dojezdu. Předcházet jejímu představení bude ale větší model i5.

Rozrůstající se řadu „i“ však nečeká lehký souboj. Kromě ambiciózní Tesly, která si chce z elektrického koláče díky svému dostupnějšímu Modelu 3 vzít co nejvíce, oznamují vývoj elektromobilů i ti největší hráči na automobilovém
trhu - Toyota, GM či Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků