Značka BMW představuje třídveřové provedení svého elektromobilu i3, který by se měl začít prodávat již během příštího roku.
V únoru to budou dva roky, co jsme vám přinesli do jisté míry překvapivou informaci o tom, že automobilka BMW zakládá novou značku „i“, pod kterou hodlá prodávat automobily s důrazem na ekologický provoz. Jít má především o elektromobily, případně hybridy typu plug-in, tedy s možností dobíjení z externích zdrojů a spalovacím motorem výhradně v roli generátoru elektrické energie.
V polovině loňského roku mnichovská společnost představila hned dvě koncepční studie, jež mají už od roku 2013 zavádět proklamace o snižování spotřeby ve skutečnost. Šlo o prototypy BMW i3 a BMW i8 v podobě pětidveřového hatchbacku, resp. sportovního dvoudveřového kupé. U BMW však průběžně podnikají kroky směřující k udržení pozornosti veřejnosti. Letos v červnu tak značka BMW v Londýně otevřela první prodejnu vozů „i“, přičemž zároveň poupravila interiér konceptu BMW i3 představeného vloni na autosalonu ve Frankfurtu.
Koncept BMW i3, tentokrát s karoserií kupé
Ještě před tím ale BMW zveřejnilo fotografie a technické detaily i k další „ultraekologické“ novince. Šlo o BMW i8 Spyder, tedy druhou ze zmíněných studií přestavěnou do podoby roadsteru. Nyní tedy přichází další novinka. Tentokrát jde o třídveřovou karoserii určenou pro menší model BMW i3, která by měla vozu vtisknout poněkud dynamičtější ráz, pokud tedy lze u čistého elektromobilu zaměřeného na nízké provozní náklady vůbec hovořit.
Nová studie BMW i3 Concept Coupe se veřejnosti představí již za několik dní na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles a dle tvrzení automobilky BMW má jít o důkaz pestrosti připravované modelové řady i3. Kupé si zachovává rozvor náprav 2 570 mm, ovšem od výchozího hatchbacku se liší větší délkou karoserie (3 964 vs. 3 845 mm). Výška novinky činí 1 555 mm a šířka nezměněných 1 768 mm.
Také nové kupé se má uplatnit především v městském provozu
Oproti hatchbacku byla u nového kupé omezena prosklená plocha v bočních dveřích i na výklopné zádi, čímž BMW i3 Concept Coupe nabylo poněkud reálnějších, střízlivějších rysů, přičemž základní vnější rozměry přibližně připomínají stávající sériové modely evropské nižší třídy. Ale zmíněných prvků, jež nám přibližují podobu sériového provedení řady i3, na novém kupé najdeme více.
Také podoba interiéru studie i3 Concept se začíná pomalu blížit sériovému provedení
Řeč je v tomto ohledu především o interiéru, který si zachovává řešení bez průběžné středové konzole, ale přidává reálněji působící monitor zábavního systému uprostřed palubní desky, opravdověji působící tlačítka audiosoustavy a klimatizace pod monitorem a ovladače iDrive mezi předními sedadly.
Ani na pohonné soustavě se nic nezměnilo, takže vůz určený především do městského a příměstského provozu je poháněn elektromotorem uloženým u zadní, poháněné nápravy, jemuž energii zajišťují li-ionové akumulátory. Dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) a točivého momentu 250 Nm a BMW i3 Coupe Concept s ním údajně zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s.
Uvnitř si všimneme realističtěji působících ovladačů iDrive, širokoúhlého monitoru zábavního systému nebo tlačítkového panelu pro ovládání audiosoustavy a klimatizace
Výchozí pětidveřový hatchback BMW i3 má být k dispozici také v provedení plug-in hybrid, které na své palubě ponese také atmosféricky plněný zážehový tříválec s objemem 1,5 l v úloze generátoru elektrické energie pro prodloužení jízdního dosahu. Třídveřová, o něco sportovněji působící verze zřejmě bude nástup sériové výroby „pětidvířka“ následovat s minimálním časovým odstupem.